Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تقدیم تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب کشور به هیات رییسه مجلس خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل تهیه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: اهمیت و حساسیت موضوع آب و اثرگذاری مستقیم آب بر صیانت از سلامت، بهداشت، محیط زیست، صنعت و وقفه ناپذیری خدمات مرتبط با آن باعث شده تا ضرورت وجود یک مدیریت کارآمد در این حوزه احساس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای کاستن از تصدی گری برای پاسخگویی به خدمات مورد نیاز عمومی، قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در این قانون تشکلی بنام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ماموریت یافته تا از جانب وزارت نیرو به ایفای وظیفه سیاستگذاری و نظارت در این امور بپردازد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود ادامه داد: متاسفانه در طول سال های گذشته علیرغم اختصاص مبالغ قابل توجه ارزی و ریالی به این مجموعه بدلیل ناکارآمدی مدیریتی و حیف و میل های گسترده مالی، نتیجه مطلوب حاصل نگردیده و وضعیت در این بخش بسیار اسف بار و نگران کننده شده است که طی ماه های گذشته در استان های جنوبی کشور به خصوص خوزستان شاهد تنها گوشه ای از سوء مدیریت ها در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده ایم. ایجاد حوادث خسارت بار به علت مشکلات فاضلاب در برخی نقاط کشور، سوءمدیریت در مدیریت منابع انسانی و منابع آب به معنای نبود آب شرب پایدار برخی شهرها و روستاها در نزدیکی رودخانه های بزرگ، بی عدالتی در پرداخت حقوق و دستمزد و مسئولیت گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این حوادث تنها گوشه ای از این ناکارآمدی مدیریتی است.

خضریان با اشاره به اهمیت موضوع آب و فاضلاب و تاثیر به سزای آن در بهبود رفاه عمومی و آسایش کشور گفت: بروز برخی مشکلات در زمینه عدم ارائه مطلوب خدمات آب و فاضلاب به مردم و علنی شدن تکرار آن در اقصا نقاط کشور و به مرور حاد شدن تبعات آن که توأم با نارضایتی عمومی به ویژه در برخی نقاط کشور منجر به ورود خسارات مادی و معنوی همراه بوده است قابل قبول نیست؛ ضمن اینکه با بررسی بیشتر برخی مسائل بنابر گزارشهای میدانی در چند ماهه اخیر، از جمله گزارش دیوان محاسبات مشخص شده نه تنها در مواردی با سوء مدیریت جدی مواجه هستیم، بلکه حتی متاسفانه در مواردی با ارتکاب تخلفات و جرایمی هم روبرو هستیم.

 وی در پایان گفت: برای پیگیری و بررسی این سوء مدیریت و تخلف ها پیشنهاد تحقیق و تفحص از صنعت آب و فاضلاب کشور که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را نیز در بر می‌گیرد، تنظیم و به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم آب و فاضلاب تحقيق و تفحص استانی سیاسی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • ایرانداک نیروی امریه جذب می‌کند
  • دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید