Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اولین محموله واکسن کرونا سه‌شنبه ۲۱ بهمن ماه وارد استان ایلام شد و در عصر ۲۲ بهمن‌ ماه رییس بیمارستان شهید مصطفی خمینی که محل پذیرش و بستری بیماران کرونایی است اولین واکسن را دریافت کرد.

هفته گذشته ۲ شهرستان استان ایلام شامل ایلام و آبدانان از وضعیت آبی خارج شده و در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی میزان استفاده از ماسک در استان ایلام به ۶۳ درصد کاهش یافته است و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام هم اعلام کرد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان‌های ایلام که یکی از مهمترین کانون‌های انتشار ویروس کروناست، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

هفته گذشته گرامیداشت ۲۲ بهمن به علت وجود ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و به صورت رژه خودرویی و موتوری انجام شد و در کنار وسایل نقلیه دولتی و نظامی، حضور خودجوش خودروهای مردمی چشمگیر بود.

یکی دیگر از رویدادهای هفته گذشته حضور رییس بنیاد مستضعفان در استان ایلام و برگزاری آیین واگذاری یکصدهزارمین اسناد بنیاد علوی در چهار استان کشور به میزبانی استان ایلام بود و سهم استان ایلام از این تعداد، چهار هزار و ۱۷۸ سند بود که از سوی بنیاد علوی در ایلام به مردم واگذار شد.

در روزهای پایانی هفته گذشته استان ایلام میزبان رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که بخش‌هایی از این رزمایش در منطقه عمومی دشت عباس واقع در شهرستان دهلران برگزار شد.

محموله واکسن کرونا وارد ایلام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: محموله واکسن کرونا امروز وارد ایلام شد و تزریق آن با اولویت کارکنان مراقبت های ویژه بیمارستان های منتخب کرونا در روزهای آینده آغاز می شود.

دکتر محمد کریمیان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واکسن در ایلام همزمان با سراسر کشور به صورت یکپارچه و صرفا برای کارکنان شاغل در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتخب کرونا تزریق می شود.

اولین واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

اولین واکسن کرونا عصر چهارشنبه بیست و دوم بهمن ماه طی مراسمی در مرکز آموزشی درمانی شهید مصطفی خمینی ( ره) با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام تزریق شد.

به گزارش ایرنا، اولین داوطلب دریافت واکسن کرونا دکتر الهام باستانی متخصص داخلی و رییس بیمارستان شهید مصطفی خمینی (بیمارستان منتخب کرونا ) ایلام است. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین واکسن کرونا امروز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام با اولویت کارکنان بخش ویژه تزریق شده است.

۲ شهرستان ایلام در وضعیت زرد کرونا قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲ شهرستان ایلام و آبدانان در این استان از حالت آبی خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۱۲ شهرستان این استان ۱۰ شهرستان آبی و ۲ شهرستان زرد است.

استاندار: ساده ‌انگاری ایلام را با موج جدید کرونا مواجه می‌کند

استاندار ایلام با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها باید مستمر باشد و اجرای مقطعی آنها نمی تواند اثرگذار باشد، گفت: نباید با عادی‌انگاری و بی‌توجهی به لزوم استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد اوج‌گیری موج جدید بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در پنجاه و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در حالی که روند شیوع کرونا در استان کاهشی شده و تمامی شهرستان های استان در وضعیت آبی هستند اما بازهم مشکلات زیادی در این خصوص در استان وجود دارد و هرگونه ساده‌انگاری در خصوص شیوع کرونا خطرناک است و باید مراقبت‌ها همچون گذشته تداوم یابد.

استفاده از ماسک در ایلام به ۶۳ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: رعایت پوشش ماسک در بین شهروندان این استان از ۸۱ به ۶۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان، اظهار داشت: همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان ها نیز ۱۳ درصد کاهش یافته و از ۷۱ به ۵۸ درصد رسیده است.

رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های ایلام ۱۳ درصد کاهش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام از کاهش ۱۳درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان های استان خبر داد و گفت: این میزان از ۷۱ به ۵۸ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روزسه شنبه در قرارگاه عملیاتی مدیریت مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای عمومی ۱۸ درصد، رستوران ها ۲۰ درصد، داروخانه ها ۱۰ درصد، دفاتر پیشخوان ۱۸ درصد و مراکز بیمه ای ۱۲ درصد کاهش یافته است.

۲۵ هزار ایلامی به ویروس کرونا مبتلا شده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از مردم استان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دکتر محمدکریمیان روز جمعه اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۵ نفر بوده است.
وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ثبت نشده است.

۴۹ هزار نمونه‌گیری در طرح شهید سلیمانی ایلام انجام شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۴۹ هزار و ۲۶۸ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در استان در طرح شهید سلیمانی صورت گرفت و ۲۴ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت نیز شناسایی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: همچنین غربالگری از پنج هزار و ۶۱۹ مادر باردار، ۵۲ هزار و ۳۹۳ سالمند، ۴۷ هزار و ۸۰۳ نوزاد و کودک زیر پنج سال، ۲۴۶ هزار و ۱۸۰ میانسال در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان صورت گرفته است.

مناطق تحت پوشش محرومیت زدایی ایلام افزایش یافت

رییس بنیاد مستضعفان از افزایش مناطق تحت پوشش محرومیت زدایی این بنیاد در استان ایلام به سه مورد خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، سید پرویز فتاح اظهار داشت: اکنون شهرستان های ملکشاهی و هلیلان با حمایت این بنیاد طرح های محرومیت زدایی در آنها اجرا می شود که با توجه به تقاضای استاندار، بخش ماژین شهرستان دره شهر نیز به آن ها اضافه می شود.

فتاح: بنیاد مستضعفان تا تحقق توسعه در شهرهای هدف ایلام می‌ماند

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تلاش و اقدام این بنیاد تا تحقق توسعه در شهرهای هلیلان و ملکشاهی که تحت اقدام توسعه گرایانه این بنیاد قرار گرفته اند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح روز شنبه در نشست قرارگاه محرومیت زدایی ایلام‌ با اشاره به رشادت های مردم ولایتمدار این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: مردم ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس با همدلی، وحدت، ایمان، شور و عشق پا در میادین جنگ گذاشتند و حماسه های درخشانی را در تاریخ ایران اسلامی آفریدند.

فتاح: ۱۱ هزار پرونده بازپس‌گیری اموال بنیاد مستضعفان تشکیل شد

رییس بنیاد مستضعفان گفت: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک این بنیاد از اشخاص و نهادها در مراجع قضایی تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح روز شنبه در مراسم واگذاری یکصدهزارمین سند املاک بنیاد علوی در ایلام اظهار داشت: با رویکرد ریاست قوه قضاییه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آنرا به صاحبان اصلی عودت دهند.

چهار هزار و ۱۷۸ سند بنیاد علوی در ایلام واگذار شد

مدیرکل اموال و املاک ایلام گفت: چهار هزار و ۱۷۸ سند بنیاد علوی در کاربری های مسکونی، تجاری و زراعی در استان به اقشار مختلف مردم واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، یوسف فریادی زاده روز شنبه در مراسم واگذاری یکصدهزار مین سند املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی با حضور رییس بنیاد مستضعفان  اظهار داشت: ارزش این املاک واگذاری شده بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان است.

امام جمعه: بنیاد مستضعفان فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ایلام را توسعه دهد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار توسعه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در این استان بویژه در مناطق روستایی شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار روز شنبه در مراسم واگذاری یکصدهزارمین اسناد بنیاد علوی در چهار استان کشور با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: خدمات بنیاد مستضعفان در اقصی نقاط کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مایه امیدواری دلسوزان نظام و بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بوده است.

۱۵۰ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از ملکشاهی و هلیلان هزینه شد

استاندار ایلام گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان تاکنون از سوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های هدف ملکشاهی و هلیلان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در مراسم واگذاری یکصدهزار مین سند املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی با حضور رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۸۲ میلیارد تومان از این مبلغ در ملکشاهی و ۶۸ میلیارد تومان نیز در هلیلان بوده است.

پیروزی نظام اسلامی سرآغاز نور و پایان ظلمت بود

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گفت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران سرآغاز نور و عزت ایران و پایان حکومت ظالم و مفسد پهلوی بود .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی روز چهارشنبه در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایلام، اظهار داشت: یوم‌الله ۲۲ بهمن یک روز به یاد ماندنی برای ملت ایران است که در این روز حکومت نظام اسلامی ایجاد و رژیم خبیث و منحوس پهلوی نیز فروپاشیده شد.

حضوری متفاوت در جشن تولد ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی

همزمان با ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم مناطق مختلف این استان سوار بر خودروها و موتورها در این جشن تولد متفاوت شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، صدها نفر از اقشار مردم مناطق مختلف استان ایلام صبح امروز چهارشنبه همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران سوار بر خودروها و موتورهایشان در راهپیمایی متفاوت امسال ۲۲ بهمن حضور بهم رساندند.

حرکت نمادین موتوری و خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن با شرکت خودجوش اقشار مختلف مردم مناطق مختلف استان ایلام از زن و مرد گرفته تا پیر وجوان ساعتی پیش آغاز شده است.

امام جمعه ایلام: مراسم ۲۲ بهمن بیانگر وفاداری مردم به نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور خودجوش مردم با وسایل نقلیه خودرویی و موتوری در مراسم ۲۲ بهمن باری دیگر اثبات کننده و بیانگر وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مردم با وجود تحریم های شدید خارجی و شرایط اقتصادی و معیشتی اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور خودجوش در مراسم ۲۲ بهمن از آرمان های امام، رهبری، شهدا و انقلاب اسلامی حمایت کردند.

استاندار: ۷۰ هزار میلیارد تومان در ایلام سرمایه گذاری شده است

استاندار ایلام با ابزار رضایت از عملکرد مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گفت: در دولت دوازدهم بین ۶۵ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه به مناسبت دهه مبارک فجر در دیدار با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: عملکرد این مجموعه در این مدت با وجود شرایط سخت کنونی بسیار مثبت و رضایت بخش بوده است.

مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم(ص) در دهلران ایلام برگزار شد

مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه در بخش هایی از منطقه عملیاتی دست عباس شهرستان دهلران استان ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، این رزمایش با محوریت قرارگاه منطقه ای کربلا از صبح روز پنجشنبه با حضور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی دشت عباس شهرستان دهلران و مناطق جنوب غرب کشور آغاز شد.

سپاه از برنامه‌های پدافند غیرعامل در ایلام حمایت می‌کند

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام بر نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در افزایش اقتدار ملی تاکید کرد و گفت: سپاه از برنامه های پدافند غیر عامل در این استان مرزی حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی سپاه امیرالمؤمنین ایلام، سردار جمال شاکرمی در دیدار با سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور که با حضور رئیس پدافند غیرعامل وزارت نفت، مدیرعامل پالایشگاه گاز استان و مدیرکل پدافند غیرعامل استان برگزار شد تاکید کرد: باید به درستی نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در بین مسئولان و هم در بین مردم تبیین شود.

امام جمعه ایلام: بزرگان ایلات در برچیدن رسوم غلط همت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برخی رسوم و عادات غلط در بین طوایف و ایلات بر جو اختلاف افکنی دامن می زند که باید برچیده شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز دوشنبه در گردهمایی معتمدان و بزرگان ایلات و طوایف دشت عباس شهرستان دهلران اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی و وحدت و حضور مردم موجب رشد اسلام و حضور قرآن در زندگی مردم شد.

ایلام رتبه نخست کاشت نهال در کشور را دارد

قائم مقام معاونت توسعه وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان ایلام در تولید کاشت نهال و جنگل کاری با هدف گسترش پوشش گیاهی ، تلطیف هوا و جلوگیری از بیابان زایی رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی کیا کجوری روز جمعه در بازدید از نهالستان‌های استان ایلام اظهار داشت: این استان در بحث تولید نهال از لحاظ کیفی و کمی در کشور رتبه اول را دارد و در بحث توسعه جنگل کاری و آموزش ترویج اقدامات خوبی انجام داده است.

دامداران ایلامی ملزم به پلاک گذاری و هویت زنی احشام هستند

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: عشایر و روستاییان ملزم به اجرای پلاک زنی و هویت گذاری دام های سبک و سنگین خود هستند.

اسماعیل نعمتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بر اساس مصوبه ستاد بیمه دام استان ایلام برای جلوگیری از قاچاق یا سرقت احشام، تمامی مالکان دام های سبک و سنگین باید آنها را پلاک زنی و هویت گذاری کنند.

نخستین کمپ ترک اعتیاد بانوان در ایلام افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نخستین کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان روز یکشنبه با حضور معاون دادستان، مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مسئولان بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی ایلام در این آیین گفت: این مرکز شانزدهمین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد استان است که با هدف بهبود مصرف کنندگان مواد مخدر ایجاد و راه اندازی شده است.

هشت اثر تاریخی ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: هشت اثر تاریخی استان در نشست شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: هشت آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی شامل محوطه و بقایای معماری چوره، دیوار تاریخی تنگ قیر، تپه و بقایای معماری سنگر نادر، قبرستان بان لکان، قبرستان پله کاو (پله کبود)، برج دیده بانی خرم کوه، قلعه سیاه پیر و تپه و بقایای معماری چگینی است.

مخابرات ایلام ۳۵ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام گفت: این شرکت ۳۵ میلیارد تومان از مشترکان تلفن ثابت و تلفن همراه طلب دارد.

حشمت الله اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت به موقع قبوض تلفن ثابت و همراه می تواند شرکت مخابرات را در ارایه خدمات بهتر به مشترکان یاری کند.

ضریب نفوذ گاز در دهلران به ۹۷ درصد می رسد

فرماندار دهلران گفت: تا پایان سال و با تکمیل گازرسانی به شهر پهله ضریب نفوذ گاز در این شهرستان به ۹۷ درصد می رسد.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز سه شنبه در نشست شورای اداری دهلران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: عملیات گاز رسانی به شهر میمه و روستاهای آن در دهه فجر انجام پایان یافت و به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی 22 بهمن بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اخبارنامه سید پرویز فتاح راهپیمایی ۲۲ بهمن واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی استانداری ایلام ایلام قاسم سلیمانی دشتکی 22 بهمن بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سید پرویز فتاح راهپیمایی ۲۲ بهمن واکسن کرونا اخبار کنکور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان ها گفت و گو با خبرنگار ایرنا حضور رییس بنیاد مستضعفان استان ایلام اظهار گزارش روابط عمومی درصد کاهش یافته قاسم سلیمانی دشتکی اولین واکسن کرونا شهید مصطفی خمینی استاندار ایلام پدافند غیرعامل شهرستان دهلران کرونا در استان گزارش ایرنا سید پرویز فتاح درصد کاهش یافت میلیارد تومان محرومیت زدایی انقلاب اسلامی بنیاد علوی حجت الاسلام شنبه در نشست ویروس کرونا هفته گذشته برگزار شد سند املاک ۲ شهرستان سه شنبه ۲۲ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی