Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین تکریم خادمان قرآن کریم که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، گفت: در کشور ما در حوزه هنر‌های مختلف اتفاقات قابل توجهی در زمینه قرآن در چهل سال اخیر روی داده و یکی از آن‌ها برگزاری جشنواره‌ای با عنوان روایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل ده هزار حافظ قرآنی در کشور داریم؛ البته این رقم بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر هم عنوان می‌شود. زمانی ایران به کم توجهی به حفظ قرآن متهم بود، اما هم اکنون قاریان ایرانی در مسابقه‌های قرآنی در جهان به جایگاهی ممتاز و متمایز دست پیدا کرده اند.  به نظر می‌رسد بخشی از دیپلماسی امروز کشور ما در جهان، با مقوله تلاوت و حافظان قرآنی به وجود آمده است.

وی افزود: علاوه بر رادیو و شبکه قرآن سیما، بیش از ۲۰ نشریه پژوهشی و ۲۰ نشریه علمی - ترویجی در حوزه قرآن کریم منتشر می‌شوند و از این طریق فرصت‌هایی برای ترویج مفاهیم قرآن در کشور فراهم شده است. پیش از انقلاب اسلامی، تعداد معدودی ترجمه قرآن کریم منتشر می‌شد اما پس از انقلاب این تعداد به حدود ۲۰ ترجمه رسیده است؛ آن هم ترجمه‌هایی خوب و قابل توجه.

صالحی تصریح کرد: امروز فضای مجازی هم نقش برجسته‌ای در معرفی مفاهیم قرآنی دارد؛ چنانچه با فراگیر شدن کرونا و محدودیت در برگزاری برخی مراسم های مذهبی و قرآنی، باز هم خللی در این امور ایجاد نشد. استفاده از فضای مجازی آن هم برای برنامه‌های متعدد در دوران کرونا،  در بخش قرآنی هم دیده شد؛ برای مثال خانه‌های قرآنی و چهلچراغ آسمانی از جمله رویدادهای قرآنی بودند که در دوران کرونا در فضای مجازی شکل گرفتند. مقدمات راه اندازی سامانه جامع آموزش قرآن کریم هم در چند سال اخیر فراهم شد و به زودی از این سامانه بهره برداری می‌کنیم. به طور کلی، نهاد‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه‌های مردمی از بستر فضای مجازی برای تولید و عرضه برنامه‌های قرآنی به خوبی استفاده کرده اند. 

وزیر ارشاد در پایان گفت: در مجموع خدمات چهل ساله‌ای از سوی جامعه قرآنی کشور شکل گرفت که همه آنها، ایده برگزاری مراسم تکریم خادمان قرآنی را ایجاد کرد؛ امروز بیست و پنجمین و بیست و ششمین دوره تکریم خادمان قرآنی را برگزار می کنیم تا از خدمات ارزنده فعالان عرصه قرآن کریم، قدردانی شود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خادمان قرآنی وزیر ارشاد فضای مجازی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن