Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:38:16 GMT

نقش خط و خوشنویسی در گرافیک بارز است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۲۸۶۶

نقش خط و خوشنویسی در گرافیک بارز است

یک استاد گرافیک گفت: در طراحی بسیاری از آرم‌ها و لوگوها از خط استفاده شده است، برای مثال طراحی لوگو شبکه افق از خط بنایی بهره برده است یا بسیاری از فونت‌ها در گرافیک مانند فونت عرشیا و… با استفاده از خط بنایی طراحی شده اند.

حمیدرضا کشاورزی میاندشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گرافیک از دو بخش عمده خط و تصویر تشکیل شده است و در کشورهای مسلمان بیشتر از خط استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طراح و استاد گرافیک با اشاره به اهمیت خط بنایی در شکل‌گیری فونت‌های در گرافیک گفت: قوت گرافیک در خط نوشتاری است و فونت‌ها نیز بخشی از همین نوشتار محسوب می‌شوند که پایه‌ی بسیاری از فونت‌ها خط بنایی است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای اسلامی از نوشتار استفاده‌ی زیادی می‌شود و خوشنویسی جایگاه ویژه‌ای دارد، تا جایی که می‌توان تایپوگرافی و خوشنویسی را پایه‌ی گرافیک در ایران دانست.

کشاورزی میاندشتی همچنین نقش خط در گرافیک را بارز دانست و عنوان کرد: در طراحی بسیاری از آرم‌ها و لوگوها از خط استفاده شده است، برای مثال طراحی لوگو شبکه افق از خط بنایی بهره برده است یا بسیاری از فونت‌ها در گرافیک مانند فونت عرشیا و… با استفاده از خط بنایی طراحی شده‌اند.

این مدرس گرافیک ادامه داد: خط بنایی تماماً سطح است و خطی است که دور ندارد، این خط که بیشتر به شکل مربع دیده می‌شود و طراحی شده است کمتر به صورت شبکه‌های دیگر دیده می‌شود. کارگاه یک‌روزه طراحی «نام و القاب امام علی (ع)» در روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود و در به آموزش خط بنایی در شبکه‌هایی غیر از مربع بپردازیم.

وی شبکه‌های مختلف خط بنایی را شامل شبکه‌های مثلث، پنج ضلعی، هفت ضلعی، دایره و ترکیبی دانست و افزود: در طراحی خود پایه‌هایی را از خط بنایی می‌گیریم و با انجام تغییرات در آن سعی می‌کنیم تا به طراحی جدیدی در شبکه‌های مختلف طراحی خط بنایی برسیم و طرح‌هایی به غیر از شبکه‌های مربع را خلق کنیم.

کد خبر 474698

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینفوگرافیک هنر گرافیک کارت گرافیک خوشنویسی هنر خوشنویسی خوشنویسی اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خط بنایی فونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: مطالعات فاز یک تقاطع غیرهمسطح میدان شهید زین‌الدین انجام شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تصویب مطالعات فاز یک میدان شهید زین‌الدین اظهار کرد: برای این پروژه مطالعات خردنگر و کلان‌نگر توسط مشاور انجام و هشت گزینه طراحی شد.

وی افزود: در جلسات کارشناسی گزینه هشتم به عنوان گزینه برتر که این میدان را به صورت تقاطع سه‌سطحه تصویر کرده بود، مورد توافق قرار گرفت.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه مطالعات فاز دوم سیویل در حال انجام است، خاطرنشان کرد: احجام این پروژه پس از تصویب در شورای تصویب طرح‌ها در جریان مطالعات فاز دوم تعیین تکلیف می‌شود.

نیک خلق احمدی با اشاره به لزوم تصمیم‌گیری درباره دهانه پل و نوع سازه اضافه کرد: گزینه برتر بلوار شهید عابدی به صورت روگذر طراحی شده است.

وی تاکید کرد: در طراحی فاز دوم مشخص می‌شود که همسطح به صورت میدان باشد یا یک تقاطع چراغ‌دار در این محدوده طراحی شود که این موضوع در انتخاب نوع سازه اثرگذار است.

کد خبر 751160

دیگر خبرها

  • رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس
  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود