Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@03:16:45 GMT

مرغداران استان مرکزی قیمت مصوب را قبول ندارند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۷۶۴

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار در شرایط فعالی حدود ۱۷ هزارتومان است که در این شرایط سخت تولید، مرغداران قیمت ۱۴۴۰۰ مصوب مرغ را قبول ندارند و اعلام این قیمت تنها دخالت دولت در تولید است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار در شرایط فعلی حدود ۱۷ هزارتومان است که در این شرایط سخت تولید، مرغداران قیمت ۱۴۴۰۰ تومانی مصوب مرغ را قبول ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد بزچلویی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت مصوب ۱۴۴۰۰ تومانی اعلام شده برای مرغ از درب مرغداری، مورد قبول مرغداران نیست و یک قیمت دستوری است.

وی با بیان اینکه در ابتدا تنها ۳۰ درصد نهاده مرغداران از سوی دولت تامین و مابقی در بازار آزاد تهیه می‌شد که همین امر ورشکستگی و کناره گیری بسیاری از مرغداران را به همراه داشت، افزود: در حال حاضر که برخی مرغداران به فعالیت خود ادامه داده و تولید را انجام می‌دهند با اعلام قیمت هایی از سوی دولت مواجه هستند که به هیچ وجه کارشناسی نبوده و نظر مرغداران در آن دخیل نیست، از طرفی حدود دوماه است که تخصیص نهاده ها کمی بهتر شده، اما بازهم تنها ۷۰ درصد نهاده با قیمت دولتی به مرغدار تعلق می‌گیرد و نکته دیگر اینکه نهاده دولتی نیز افزایش قیمت داشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی تصریح کرد: قیمت ذرت دولتی از ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰، کنجاله سویا دولتی از ۲۷۰۰ به ۳۳۰۰ تومان و باقی نهاده ها نیز به همین مراتب افزایش قیمت داشته اند.

وی با بیان اینکه دخالت دولت اطمینان مرغداران به تولید را کاهش داده است، گفت: دولت به ازای هر مرغ ۴ کیلو نهاده در اختیار مرغدار قرار می‌دهد و این در حالی است که یک مرغ برای عرضه به بازار حداقل به ۵.۵ کیلو نهاده نیاز دارد که مابقی آن باید از بازار آزاد با قیمت‌های بالا تهیه شود.

بزچلویی افزود: مصرف ۴ کیلو نهاده مرغ را به وزن ۱.۸۰۰ تا ۱.۹۰۰ گرم می‌رساند که عرضه مرغ در این وزن برای مرغدار صرفه ندارد و مرغدار باید مرغ را در وزنی بالاتر و با وزن حدود سه کیلوعرضه کند، چراکه قیمت های جانبی از جمله واکسن، کارگر، حمل و نقل و ... افزایش چندین برابری داشته است.

 

وی تصریح کرد: همین امر سبب می‌شود قیمت تمام شده یک مرغ برای مرغدار حدود ۱۷ هزار تومان تمام شود که با این تفاسیر قیمت ۱۴۴۰۰ تومانی برای مرغدار ضرر است و اعلام این قیمت و ترس درگیری با تعزیرات سبب کناره گیری مرغداران از تولید می‌شود.

وی ادامه داد: مرغدار تا یک حد مشخصی می‌تواند مرغ را نگه دارد و در نهایت مجبور به عرضه مرغ در بازار است، اما این قیمت ها برای مرغدار صرفه ندارد، دولت با اعلام قیمت مصوب حداقل باید نهاده را به صورت ۱۰۰ درصد در اختیار مرغداران قرار دهد تا مرغدار متحمل ضرر کمتری شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: شرایط پیش آمده سبب کاهش تولید شده البته قدرت خرید پایین مردم نیز در این امر بی تاثیر نیست، اواخر سال گذشته جوجه ریزی در استان مرکزی ۳ میلیون قطعه بود که امسال با کاهش ۵۰ درصدی به ۱.۵ میلیون قطعه رسیده است.
(ایسنا)

برچسب ها: رئیس اتحادیه دام و طیور ، استان مرکزی ، قیمت مصوب لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Me8

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استان مرکزی قیمت مصوب برای مرغدار قیمت مصوب برای مرغ قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

این روزنامه نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت(ایرنا) بانک مرکزی در پاسخ به گزارش این روزنامه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد و نوشت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری دولت افزود: توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

‏ حالا عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتی نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

این در حالی است که سال گذشته نیز برخی رسانه ها از ثبت نرخ تورم بالای ۷۰ درصد در دولت رئیسی خبر داده بودند که بانک مرکزی بدون اعلام جزئیات نرخ تورم، آن را تکذیب کرده بود.

از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی آمارهای اقتصادی به شدت سانسور می شوند.

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز