Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهبانی صابر با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با اعتباری ۹۰ میلیارد ریالی آغاز به کار کرده است، گفت: بخشی از این عملیات عمرانی که شامل دیوارچینی و تسطیح راه‌های دسترسی است تا انتهای سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ با توجه به به ساختارهای سیاسی حاکم در کشورهای مختلف، تعاریف گوناگونی از مفهوم شهرداری و نوع کارکرد آن وجود دارد و ارائه یک تعریف واحد و جامع در این زمینه کاری دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به بیانی کلی، در جهان امروز، شهرداری نهادی عمومی، غیر دولتی، محلی و مستقل است که به عنوان مهمترین جزء حکومت‌های محلی با ارائه خدمات گوناگون عمرانی، رفاهی و شهری به رفع نیازهای مردم پرداخته و در انجاامور از مشارکت شهروندان بهره می‌برد.

در دهه‌های اخیر افزایش تمایل به شهرنشینی و به تبع آن گسترش کالبدی شهرها باعث گردیده تا این نهاد مدنی روز به روز وظایف بیشتری را برعهده گرفته تا بتواند به نیازهای روز افزون شهروندان در بخش‌های عمران، محیط زیست، بهداشت و سلامت و بسیاری موارد دیگر پاسخ مناسبی دهد. وظایفی که دولت‌ها و حکومت‌ها به شهرداریها به عنوان دولت‌های محلی واگذار کرده تا خود بتوانند  نقش موثرتری در سیاست‌گذاری‌ها و راهبری‌های کلان ایفا نمایند. به عبارت دیگر شهرداری‌ها که زمانی محدوده‌ وظایفشان صرفاً به چند فعالیت خدماتی محدود می‌شد، اکنون میبایست با برنامه‌ریزی گسترده تری، رفاه فردی و اجتماعی را در شهرها فراهم آورند. رفاهی که تحقق آن وابسته به انجام دامنه بسیار گسترده‌ای از اقدامات و فعالیتهاست.

با توجه به مباحث بیان شده وجود کارایی و اثربخشی موثر یکی از الزامات مهم در نهاد شهرداری‌هاست که بتواند تمامی اقدامات و منابع صرف شده را به درستی مدیریت کند، این مهم را می‌توان در منطقه یک شهرداری همدان مشاهده کرد به گونه‌ای که با تعامل مناسب با شهروندان که سرمایه اصلی نهادهای اجرایی هستند توانسته است پروژه‌های مهمی را در تمامی نقاط این منطقه به اجرا بگذارد، در همین رابطه گفت و گویی را با مدیر این مجموعه مسعود دهبانی صابر ترتیب دادیم که با هم میخوانیم:

*از مهم ترین اقدامات شهرداری منطقه یک می‌توان به اجرای پروژه‌هایی همچون سایت موزه میدان امام، پوشش سقف تالار قرآن اشاره کرد که طی سالیان اخیر علی رغم درخواست شهروندان به تاخیر می‌افتادند، درباره اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام توضیح فرمایید:

دهبانی صابر با بیان اینکه یکی از دلایلی که گردشگردان شهر همدان را به عنوان مقصد خود انتخاب میکنند سابقه تاریخی این شهر است، گفت: پروژه سایت موزه میدان امام (ره) نیز یکی از پروژه‌هایی است که این سبقه تاریخی را به خوبی به گردشگران نمایش می‌دهد و همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت احداث سایت موزه است.

وی با اشاره به اینکه در تابستان موضوع احداث این سایت موزه به شهرداری منطقه یک واگذار شد افزود: طرح‌ها و برآوردهای لازم که جهت اجرایی کردن این پروژه نیاز بود همگی به سرعت تهیه و تنظیم شدند و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانستیم با برگزاری مناقصه پیمانکار این پروژه را با هزینه‌های جانبی پروژه با اعتبار صد میلیارد ریالی جذب کنیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان بیان کرد: هم اکنون نیز پیشرفت فیزیکی پروژه را می‌توان 20 درصد دانست و اقداماتی از قبیل اجرای کامل فوندانسیون کف و جای گذاری ستون‌های اصلی نیز صورت پذیرفته است و امیدواریم تا انتهای تابستان سال آینده بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

دهبانی صابر گفت: سالن اصلی تالار همایش‌های بین المللی و قرآنی که در سال 95 به بهره‌برداری رسید متاسفانه به دلیل عدم وجود پوشش سقف قابل بهره‌برداری نبود که در سال جاری با اعتباری 65 میلیارد ریالی در بودجه منطقه یک قرار گرفت و عملیات عمرانی آن آغاز شد، پس از اجرای سازه عرقچین میانی پوشش این مجموعه با جنس گالوانیزه و کلزیپ نیز صورت پذیرفت و تا انتهای سالجاری شاهد تکمیل سقف این سالن خواهیم بود.

*از اقدامات شاخص منطقه یک در سال اخیر می‌توان به توسعه فضای سبز با اجرای پارک‌های محلی و فرامنطقه‌ای اشاره کرد، درباره اقدامات صورت پذیرفته بفرمایید:

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه پروژه پارک ولایت با اعتباری 90 میلیارد ریالی از ابتدای آبان ماه آغاز به کار کرده است عنوان کرد: بخشی از این عملیات عمرانی که شامل دیوارچینی و تسطیح راه‌های دسترسی است تا انتهای سال به اتمام می‌رسد .

وی با بیان اینکه  فاز اول اجرای این پروژه احداث مسیرهای دسترسی پارک و دیوارهای حائل می‌باشد افزود: با توجه به اینکه این پارک یک پارک کوهستانی است تصمیم گرفته شد تا با کمترین دخالت در طبیعت و صدمه به محیط زیست عملیات اجرایی آن دنبال شود تا به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای پذیرای شهروندان و گردشگران از نقاط مختلف باشیم.

دهبانی صابر مدیر با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تاثیرات مثبتی که بر محیط زیست و سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد بسیار مهم است ابراز داشت: فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه مورد توجه قرار گیرد که در همین رابطه با به کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استانداردها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است و پروژه احداث پارک ولایت به عنوان یک پارک فرا منطقه‌ای باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهری خواهد شد، همچنین در یکسال اخیر از احداث پارک‌های محله ای نیز غافل نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم در منطقه یک ایجاد فضایی مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها به همراه کودکانشان در فضای محله است عنوان کرد: در سالجاری عملیات اجرایی دو پارک نواری در هنرستان و پل نیازمند آغاز شد که هم اکنون در مراحل پایانی به سر می‌برند.

دهبانی صابر گفت: مساحت پارک نواری کمال آباد و هنرستان هفت هزار متر مربع می‌باشد که با اعتباری ۱۳۰ میلیارد ریالی در حال اتمام است و می‌تواند با افزایش سرانه فضای سبز شهروندان تاثیر به سزایی در سلامت جسمی و روانی آنها داشته باشد.

 مدیر منطقه یک شهرداری همدان همچنین از اجرای عملیات نهایی زیرسازی و پیاده روسازی پارک نواری پل نیازمند خبر داد و خاطرنشان کرد: این پارک مساحتی بیش از ده هزار متر مربع دارد و با توجه به اینکه به موازات خیابان جهان نما است می‌تواند مسیر مناسبی برای پیاده روی شهروندان در تمامی ایام سال باشد، گفتنی است این پارک با اعتباری ۱۴۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

*شهرداری منطقه یک در سال گذشته توانست بیش از 117 هزار متر مربع پیاده رو سازی و استاندارد سازی معابر را پوشش دهد از عملکرد خود در سال جاری بفرمایید:

دهبانی صابر عنوان کرد: استانداردسازی پیاده‌روها و گسترش هرچه بیشتر استانداردسازی‌ها می‌تواند به داشتن یک شهر با شهروندانی سالم کمک کند و اگر بتوانیم حاکمیت پیاده‌روها بر سواره‌روها را افزایش دهیم شهری شادابتر و با تعاملات اجتماعی بیشتر خواهیم داشت، امروزه موضوع کیفیت زندگی شهری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که مدیریت شهری برای ارتقاء آن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد و سعی براین است تا با تصمیم‌های درست شرایط خوبی را برای زندگی شهروندان ایجاد کنند .

وی گفت: در سال گذشته 117 هزار متر مربع پیاده‌روسازی در سطح منطقه یک صورت پذیرفت در صورتی که در سالیان گذشته این عدد بیش از بیست هزار متر مربع نبوده است و در سال جاری نیز 152 میلیارد ریال بودجه جهت استانداردسازی پیاده‌روها در نظر گرفته بودیم، در استانداردسازی پیاده‌روها تمامی ضوابط و قوانینی که در حوزه ساخت پیاده روسازی‌ها مطرح می‌باشد رعایت شده است و می‌توان به استانداردهای مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

دهبانی صابر با بیان اینکه در سالجاری عملیات استانداردسازی پیاده‌رو خیابان بوعلی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به اتمام رسید افزود: در این پروژه با همکاری دستگاه‌های مختلف آب و فاضلاب، برق و مخابرات تمامی زیرساختها به روز شد تا شاهد حفاری پس از اتمام پیاده‌روسازی نباشیم.

وی همچنین از اتمام عملیات پیاده‌روسازی شانزده هزار متر مربعی در بلوار احمدی روشن و بلوار شهید سلیمانی گفت: که با این اقدام شاهد استانداردسازی معابر پیاده رو از بلوار بعثت تا میدان مدرس هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به پروژه پیاده‌روسازی، مناسب‌سازی و جدولگذاری بلوار شهید اسلامیان ادامه داد: این پروژه در راستای تسهیل عبور و مرور شهروندان عزیز همدانی مطابق با استانداردهای روز در حال ساخت می‌باشد، این پروژه که مساحت پیاده‌روسازی آن نوزده هزار متر مربع می‌باشد و با اعتباری شصت و شش میلیارد ریالی در حال انجام است تمامی ضوابط و قوانینی که در حوزه ساخت پیاده‌روسازی مطرح باشند رعایت شده است و می‌توان به استانداردهای مخصوص افراد کم توان جسمی، سطح شیب بندی، عدم وجود پله و دسترسی به کوچه‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: پیاده‌روسازی‌های مربوط به این پروژه نیز به اتمام رسیده است و در حال حاظر عملیات احداث رفوژ وسط آن در حال انجام است که در مدتی کوتاه تحویل شهروندان عزیز خواهد شد.

وی از دیگر پروژه‌های پیاده‌روسازی در این منطقه را استانداردسازی معابر در کوی مدرس، بهسازی معابر کوی دره مرادبیگ با استفاده از مصالح محلی، شکریه، کمال آباد، بین النهرین، کوی خاتم و خیابان استادیوم عنوان کرد.

*یکی از نقاط قوتی که در یکسال در مدیریت شهرداری منطقه یک وجود داشته است موضوع پرداختن به ورزش و جوانان است که ظاهرا اقدامات مناسبی در این زمینه صورت پذیرفته است، درباره اقدامات صورت پذیرفته بفرمایید:

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم شهرداری در حوزه‌های فرهنگی ورزشی توسعه زیرساخت‌ها برای شکوفایی نسل جوان است گفت: رویکرد این منطقه افزایش هرچه بیشتر زیرساخت‌های ورزش‌های مختلف در سطح منطقه یک است به طوری که شهروندان در سطح محلات خود بتوانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: در طی یک سال اخیر پروژه‌هایی همچون احداث زمین ورزشی فوتبال در پارک لاله و محله دره مراد بیگ، احداث زمین ورزشی بدمینتون بوستان ارم، بازسازی زمین ورزشی فوتبال بوستان مردم، همچنین احداث زمین ورزشی بسکتبال در بوستان مردم که تا انتهای سال جاری به اتمام می‌رسد و خریداری و جای‌گذاری میزهای شطرنج و پینگ پونگ موید این امر است.

دهبانی صابر گفت: مجموعه شهدای شهرداری که زمین ورزشی باشگاه شهرداری همدان است و بسیاری از جوانان شهر همدان به دنبال شروع ورزش قهرمانی از این باشگاه هستند در طی سالیان اخیر کیفیت مناسبی نداشت و با توجه به نگاه این منطقه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی تصمیم گرفته شد تا عملیات اجرایی احداث چمن مصنوعی در این مجموعه را آغار کنیم.

وی عنوان کرد : عملیات اجرایی این پروژه ۵  هزار متر مربعی از ابتدای آذر ماه با اعتباری ۵۳ میلیارد ریالی آغاز شده است و هم اکنون عملیات خاکبرداری آن به پایان رسیده است، که پس از آن عملیات بتن ریزی و لایه‌های زهکش اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در شهر همدان از سیستم فیلترینگ در اجرای این چمن مصنوعی استفاده می‌شود گفت: سعی شده است تا با استفاده از زهکشی کامل و اجرای بهترین کیفیت چمن مصنوعی شاهد رشد و ترقی ورزش قهرمانی در شهر همدان باشیم.

دهبانی صابر همچنین از احداث یک ساختمان چند منظوره در کوی مدرس خبر داد و اظهار داشت: این پروژه که اعتباری 67 میلیارد ریالی دارد به درخواست شهروندان ساکن در محله و با هدف فرهنگی ورزشی و محل عرضه میوه و تره بار، بار آغاز به کار کرده است و امیدواریم با تحویل آن در سال شاهد استقبال شهروندان محله از آن باشیم.

*با گذر از میادین و خیابان‌هایی که در سطح منطقه یک وجود دارد می‌توان به راحتی دریافت که شهرداری منطقه یک اهمیت زیادی را برای کیفیت فضای شهری قایل است در این باره بفرمایید:

دهبانی صابر با بیان اینکه ارتقای کیفیت فضای شهری و فضاهای سبز یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان محسوب می‌شود که این مهم در اولویت برنامه‌های شهرداری این منطقه قرار دارد تا رضایتمندی شهروندان حاصل شود گفت: نور پردازی‌ها، آب و آب‌نماها نیز یکی از این موارد است که چه در حالت سکون و چه در حالت پویا و روان باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای ساماندهی ترافیکی، بهسازی و رسیدگی به فضای سبز میدان قائم از ابتدای تابستان سال جاری عملیات عمرانی با بودجه ای 7 میلیارد ریالی آغاز شده بود و همچنین اعتباری 2 میلیارد ریالی جهت نورپردازی و آبنما این میدان در نظر گرفته شد که خوشبختانه با اتمام آن شاهد استقبال شهروندان از فضای به وجود آمده هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به بازسازی کامل میدان جهاد نیز هزینه ای 2 میلیارد ریالی در برداشت اذعان کرد: 4 میلیارد ریال نیز برای آبنمای این میدان هزینه شد که توانسته است با نورپردازی صورت گرفته به ویژه شب هنگام جلوه ویژه‌ای به شهر ببخشد .

دهبانی صابر با اشاره به اینکه ساخت چند آبنمای دیگر در نقاطی همچون میدان شریعتی ، پارک نرگس ، پیاده راه ‌بوعلی ، میدان بیمه، جنب شهرداری آرامگاه بوعلی و بوستان ارم  نیز صورت پذیرفته است عنوان کرد: طی یکسال گذشته رقمی بالغ بر 10 میلیارد در بودجه شهرداری منطقه یک صرف ساخت آبنماهای مختلف شده است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر پروژه‌های نورپردازی می‌توان به نورپردازی در خیابان مصیب مجیدی و خواجه رشید اشاره کرد که عملیات اجرایی آنها به تازگی پایان یافته است و شهروندان نیز استقبال خوبی از آن داشته اند.

*در ابتدای سال جاری یکی از بزرگترین پروژه‌های تملک و بازگشایی معبر در بلوار شهید فهمیده صورت پذیرفت، این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه هزینه تملک ساختمان بلوار شهید فهمیده که دارای 33 واحد مسکونی و تجاری بود بالغ بر 350 میلیارد ریال بود افزود: عملیات تخریب و خاکبرداری این پروژه طی یک ماه صورت پذیرفت و پس از اجرای سازه‌های نگهبان و فوندانسیون هم اکنون عملیات بتن ریزی طبقات مختلف آن در حال انجام است.

وی در ادامه بیان داشت: این معبر به دلیل اینکه در مسیر گردشگری و هم چنین دانشگاه‌های شهر همدان قرار دارد از اهمیت به سزایی برخوردار است و می‌تواند راهگشای مشکلات ترافیکی این منطقه باشد. همچنین جهت روان سازی هرچه بیشتر ترافیک این محدوده معبر بین خیابان پرستار و فرشچیان نیز عملیات تملک و بازگشایی آن با اعتباری 110 میلیارد ریالی صورت پذیرفت که هم اکنون نیز در دسترس شهروندان قرار دارد.

* با توجه به افزایش روزافزون خودروها و کمبود فضای پارک حاشیه ای در خیابان‌ها  آیا اقداماتی در جهت احداث پارکینگ‌ها داشته‌اید؟

دهبانی صابر گفت: لزوم احداث پارکینگ‌ها در شهر بر کسی پوشیده نیست و با احداث آنها مشکلاتی که در حوزه شلوغی خیابان‌ها و ترافیک وجود دارد قابل حل شدن می‌باشد، پیش‌بینی یک فضای مناسب و کارامد برای ساخت پارکینگ در شهرها به ویژه کلانشهرها، علاوه بر اینکه زمان یافتن جای پارک مناسب را برای رانندگان کاهش می‌دهد و باعث صرفه جویی در زمان آنها می‌شود باعث ترافیک کمتر در خیابانها و آسودگی و آرامش شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری مبلغ  ۱۱۰ میلیارد ریال بودجه جهت ساخت پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه‌های تملک و احداث پارکنیگ خیابان خواجه رشید (پشت تالار مرمر) و پارکنیگ استادیوم شهدای شهرداری اشاره کرد. مطالعات آزمایش خاک، برآوردها و طراحی‌های پروژه ها در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

 

گفتگو: سمیرا قادری

 

 

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرداری منطقه ۱ استان همدان استانداردسازی پیاده میلیارد ریالی شهرداری منطقه یک حال انجام عملیات اجرایی عملیات عمرانی هزار متر مربع تا انتهای سال میلیارد ریال صورت پذیرفته پیاده روسازی صورت پذیرفت سال جاری مهم ترین آغاز به کار پارک ولایت بلوار شهید زمین ورزشی سازی معابر پیاده روها احداث پارک سایت موزه شهر همدان فضای سبز پروژه ها هم اکنون آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، طی روزهای اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پور سینا بوده و آنجا حصارهایی نصب شده است. این موضوع در فضای مجازی و حقیقی با واکنش‌های مختلفی به دلیل احتمال قطع درختان این بوستان قدیمی مواجه شد که البته شهرداری تهران تا این لحظه موضع و اطلاع رسانی درباره این ماجرا نداشته است.

خبرنگار مهر درباره این مساله به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفت. برخی از مدیران مربوطه تمایلی به انجام مصاحبه در این زمینه نداشته یا اظهار بی اطلاعی کردند.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ هم در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم به مهر گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست.

علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و مردم

برخی مسؤولین شهرداری تهران که نامی از آنها منتشر نشده به برخی از رسانه‌ها گفته‌اند علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و بنا به درخواست مردم بعد از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های متنوع ماه‌های قبل صورت گرفته و برای پروژه ایجاد فضای عمومی و آبنما برای زیباسازی بوستان لاله است و قرار نیست حتی یک درخت هم در آنجا قطع شود. همچنان که برای کل پارک لاله پروژه بزرگ روشنایی برای بهره برداری بیشتر مردم در نظر گرفته شده است تا این پارک با ظرفیت بالاتری در خدمت مردم باشد.

اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود

امروز هم ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران در صحن شورای شهر مطرح شد و مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله اظهارداشت: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد. در پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده با وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)