Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@03:12:43 GMT

نشر بیش از ۴۵ هزار کتاب در حوزه علوم و معارف قرآن

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۱۴۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:در دوره چهل ساله فعالیت‌های قرآنی در کشور بیش از ۴۵ هزار کتاب در حوزه علوم و معارف قرآن منتشر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از خادمان قرآن کریم که امروز شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: در دوره چهل ساله فعالیت‌های قرآنی در کشور بیش از ۴۵ هزار کتاب در حوزه علوم و معارف قرآن منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه رسانه علاوه بر رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و خبرگزاری قرآنی، بیش از ۲۰ نشریه علمی پژوهشی و بیش از ۲۰ نشریه علمی ترویجی در حوزه قرآن منتشر می‌شود که فرصت‌هایی را برای تفکر، تامل و نشر معارف قرآن کریم فراهم کرده است.

وی افزود: قبل از انقلاب ترجمه‌های محدود قابل استناد از قرآن کریم به فارسی داشتیم، ولی بعد از انقلاب حدود ۹۰ ترجمه منتشر شده که بسیاری از آن‌ها ترجمه‌های قابل توجه و استناد هستند و در دسترس فارسی زبانان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه هنر‌های قرآنی اعم از خوشنویسی نگارگری آوا‌ها و نغمات قرآنی و مانند آن، اتفاقات خوبی همچون نمایشگاه سالانه آیات رخ داده است. در حوزه حفظ قرآن ده‌ها هزار حافظ کل و صد‌ها هزار حافظ بخشی از قرآن در کشور پدید آمدند. در حوزه قرائت قرآن نیز در همه مسابقات بین المللی در جهان اسلام، قاریان ما از نفرات برتر هستند.

عباس صالحی با اشاره به ایجاد بستر‌های جدید در حوزه‌های قرآنی گفت: بستر‌های جدید در حوزه‌های قرآنی در حال شکل گیری است که یکی از آن‌ها بستر فضای مجازی است. در این فضا اتفاقات بسیار خوبی را می‌توان مشاهده کرد، زیرساخت‌های زیادی مانند سامانه جامع قرآنی در معاونت وزارت ارشاد ایجاد شده است که در شرایط کرونا قابلیت‌های خود را نشان داد. بسیاری از فعالیت‌ها با همین سامانه به صورت مجازی برگزار شد.

همه این اتفاقات ایده بحث خادمان قرآن کریم را به وجود آورده است که دوره ۲۴ و ۲۵ آن در حال برگزاری است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عباس صالحی ، تجلیل از خادمان قرآن کریم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی تجلیل از خادمان قرآن کریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معارف قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد