Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است چالش‌های ناشی از برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی یکی از اولویت‌های دولت جدید واشنگتن خواهد بود.

وی در ادامه این ادعا افزود: کره شمالی در سال‌های اخیر همچنان به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه داده است. این امر باعث می‌شود که ما همراه با متحدان و شرکای خود به صورت هماهنگ گام برداریم و همچنان به خلع سلاح پیونگ یانگ متعهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جو بایدن ماه پیش در حالی به قدرت رسید که میراث‌دار دیدارها و توافقات اجرا نشده دولت ترامپ با کیم جون اون رهبر کره شمالی، بود. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که در حال بررسی کامل راهبردهای لازم در قبال کره شمالی هستند و برای این منظور با متحدان این کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن رایزنی می‌کنند.

اظهارات پرایس در حالی مطرح شد که دوشنبه هفته گذشته، سازمان ملل مدعی شد که کره شمالی با نقض تحریم‌های بین‌المللی، برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک خود را در سال ۲۰۲۰ توسعه داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم روز پنجشنبه مدعی شد که درباره پیونگ یانگ با همتای کره جنوبی خود گفتگو و تاکید کرده است که تحریم‌های بیشتر می‌تواند در فشار بر کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

جو بایدن در کارزار انتخاباتی خود گفته بود به شرطی حاضر به ملاقات با کیم جون اون خواهد بود که کره شمالی ظرفیت هسته‌ای خود را کاهش دهد.

کد خبر 5145730 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی ایالات متحده امریکا ند پرایس مذاکرات هسته ای کره شمالی وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده امریکا عراق ایران رژیم صهیونیستی روسیه عربستان سعودی جو بایدن برجام سوریه فلسطین افغانستان لبنان ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟

تازه‌ترین بسته کمک نظامی که آمریکا سرانجام تصویب شد اما این کمک ۶۱ میلیارد دلاری در مقایسه با نقشه‌ای که رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، قطره‌ای برابر دریاست!

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا سرانجام بعد از بیش از ۶ ماه مناقشه حزبی بر سر تصویب بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین به توافق رسید؛ اما نقشه‌ای که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای واشنگتن در سر دارد، در مقایسه با این کمک، بسیار ناچیز است!

کی‌یف در حال مذاکره با دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا بر سر توافق بلندمدتی است که واشنگتن را در تنگنای تامین تسلیحاتی و اقتصادی و حمایت سیاسی ۱۰ ساله از اوکراین قرار خواهد داد.

زلنسکی دیروز در نطق روزانه خود از این موضوع رونمایی کرد و گفت: چنین تعهداتی برای حصول اطمینان از اینکه اوکراین «کمک مورد نیاز برای ممانعت از پیشروی اخیر روسیه در میدان نبرد» را دریافت می‌کند، الزامی است.

زلنسکی افزود: در حال کار هستیم تا سطح تعهدات حمایتی را تا پایان امسال و همچنین تا ۱۰ سال آتی، روی کاغذ بیاوریم. این حمایت، کمک نظامی، مالی و سیاسی و همچنین مسائل مرتبط با تولید مشترک سلاح را در بر می‌گیرد.

اوکراین پیش از این، توافق امنیتی دوجانبه‌ای را با چندین کشور عضو ناتو از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه منعقد کرده است. زلنسکی مدعی شد که قصد دارد تا این توافق بلندمدت با واشنگتن، قوی‌ترین معاهده‌ای باشد که کی‌یف تاکنون با کشورهای غربی به امضا رسانده است.

با این حال، توافقنامه‌های دوجانبه اوکراین با کشورهای غربی تاکنون فاقد تعهدات دفاعی متقابل بوده است. در این توافق‌ها صرفاً وعده کمک بلندمدت آن هم در صورت حمله‌ای در آینده داده شده و معمولاً هم الزام‌آور نیست. به عنوان مثال، توافق با برلین با یک اخطار ۶ ماهه قابل فسخ است!

اما زلنسکی گفته است که می‌خواهد توافق دوجانبه با واشنگتن، شامل سطوح مشخصی از کمک باشد. وی دراین‌باره گفته است: این توافق باید به معنای واقعی کلمه، الگو و بازتاب قدرت رهبری آمریکا باشد.

قانونگذاران آمریکایی اوایل ماه جاری بسته کمک ۶۱ میلیارد دلاری دیگری را برای اوکراین به تصویب رساندند. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تعلل در تصویب این بسته گفته بودند که بایدن بدون هیچ راهبرد مشخصی برای پیروزی اوکراین یا صلح این کشور با روسیه، صرفاً به‌دنبال طولانی کردن خونریزی است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است