Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی هاشمی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به اجرای ۱۵ مرحله صدور کارت آمایش تاکنون برای اتباع خارجی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: اتباع دیگر کشورها که در این استان سکونت دارند با دریافت و استفاده از کارت هویتی آمایش این امتیاز را خواهند یافت تا از خدمات امور بانکی در ایران برخوردار شوند.

وی به اجرای سراسری و هر ساله "طرح آمایش" برای اتباع خارجی در ایران اشاره و بیان کرد: همه دفاتر کفالت در این چارچوب موظف هستند در تاریخ تعیین شده خدمات لازم را برای صدور کارت آمایش اتباع خارجی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی افزود: اتباع خارجی در مراجعه به دفاتر کفالت ثبت‌نام شده تا تاریخ تحویل مدارک و مراجعه بعدی آنان مشخص ‌شود. مدارک این افراد با طی این فرآیند به روزرسانی و تحویل آنها می‌شود.

وی همچنین به ابلاغیه الزامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم دریافت "کد شهاب" یا شناسه هویت الکترونیک بانکی توسط همه صاحبان حسابهای بانکی اعم از ایرانی و غیرایرانی اشاره و بیان کرد: بر این اساس همه اتباع خارجی مقیم ایران بدون هیچ استثاء تا پنجم اسفند ماه آتی فرصت دارند مدارک هویتی لازم را تکمیل کرده و "کد شهاب" را دریافت کنند. 

هاشمی ادامه داد: همه اتباع خارجی برای دریافت "کد شهاب" باید یکی از مدارک قانونی اقامت همچون "کارت آمایش ۱۵، هویت ۱۴، گذرنامه با مهر روادید، پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یا دفترچه پناهندگی معتبر" را داشته باشند. 

وی گفت: دریافت "کد شهاب" برای همه اتباع خارجی و همچنین شهروندان ایرانی به منظور مقابله با پولشویی و جلوگیری از سوءاستفاده در قالب حسابها و هرگونه عملیات بانکی الزامی است.

خراسان رضوی با ۳۲۰ هزار جمعیت پناهنده و مهاجر خارجی دومین استان کشور از این حیث است. 

برچسب‌ها احراز هویت حساب بانکی مشهد مهاجران اتباع خارجی پناهنده پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احراز هویت حساب بانکی مشهد احراز هویت حساب بانکی مشهد مهاجران اتباع خارجی پناهنده پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور خراسان رضوی اتباع خارجی کارت آمایش کد شهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، در جلسه ای با حضور مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری یزد و نمایندگان نیروی انتظامی استان در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد برگزار گردید.

در این جلسه علوی نیا مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با تاکید به ضرورت همکاری همه دستگاهها و تاثیرات طرد اتباع غیرمجاز ، رفع مشکلات گذشته و تشدید محاسن در سال ۱۴۰۳ را خواستار شد.

 در ادامه محسنی راد مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی استانداری با ارائه گزارشی از آمار و اقدامات انجام شده در سال گذشته ضمن تشکر از همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی ،انتظامی و قضایی، اعلام آمادگی و پشتیبانی از ادامه طرح در سال ۱۴۰۳ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • کارگران رکن تولید هستند
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد