Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست خبری رسانه‌ای ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با حضور مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره و محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره در موزه هنرهای معاصر فلسطین (محل برپایی نمایشگاه نقاشی آثار برگزیده جشنواره) برگزار شد.

نجابتی ابتدای این نشست گفت: ما نگاهمان به هنر کاربردی است و دنبال این نیستیم که پس از پایان جشنواره، آثار به گنجه‌ها برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه ویژه‌ای به جوانان داشته‌ایم و از سوی روایت فتح هم این توجه وجود دارد. آقای حبیبی به همه استان‌های کشور سفر داشتند و آثاری را از هنرمندان شهرستانی جمع‌آوری کردند تا نگاهمان صرفاً به مرکز نباشد.

دبیرکل جشنواره مقاومت، حضور رشته‌هایی مانند پرچم و کتیبه به جشنواره را به فال نیک گرفت و افزود: نگاهمان به هنر کاربردی است و هر اثری که بتواند مصرف بیرونی داشته‌باشد، به هنرهای تجسمی اضافه می‌شود، همانطور که سال گذشته هم طراحی صنعتی را داشتیم.

این گرافیست پیشکسوت، حضور جشنواره در فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کنار هر اثر، هنرمندان می‌توانستند اثر متحرک شده آن را هم بفرستند تا در شبکه‌های ملی و مجازی منتشر شود و به دیده شدن بیشتر آثار کمک کند.

مهدی علی‌بخشی مدیر روابط عمومی جشنواره هم یادداشتی از غلامعلی طاهری دبیر بخش نقاشی قرائت کرد که در آن تصریح شده بود: ۶۰۰ اثر از ۲۹۰ هنرمند به جشنواره ارسال شد که ۱۳۱ اثر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب انتخاب شد. ۸ اثر هم ب که مرحله فینال راه‌یافتند که یک اثر اول و دو اثر همزمان دوم و دو اثر هم همزمان سوم شده‌اند. سه هنرمند هم تقدیر می‌شوند.

در ادامه این پیام آمده: در حال حاضر ۸۱ اثر در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش درآمده و بخش دوم آثار که ۵۰ تابلو را شامل می‌شود، از ۲۰ فروردین سال آینده همزمان با روز هنر انقلاب به نمایش در می‌آید. 

نجابتی درباره هزینه‌های بالای جشنواره گفت: افزایش قیمت‌ها موجب شد نتوانیم برنامه تلویزیونی روی آنتن ببریم. ایده و طرح آن وجود دارد و امیدواریم با دریافت حمایت‌ها بتوانیم این اقدام را عملی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: پیش‌تر سمت ما حمله میشد و ما در مقام دفاع برآمدیم، اما هنرمندان جبهه انقلاب چندسالی است که حمله می‌کنند و کاریکاتورهای «هلوکاست» و پرچم‌های «آزادسازی قدس» از جمله آن‌هاست. 

 

* مشارکت بالای هنرمندان خارجی

حبیبی در ادامه پیرامون ویژگی‌های این دوره زرد جشنواره گفت: در ۴ رشته از ۸ رشته به سیره و شخصیت شهید سلیمانی پرداخته شده است. آرمان قدس هم موضوع دیگری است که مورد توجه جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: بخش نقاشی کیفیت بالایی داشت و ۶۰ درصد آثار دریافتی از سوی اساتید این رشته در کشور

دبیر اجرایی جشنواره افزود: در مجموع ۴ هزار و یک اثر دریافت کردیم که ۹۳۹ اثر از کشورهای خارجی بود.

حبیبی اظهار داشت: از ۸ رشته جشنواره، ۴ رشته بین‌المللی بود و از میان برگزیدگان، یک هنرمند در حوزه کاریکاتور است که غیرایرانی است و جایزه او، قالی ایرانی است که اهدا می‌شود. به ۴ تقدیری پیشکسوت هم همین صنایع دستی را اهدا می‌کنیم. 

نجابتی هم اظهار داشت: ما امکان انتقال پول را نداشتیم ضمن اینکه معادل ریالی آن حدود ۹۰ میلیون می‌شد که به همین دلیل تصمیم گرفتیم بجای آن صنایع دستی اهدا کنیم. 

 انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره هنر مقاومت مسعود نجابتی محمد حبیبی موزه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها

 محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی (شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی) در سکو‌های نمایش فیلم کشور آورده است:

«با استناد به ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه ساز و کار‌های لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکو‌های نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بستر‌های نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.»

منبع :ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی