Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده سریال "پایتخت" در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم با تأیید شروع ساخت ۲ قسمت پایانی فصل ششم از تلاش برای پخش در شب عید نوروز خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش خبر ساخت دو قسمت پایانی فصل ششم سریال "پایتخت" را سیروس مقدم اعلام کرد و حتی به ساخت فصل هفتم در سال 1400 هم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الهام غفوری امروز در گفت‌وگویی با خبرنگارخبرگزاری تسنیم  با تأیید شروع ساخت این دو قسمت پایانی در مازندران، گفت: تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم در مازندران آغاز شد. کاری که به خاطر کرونا ناتمام ماند و حالا کار شروع شده تا پرونده فصل ششم بسته شود.

او درباره پخش دو قسمت پایانی تأکید کرد: پخش قطعی نشده اما تلاش‌مان این است که در شب عید نوروز پخش شود و امیدوارم این اتفاق بیفتد و کام مردم شیرین شود. 

به گزارش تسنیم،‌ پیش از این هم رایزنی‌ها شده بود که قرار است خلاصه 90 دقیقه‌ای از "پایتخت 6" 28 اسفند پخش شود، قسمت اول 29 اسفند و قسمت دوم و پایانی شب عید نوروز روی آنتن برود و اول فروردین سریال "نون.خ3" در کنداکتور قرار می‌گیرد. 

همایون ارشادی در سریال نوروزی تلویزیون با آتیلا پسیانی "همبازی" شد+عکسکرونا جان بازیگر تلویزیون را گرفت/ توضیحات تهیه‌کننده "بچه‌مهندس"تلویزیون 7 روز در قُرقِ بازیگر آمریکایی

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی عید نوروز شبکه یک سریال پایتخت تلویزیون سریال رسانه ملی عید نوروز شبکه یک سریال پایتخت تلویزیون سریال دو قسمت پایانی شب عید نوروز فصل ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است

آمل با وجود علمایی چون مرحوم حسن‌زاده آملی و آیت الله جوادی آملی، به عنوان مهد علم و فرهنگ در مازندران شناخته می‌شود، با این حال از وجود یک فضای مطالعاتی مناسب و کتابخانه مرکزی بی‌بهره است و تنها کتابخانه ۵۴ ساله این شهر دیگر پاسخگوی مراجعان نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، شهرستان آمل علاوه بر موقعیت جغرافیایی و جایگاه سه هزار ساله‌اش، با وجود مرحوم علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی به لحاظ هویت علمی و فرهنگی در عرصه جهان اسلام و منطقه شناخته شده است.

شهرستان آمل با وجود این هویت علمی و فرهنگی برجسته اما از کمبود فضای مطالعاتی رنج می‌برد و قدمت این کمبود بیش از نیم قرن رسیده است.

تنها کتابخانه آمل در سال 1342 در زمینی به مساحت 540 مترمربع، با یک طبقه زیربنایی 300 مترمربع در روبه‌روی بیمارستان 17 شهریور احداث شده است.

کتابخانه‌ای با نام شهیدان عباس‌زاده که بسیاری از قشرهای علمی، فارغ‌التحصیلان گذشته در عرصه‌های متعدد آموزش عالی، دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان، المپیادی‌ها و نخبگان از سالن کوچک آن برای مطالعه استفاده بردند و از کمترین امکانات آن بهترین استفاده را برای توسعه علمی خود داشتند.

تنها کتابخانه عمومی شهری که با وجود چندین‌بار تجهیز و نوسازی، وقتی وارد محوطه آن می‌شوید، نوجوانان و جوانان دوستدار علم متعددی را می‌بینید که گوشه و کنار ایستاده یا منتظر نشسته‌اند تا طبق زمانبندی، یک نفر از سالن مطالعه خارج  شود و آنها جایش را بگیرند.

 مسئولان امر سال‌هاست با وجود آگاهی از این وضعیت و کمبود فضای مطالعه، هر سال در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی وعده‌ای مبنی بر ساخت یک کتابخانه مرکزی در فضایی بزرگ با پیشرفته‌ترین امکانات می‌دهند، اما تاکنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

با وجود این مشکلات و وعده‌های بی‌سرانجامی که از مسئولان امر اکنون شنیده شد همین تنها کتابخانه عمومی شهر، شش دانگ بنام اوقاف و امورخیریه  است و مالکیت آن بین کش و قوس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قرار دارد.

این وعده در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل در سال‌جاری نیز بار دیگر از زبان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران مطرح شد. 

در این جلسه که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، معاون استاندار و فرماندار و رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آمل حضور داشتند، بار دیگر موضوع پروژه ساخت کتابخانه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

پروژه‌ای که به نظر می‌رسد اساسی‌ترین مشکل آن نبود زمین مناسب است که بارها در چند نقطه مختلف شهر از سوی شهرداری آمل پیشنهاداتی در این خصوص شد، اما هر کدام به دلیل وجود مشکلی مورد موافقت قرار نگرفت.

ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور را سه میلیون و 800 هزار باب با عضویت 12 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: در مازندران 124 باب کتابخانه وجود دارد که سال گذشته شش باب به این استان اضافه شد.

 سکینه خاتون مهدیان افزود: دو باب کتابخانه مشارکتی یکی در زندان و دیگری مستقل شباهنگ در شهرستان آمل به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به وضعیت فضای کتابخانه قدیمی شهر آمل گفت: در این شهر کتابخانه‌هایی داریم که پاسخگوی نیاز مردم این شهر نیستند و مراجعان با ورود به کتابخانه با نبود و کمبود فضا و صندلی مواجه می‌شوند.

مهدیان حضور متقاضیان زیاد به کتابخانه‌ها را نشانه اطمینان خانواده‌ها نسبت به فضای امن کتابخانه بیان و مطرح کرد: با وجود چنین استقبالی باید در حوزه افزایش فضای سرانه و ساخت یک کتابخانه مرکزی کار بیشتری انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون فضای سه کتابخانه جوابگوی مردم شهرستان آمل نیست، گفت:  ساخت کتابخانه مرکزی بهترین راهکار است و طی سفر ریاست جمهوری به مازندران در سال‌جاری باید مقدمات کار ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان زده شود و با کمک و ظرفیت خیرین به ساخت این کتابخانه اقدام کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون 28 پروژه نیمه‌کاره در مازندران وجود دارد، افزود: استان مازندران به عنوان یک بهره‌بردار است و برای ساخت این کتابخانه مرکزی آمادگی لازم را برای ترسیم نقشه‌های ساخت کتابخانه مرکزی آمل داریم تا در صورت فراهم شدن زمین برای ساخت، با آخرین تجهیزات و امکانات اقدام شود.

برای ساخت کتابخانه مرکزی زمین مناسب می‌خواهیم

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آمل نیز در این نشست با اشاره به پروژه ساخت کتابخانه مرکزی در آمل گفت: بارها برای ساخت کتابخانه مرکزی جلساتی برگزار شد و حتی دو زمین در این شهرستان مطرح شد که اولی واقع در بلوار بسیج بود که به دلیل کمبود زمین در کمیسیون 5 مورد توجه قرار نگرفت و زمین دوم در بلوار ولایت، روبه‌روی قجرمحله بود که آن هم به دلیل مسائل زمین در امر معارضه بلاتکلیف ماند.

یوسف لاطف با بیان اینکه برای بهره‌مندی یک کتابخانه مرکزی نیم قرن درگیر هستیم، افزود: با توجه به‌ تعداد عضویت و متقاضیان، کتابخانه عمومی فعلی جوابگوی مردم این شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه شش کتابخانه نهادی و در مجموع 10 کتابخانه عمومی در شهرستان وجود دارد، گفت: در آمل یک کتابخانه روستایی و دو کتابخانه مشارکتی زندان بند مردان و زنان و کتابخانه مستقل شباهنگ فعالیت دارد.

لاطف تعداد عضویت سال گذشته را هفت هزار و 169 نفر با افزایش چهار درصدی عنوان و بیان کرد: این عضویت در سال 1401 حدود شش هزار و 874 عضو بوده که تمام تلاش و هدف بر این است تا امسال به تعداد 9 هزار عضویت برسد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان اینکه در امر امانت دهی سال گذشته 74 هزار و 777 جلد با رشد 10 درصدی ثبت شده و هدف امسال رسیدن به 90 هزار جلد است، افزود: در مجموع 107 هزار و 239 منبع کتاب در کتابخانه عمومی است که هدف مجموعه رساندن آن به تعداد 115 هزار جلد در سال‌جاری‌ است.

لاطف ادامه داد: در اجرای تامین نیم درصدی شهرداری، هدف اول یک میلیارد و 500 میلیون تومان و در هدف دوم دو میلیارد و 300 میلیون تومان و نهایی به چهار میلیارد و 560 میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | همه حسرت زندگی مرا می خورند اما نمی دانند من و خانواده ام چقدر سخت تلاش می کنیم
  • نقدی بر سریال افعی تهران ساخته سامان مقدم/ به جای سرکوب معلول باید علت‌ها واکاوی شوند
  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۱۰ دهم ( دانلود قسمت 10 افعی تهران ) حجم رایگان
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت 10 با حجم رایگان
  • بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»