Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری به همراه اعضای دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با مختاری مدیرکل بازرسی هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد استقلال ملی و باورمندی به دستاوردهای علمی و توانمندی‌های داخلی، عنوان داشت: با وقوع انقلاب اسلامی بساط بیش از 40 هزار مستشار خارجی که در اجزای مختلف کشور مستقر بودند، برچیده شد و جوانان و فرزندان همین مرز و بوم، مدیریت امور کلیدی کشور را عهده‌دار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سالاری رییس دفتر دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان در ادامه به نقش امام راحل (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز جهت دهی به نهضت عظیم ملت ایران در حرکت به سوی تعالی و پیشرفت در عصر حاضر، افزود: این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است و لذا صیانت از این انقلاب در ابعاد داخلی و بین المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و یک رسالت اساسی بر دوش همه ما است.

وی ادامه داد: دشمن برای دور کردن ملت ایران از اهداف و آرمان‌های خود مستمرا در صدد ایجاد القائات در جامعه است و برخی افراد نیز در داخل با خیانت به آرمان‌های امام و انقلاب و شهدا، ذهن و اندیشه مردم را آلوده و برای دشمن خوراک تبلیغاتی در راستای تخریب نظام فراهم می‌کنند. ما باید بدنیم این انقلاب به راحتی به دست مانرسیده و حضرت آقا  برای عزت و استواری و بقا انقلاب و نظام  سنگ تمام گذاشتند و ملت ما نیز شهید و جانبار داده و همیشه در صحنه حضوری بایسته داشته است.

مدیر دفتر دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل، ایران سریع ترین رشد شاخص توسعه انسانی را دارد به طوریکه در سال 1979 دارای رتبه  110 بود که طی 4 دهه گذشته با رشد 50 رتبه به رده 60 توسعه نیروی انسانی دست یافته است که رتبه اول جهانی به لحاظ توسعه نیروی انسانی کسب کرد و بعد از ایران، کشورهای چین و ترکیه قرار دارند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شفاف سازی در واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی و مشاهده انحرافات فراوان در این واگذاری‌ها که به همت دستگاه قضایی در بسیاری از آنها احکام بازدارنده‌ای صادر شده است، گفت: در ماجرای واگذاری آلومنیوم المهدی که با تلاش نهاد دیده بان شفافیت و دیگر بخش‌ها به استان بازگردانده شد، به مصداق برگزاری تمامی مناقصه‌ها و مزایده‌ها، نمایندگان سازمان بازرسی و حراست حضور دارند و این که این واگذاری‌ها تخلفی صورت گرفته باید بررسی شود.

وی از وضعیت کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها نیز به عنوان دیگر چالشی یاد کرد که اکنون وضعیت نامناسبی به خود گرفته و مصادیق متعددی از فساد در آن در کشور کشف و شناسایی شده است.

سالاری همچنین در ادامه با اشاره به واگذاری اراضی 2400 هکتار در قالب اراضی بالادست بندر شهید رجایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: به لحاظ فنی هنوز بخش بزرگی از این اراضی آماده واگذاری نیست و معارضاتی در این اراضی وجود دارد و مردم در بخش‌هایی از این اراضی سند دارند و از سوی دیگر نوع و شکل واگذاری به برخی شرکت‌ها شائبه برانگیز است و از سوی دیگر برخی واگذاری‌های مهم در سازمان بنادر و دریانوردی بخصوص در بندر شهید رجایی صورت گرفته که اخبار ناگواری از آنها به گوش می‌رسد و ضرورت دارد تا در راستای عزم نمایندگان ملت در زمینه انجام تحقیق و تفحص از سازمان بنادر، دستگاه‌های نظارتی نیز به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

سالاری تصریح کرد: هرمزگان نقش حیات خلوتی برای برخی دستگاه‌ها و افراد پیدا کرده است و باید جلوی این وضعیت را با تشدید نظارت‌ها و تقویت آن گرفت و اجازه ندهیم ه برخی احساس کنند که می‌توانند در هرمزگان شبکه فساد ساخته و جولان دهند.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با اشاره‌ای به سابقه تاسیس این نهاد نیز گفت: حضرت آقا در سال 1380 فرمان 8 ماده ای ابلاغ کردند که بر اساس آن سران قوا ومسئولین‌امربایستی ‌برابر اصل 110 قانون اساسی در جهت ‌اجرایی ‌شدن‌ این‌ فرمان‌حرکت می کردند که متاسفانه تسامح و تساهل باعث شد که مقام معظم رهبری چندین باردر این خصوص تذکر دهند که در همین راستا تعدادی از دلسوزان نظام و انقلاب‌ از طیف های مختلف سیاسی توافق کردند که نهادی برای مبارزه با فساد و رانت‌خواری، آموزش ‌مطالبه‌گری، احقاق ‌حقوق و مطالبات مردم و اجرای فرمان 8 ماده ای حضرت آقا و شفافیت تشکیل دهند. 

پرویز سالاری افزود: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت یک نهاد غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است که در 24 استان کشوربا 15 کارگروه  فعالیت‌دارد.

استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد در مبارزه با فساد مطالبه جدی سازمان بازرسی کل کشور است

بازرس کل استان هرمزگان  نیز در نشست با اعضای شورای مرکزی دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرا می داشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب و امنیت  با اشاره به تاکید ریاست معزز قوه قضائیه و اقدامات جدی سازمان بازرسی کل کشور بر شناسایی بستر های  فساد زاگفت : همکاری و همگرایی با ثمن ها و گرو ههای مردمی و استفاده از ظرفیت آنها در بحث مبارزه با فساد از مطالبات جدی ریاست سازمان بازرسی کل کشور  است.

رضا مختاری در ادامه مطالبی پیرامون وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور، نحوه تعامل هدفمند و اثر بخش این بازرسی کل با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و همچنین پتانسیل بالای سامانه گزارشگران فساد ارائه کرد.

وی بر آمادگی کامل  بازرسی کل استان برای همکاری و ارتباط مستمر با نهاد دیده بان شفافیت و عدالت و همه افراد دلسوز و مطالبه گر تاکید و شیوه، منش و رفتار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را چراغ راهی برای همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

در ادامه عباس حسین پور، فریدون بهشتیان و سعید پیشوایی از اعضای دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان سخنان و نکات مهمی در زمینه مبارزه با فساد ارائه کردند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: عدالت اسلام هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟

مهدی فرجی ـ تهیه‌کننده سریال «نون خ» ـ راضی است که اجازه داده‌اند در این مجموعه به قصه کولبرها بپردازند. او در عین حال می‌گوید: در این سریال دو خط قرمز ـ یکی مسائل دینی و دیگری قومیتی ـ را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نشست خبری سریال «نون خ ۵» با حضور مسعود کریمی خضرا (مدیر گروه طنز سیمافیلم)، مهدی فرجی (تهیه‌کننده) و سه تن از بازیگران این سریال از جمله صهبا شرافتی، کاظم نوربخش و ماشاالله وروایی صبح امروز سه شنبه ـ ۱۱ اردیبهشت ـ در سازمان صداوسیما برگزار شد.

مهدی فرجی در ابتدای این نشست بیان کرد: همان‌طور که در نظرسنجی‌ها مشهود بود «نون خ ۵» نسبت به فصل گذشته پرمخاطب‌تر بود. از رئیس سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم که این اجازه را دادند به خط قرمزها بپردازیم و در کنار لحظات شاد و کمیک نقد هم داشته باشیم. ما در سازمان دو خط قرمز یکی مسائل دینی و قومیت را در عین حال که مراقبت کردیم به آن پرداختیم اینکه اجازه دادند به قصه کولبرها بپردازیم اتفاق خوبی بود.

در ادامه وروایی ـ بازیگر نون خ ـ گفت: شرایط کپرنشین‌هایی که دیدم برایمان سخت و ناراحت‌کننده بود. عموم مردم در استان‌ها سریال «نون خ» را دوست داشتند و تاکید داشتند درباره قومیت‌ها باز هم کار شود. 

همچینین صهبا شرافتی در سخنانی گفت: فصل پنجم برای من چالش برانگیز بود از رانندگی اتوبوس که پایه دو نداشتم اما با کمک دوستان از پس آن برآمدم. 

او گفت: «نون خ ۵» فضای متفاوتی داشت، پستی و بلندی داشت، چابهار زیبا رفتیم، سپس به کولبرها در فضای زمستانی رسیدیم و خودم کار را دوست داشتم امیدوارم که توانسته باشم به شخصه لبخندی را به لب بیاورم.

بازیگر سریال «نون خ» گفت: مخاطبان درخواست ساخت فصل جدید را از ما دارند. 

نوربخش نیز در سخنانی گفت: خداراشکر با تمام سختی‌هایی که داشتیم به امید اینکه مردم «نون خ ۵» را دوست خواهند داشت سریال را ساختیم و جلو رفتیم. خیلی خوب شروع و خیلی خوب تمام شد. امیدوارم فصل دیگر هم داشته باشد و در خدمت همه باشیم.

ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مردم هرمزگان
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • «نون خ» چه خط‌قرمزهایی را رعایت کرد؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری