Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-08@21:02:56 GMT

چرا رئال ‌مادرید دیگر کهکشانی نیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۴۹۳

رئال مادرید در فصول اخیر نتوانسته انتظارات را برآورده کند

بیش از ۲ سال و ۸ ماه از آخرین قهرمانی رئال‌مادرید در لیگ‌قهرمانان اروپا گذشته‌است و آنها طی این مدت، عملکرد بسیار پرفراز و نشیبی را سپری کرده‌اند؛ از رئال‌مادریدی که کمتر تیمی توان شکست‌دادنش را داشت بسیار فاصله گرفته‌اند و حالا هواداران این تیم در هر مسابقه تاحدی انتظار و استرس باخت رئال‌مادرید را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آخرین قهرمانی رئالی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و پیروزی برابر لیورپول، آنها فقط سه جام قهرمانی به‌دست آورده‌اند. قهرمانی در لالیگا، کسب مقام نخست در جام‌باشگاه‌های جهان و قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا حاصل کار کهکشانی‌ها در این مدت بوده‌است و آن ها در فصل جاری هم چندان در حد و اندازه‌های خودشان نبوده‌اند. قهرمانی لالیگا را تاحد زیادی از دست داده‌اند و در جام‌حذفی نیز با شکست مقابل آلکویانو وداع زودهنگامی با این مسابقات داشتند و فقط در چمپیونزلیگ شانس قهرمانی دارند که باتوجه به عملکرد سینوسی زیدان و تیمش قهرمانی در لیگ‌قهرمانان هم بسیار دشوار و دور از دسترس است.
تمام این ناکامی‌ها و عملکرد متغیر رئال‌مادرید در این فصل باعث شده‌است زین‌الدین زیدان بیش از پیش درب‌های خروج باشگاه نزدیک شده‌باشد و از حالا باید در جست‌و‌جوی نام‌های زیادی اطراف نیمکت قوهای سپید باشیم؛ مگر این‌که زیزو فاتح یکی از جام‌های لیگ یا لیگ قهرمانان اروپا بشود و در ادامه اوضاع تیم را تغییر دهد. به‌همین علت نگاهی داریم به عوامل شاخصی که باعث شده‌است رئال‌مادرید در این حدود سه‌سال دچار افت محسوسی بشود.

فروش ستارگان به‌قیمت خالی‌شدن نیمکت و نبود ذخیره مطمئن

در فصلی که بسیاری از باشگاه‌ها برای تقویت خود دست‌به دامن خرید ستارگان بی‌شماری شدند، رئال‌مادرید ترجیح داد هیچ خریدی انجام ندهد و از آن طرف ۱۸ بازیکن خودش را به‌فروش رساند تا به‌بهانه پس‌انداز برای ساخت رئال کهکشانی در فصل ۲۲ - ۲۰۲۱ با یک نیمکت خالی از ذخیره مطمئن روبه‌رو باشد. موضوعی که حالا برای رئالی‌ها و مخصوصاً زیدان مشکل‌ساز شده‌است و او در دیداری که کار گره بخورد عملاً گزینه گره‌گشایی برای وارد میدان کردن ندارد. برای درک بهتر این موضوع کافی است به‌تقابل کهکشانی‌ها برابر لوانته معوقه هفته اول لالیگا برگردیم؛ جایی که رئالی‌ها با انبوهی از مصدوم و محروم مواجه بودند و برای پرکردن نیمکت مجبور شدند از تیم‌های دوم و پایه استفاده کنند. آلتوب، لونین، ایسکو، چوست، میگل‌گوتیرز، آریباس، ماریانو و بلانکو نیمکت‌نشینان کهکشانی‌ها در این دیدار بودند که نشان می‌دهد تنها چهره شاخص این نیمکت فقط ایسکو بوده‌است که او هم چندان مورد اعتماد زیزو نیست. کهکشانی‌ها در حفظ ستاره‌های خود هم چندان موفق نبوده‌اند و در آخرین نمونه، فروش کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ باعث شد آنها حسابی متضرر شوند و هنوز هم نتوانسته‌اند جانشین مطمئنی برای فوق‌ستاره پرتغالی پیدا کنند. اگر فلورنتینو پرز برای حل این بحران چاره‌اندیشی نکند، بدون‌شک رئالی‌ها در لیگ‌قهرمانان نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

خریدهای ناکارآمد و بودجه‌ای که به‌هدر می‌رود

رئال‌مادرید همواره در فروش بازیکنان خود عملکرد فعالی داشته‌است و این موضوع، اتفاقی طبیعی در تمام باشگاه‌ها به حساب می آید. اما ماجرا زمانی بحرانی می‌شود که آنها برای پیدا کردن جایگزین هزینه‌های کلانی انجام می‌دهند اما جایگزین خوبی برای ستارگان از دست‌رفته پیدا نمی‌کنند. این موضوع در چند سال اخیر در ترکیب رئال به‌وضوح قابل مشاهده بوده‌است و همین را شاید به‌توان اصلی‌ترین علت ناکامی رئال‌مادرید در مسابقات مختلف دانست.
اودگارد، یوویچ، اودریوزولا، دیاز، رودریگو و هازارد جدیدترین ستارگان جذب‌شده کهکشانی‌ها هستند که به‌دلایل مختلفی هنوز نتوانسته‌اند در ترکیب تیم، درخشان ظاهر شوند و باعث شده‌اند رئالی‌ها هنوز هم حسرت از دست‌دادن ستاره‌های گذشته را بخورند؛ ستارگان درخشانی مثل کریس رونالدو، خامس رودریگز، موراتا، دیماریا و گرت‌بیل که در دهه گذشته رئال را ترک کرده‌اند و جای‌خالیشان تا حدودی هنوز هم احساس می‌شود و این درحالی است که شاید اگر هنوز هم پیراهن رئال‌مادرید مادرید را می‌پوشیدند و یا حتی جانشین خوبی به‌جایشان به تیم ملحق می‌شد، قوهای سپید شرایط بهتری داشتند.

 استعفای ناگهانی زیزو؛ آغاز روزهای تیره و تار و رئال و دور شدن از شکست‌ناپذیری

اگر بخواهیم برای شروع بحران‌های رئال‌مادرید و افت محسوس این تیم، تاریخ مشخصی بگوییم، بدون‌شک می‌توان از روز ۳۱ مِی ۲۰۱۸ نام برد؛ روزی که زیزو تنها پس از گذشتن مدتی کوتاه از سومین قهرمانی متوالی لیگ‌قهرمانان اروپا به‌طور ناگهانی و در یک کنفرانس خبری غیرمنتظره و به‌دلایلی نامعلوم از هدایت رئال‌مادرید استعفا داد و شهر مادرید را در شوکی بزرگ فرو برد و کهکشانی‌ها را با چالش بزرگ پیدا کردن سرمربی جانشین روبه‌رو کرد. انتخاب مادریدی‌ها اما گزینه‌ای غیرمنتظره بود که تیم‌ملی اسپانیا را نیز تحت فشار بی‌امان قرار داد. قوهای سپید با لوپتگی که در آن زمان هدایت اسپانیا را در جام‌جهانی ۲۰۱۸ برعهده داشت به توافق رسیدند و در اقدامی عجیب و غیرقابل باور، کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری نخستین دیدار اسپانیا در جام‌جهانی آن را به‌طور رسمی اعلام کردند؛ فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز در اقدامی و به‌دلیل نقض قوانین آشکار ماتادورها، لوپتگی را اخراج کرد تا اسپانیایی‌ها در عجیب‌ترین شرایط ممکن به‌سر ببرند.
لوپتگی در رئال‌مادرید عملکرد فاجعه‌باری داشت و تنها پس از ۱۴ مسابقه فلورنتینو پرز او را برکنار کرد و تصمیم گرفت سانتیاگو سولاری جایگزین او شود. سرمربی آرژانتینی در ابتدای کار خوب نتیجه گرفت اما در ادامه متحمل باخت‌های متوالی و پرگل شد تا کهکشانی‌ها دوران پسا زیدان را به‌شکل فاجعه‌باری سپری کرده‌باشند و در نهایت دوباره به‌سراغ مرد فرانسوی رفتند. زیزو به خانه برگشت اما حتی خودش هم هنوز نتوانسته‌است افتخارات دوران نخست حضورش در سانتیاگوبرنابئو را کسب کند و حالا زمزمه‌های جدایی او هم به گوش می‌رسد.

مصدومیت، بلای‌جان زیدان و شاگردان

در فصلی که به‌علت شیوع ویروس مرگبار کرونا مسابقات تیم‌ها با فشردگی بسیار بالایی برگزار می‌شود و به‌همین علت مصدومیت‌ها افزایش یافته‌است، رئال‌مادرید نسبت به‌سایر تیم‌ها بیشتر از این موضوع آسیب دیده‌است. نزدیک به‌نیمی از ستارگان رئال در این فصل مصدوم شده‌اند و در بسیاری از موارد نیز با مصدومیت‌های طولانی مدت مواجه شده‌اند و حالا این بحران دست زیدان را بیش از پیش بسته‌است و او باید برای مقابله با این مشکل بزرگ، راه‌حلی اتخاذ کند. رودریگو، کارواخال، والورده، لوکاس وازکز، ادر، اودریوزولا، مارسلو به‌همراه کاپیتان راموس و هازارد همیشه مصدوم جدیدترین ستارگان خانه‌نشین کهکشانی‌ها هستند و همگی چند دیدار مهم آینده رئال‌مادرید را از دست خواهند داد و زیزو به‌شدت جای‌خالی آنها را حس خواهد کرد.
این مصدومیت‌ها در تمام تیم‌ها و به‌خصوص در سال جاری دردسرساز بوده‌است و اما رئالی‌ها به‌نظر در تمرینات مخصوص بدنسازی دچار مشکل ویژه‌ای شده‌اند که این‌گونه درگیر این موضوع هستند. البته نباید فراموش نکنیم ستاره‌ای مثل هازارد در طول دوران حضورش در رئال‌مادرید ۱۰ دوره مصدوم شده‌است، درحالی که او مجموعاً روی ۹ گل کهکشانی اثر مستقیم داشته‌است و نباید تمام تقصیرات را گردن کادرفنی و کرونا انداخت!

اخبار داغ 

درب باشگاه پرسپولیس آبی شد! بازدید علی کریمی از الاهلی امارات کرونا جان تپل ترین بازیگر جوان ایرانی را هم گرفت + عکس پوشش متفاوت صبا راد پس از بازگشت به ایران + عکس استفان الشعراوی، سارق اتومبیل خود را با تکل زدن دستگیر کرد! خاویر کلمنته: به نظرم 3 قهرمانی پیاپی رئال مادرید در اروپا ارزشمند تر از شش گانه بایرن مونیخ بود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان رئال مادرید کهکشانی ها رئالی ها شده اند باعث شد هنوز هم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل اول جادویی جود بلینگام در رئال مادرید، بهتر از این هم می‌شد؟ / فیلم

جود بلینگام هافبک آینده دار انگلیسی که در ابتدای فصل با مبلغ پایه 103 میلیون یورو با قراردادی 6 ساله از دورتموند راهی رئال مادرید شد، در 25 بازی ابتدایی برای این تیم 17 گل به ثمر رسانده است. جود بلینگام فقط 20 سال سن دارد!

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • گل دوم خوسلو به بایرن مونیخ (رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ)
  • گل رئال مادرید به بایرن مونیخ توسط ناچو که به دلیل خطا مردود اعلام شد / فیلم
  • پاداش هنگفت بازیکنان رئال با قهرمانی چمپیونزلیگ
  • آخرین گل مسوت اوزیل در لالیگا (8 می، 2013) / فیلم
  • باواریایی‌ها در قتلگاه مادرید
  • رئال و بایرن در پی رستگاری در «برنابئو»/ چه کسی به زنبورها می‌رسد
  • فصل اول جادویی جود بلینگام در رئال مادرید، بهتر از این هم می‌شد؟ / فیلم
  • جام قهرمانی ۲ بار به رئال‌‌ مادرید اهدا می‌شود!
  • تنها باشگاهی که به رئال تبریک نگفت
  • نویر: باید در مادرید رئال را بکشیم!