Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:00:01 GMT

رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادرات در ۱۰ ماهه امسال

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۸۱۶

رشد ۴۳ درصدی پوشش‌های صادرات در ۱۰ ماهه امسال

صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد: در ۱۰ ماهه امسال معادل ۳.۰۶ میلیارد دلار پوشش‌های صادراتی ارایه شده که در مقایسه با مدت مشابه یکساله گذشته که ۲.۶۴۵ میلیارد دلار بوده است، رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجم پوشش های صادراتی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری ۳.۰۶ میلیارد دلار بوده است که با احتساب دو ماهه باقیمانده سال جاری قطعا این میزان از پوشش ها از ۴۳ درصد فراتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۵۱ درصدی صدور انواع بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی

همچنین میزان صدور انواع بیمه نامه های اعتبار صادراتی این موسسه در ۱۰ ماهه امسال به میزان ۲.۵۷۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

ضریب پوشش صادرات (سهم پوشش صندوق از صادرات غیرنفتی) در سال گذشته ۶.۴ درصد بوده که در سال جاری به ۱۰ درصد رسیده است و این درحالی است که متوسط این ضریب درموسسات همتای صندوق در کشورهای توسعه یافته ۲ درصد بوده و در کشور ترکیه به عنوان رقیب صادراتی هفت درصد است.

 

رشد ۳۰ درصدی پوشش‌های صندوق با صدور بیمه‌نامه و ضمانت‌نامه اعتباری

میزان پوشش های صندوق در طول ماه های آذر تا بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل قبولی را داشته و حجم کلی پوشش های صندوق از طریق صدور بیمه نامه و ضمانت نامه اعتباری ۳۰ درصد رشد را نشان می دهد.

صندوق ضمانت صادرات ایران به عنوان تنها موسسه بیمه اعتبار صادراتی در شرایطی که مشکلات عدیده ای روابط بانکی و بیمه ای ناشی از تحریم ها، فشار اقتصادی و بیماری کرونا تاثیر نامطلوبی بر روابط تجاری کشور با بازارهای خارجی ایجاد کرده با طراحی محصولات جایگزین تلاش کرده خلاء های بانک های ایرانی و تجارت خارجی را تا حدود قابل توجهی مرتفع کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات و واردات صادرات کالا صادرات بیمه نامه سال جاری ۱۰ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علی قیاسی عصر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۸۰ نفر عضو خانه کارگر هستند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر عضو فعال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در استان مرکزی حدود ۱۲ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند و سهم اراک ۴ هزار کارگر است، ادامه داد: ۱۳ هزار و ۲۵۰ کارگر ساختمانی در این استان از خدمات بیمه بهره مند هستند و سهم شهر اراک از این کارگران حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نفر است.

قیاسی یادآور شد: سه هزار و ۶۵۰ کلاس‌های آموزشی رایگان شامل کمک درسی، کامپیوتر و خیاطی برای اعضا و خانواده آنها برگزار شد.

۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی مربوط به کارگران ساختمانی است

قیاسی، ۵۰ درصد حوادث کارگاهی و ۵۵ درصد فوت حوادث کارگاهی را مربوط به کارگران ساختمانی بیان کرد و گفت: در سال‌های اخیر که بحث بند دوم قانون ۴۱ رعایت نشده، صنایع روز به روز در حال خالی شدن هستند و به جای تعدیل نیرو توسط کارفرمایان، کارگران خود از محیط کار خارج می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی پرداخت کرده است.

تأمین مسکن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه کارگری است

قیاسی، مسکن را یکی از مشکلات بزرگ جامعه کارگری دانست و گفت: مسکن کارگری برای صنعت در نظر گرفته شده اما برای کارگران ساختمانی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: طبق قانون اتباع بیگانه باید در مشاغلی که نیروی ایرانی توان کار ندارند، کار کنند اما این افراد به قسمت‌های مختلف ساختمانی ورود کرده‌اند در حالی‌که ورود آن‌ها به برخی مشاغل ممنوع است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اراک گفت: اتباع به صنعت شهرهای صنعتی اراک، دلیجان و ساوه وارد شدند در حالی که اجازه وارد کار کردن در صنعت را ندارند.

کد خبر 6091441

دیگر خبرها

  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند