Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه رسالت ضمن اشاره به تأثیر سفر رؤسای دو قوه مقننه و قضائیه به کشورهای روسیه وعراق بیان کرد: یکی از محورهای راهبردی جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای دوست و همسایه خودش است که این ارتباط باید براساس منافع دوطرف باشد. در هفته گذشته شاهد بودیم رؤسای دو قوه به کشورهای روسیه و عراق سفر کردند  که هر دو سفر از نوع ارتباطات راهبردی با هردو کشور بسیار مؤثر بود و اثراتش در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: طبیعی است که این سفرها باعث ناامیدی کشورها و مقاماتی می شود که با برقراری مناسبات ایران با کشوری مانند عراق که از لحاظ دینی، فرهنگی و مذهبی به ایران بسیار نزدیک است. همچنین ارتباط ایران با کشور روسیه که جایگاهی درجامعه جهانی دارد و در برخورد با داعش نیز موفق بوده است، برای نظام سلطه بسیار نگران کننده است.

وی افزود: ارتباط ایران و روسیه برای به اضمحلال کشاندن تروریست‌ها در منطقه مؤثر بود و این ارتباط برای کسانی که موافق چنین رابطه‌ای نیستند، جای نگرانی ایجاد می‌کند. اما از طرفی برای ما و کشورهایی که در این سفرها با مسئولان ما دیدار کردند می‌تواند دستاوردهای بسیار بزرگ و تاریخ سازی داشته باشد.

او ضمن پاسخ به این سؤال که موانعی که تاکنون در عدم ارتباط مؤثر ایران با روسیه تأثیر داشته چه بوده است، گفت: ساختار اداری چه درکشور و چه در سفارتخانه‌های ما در خارج از کشور، حداقلی است و کار حداقلی انجام می شود و اقدامات حداکثری صورت نمی‌گیرد. همانطور که ادارات داخل کشور از بعد انجام وظیفه موفق عمل نمی‌کنند و مردم از آن‌ها ناراضی هستند، بخش قابل توجه سفارتخانه هایمان که دیگر دور از دسترس و در محیط‌های دربسته در خارج از کشور به سر می‌برند کاری که مورد نیاز امروز کشورمان است را انجام نمی دهند.

حاجی دلیگانی می‌گوید: از طرفی وزارت امورخارجه کشور نیز خودش را مشغول برخی حوادث مانند برجام و امثالهم کرده است و وقتش را صرف گشایش‌های اقتصادی و فراهم کردن بستر ارتباط تجاری برای تجار ایرانی و کشورهای مقصد نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حاجی دلیگانی روسیه اضمحلال تروریست ها ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • رئیسی: القائات نظام سلطه از نظر ما مردود است
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه