Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز جمعه تهدید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید اتحادیه اروپا علیه این کشور، مسکو در پاسخ روابط خود با این اتحادیه را قطع خواهد کرد.
او گفت روسیه نمی‌خواهد از دنیا جدا شود ولی «باید برای این کار آماده شویم».
آقای لاوروف با اشاره به یک ضرب‌المثل روسی که می‌گوید «اگر صلح می‌خواهی، برای جنگیدن آماده باش»، تاکید کرد که روسیه بر این باور است برای قطع روابطش با اروپا آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، هم روز جمعه گفت که روسیه باید برای مقابله با تحریم‌های اروپا و یافتن جایگزین برای «زیرساخت‌های حیاتی» خود که در نتیجه تحریم خارجی لطمه خواهند دید آماده باشد.
روابط کشورهای اروپایی و روسیه پس از زندانی شدن الکسی ناوالنی، چهره‌ شاخص اپوزیسیون دولت روسیه، بحرانی شده است.
دولت روسیه روز ۱۹ بهمن سه دیپلمات آلمانی، لهستانی و سوئدی را به اتهام «مشارکت در اعتراضات» مردم در حمایت از ناوالنی اخراج کرد و در نقطه مقابل این سه کشور اروپایی هم روز دوشنبه ۲۰ بهمن در یک اقدام هماهنگ، سه دیپلمات روس را اخراج کردند.
جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز ۱۹ بهمن با سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه دیدار کرد، هشدار داده است که روابط اتحادیه اروپا و مسکو به «مرحله حساسی» رسیده و مقامات روسیه خواستار گفت‌وگوهای سازنده با اتحادیه اروپا نیستند.
او با تاکید بر این که دولت روسیه «معیارهای دموکراتیک را تهدیدی برای موجودیت خود تلقی می‌کند» گفته است: «این بر عهده کشورهای عضو است که در مورد گام‌های بعدی در مناسبات با روسیه تصمیم بگیرند و این می‌تواند شامل تحریم هم باشد.»
علاوه بر بازداشت الکسی ناوالنی، اقدام روسیه در انضمام شبه‌جزیره کریمه اوکراین به خاک خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون روابط مسکو و اتحادیه اروپا را تیره ساخته است. برچسب ها: وزیر خارجه روسیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر خارجه روسیه وزیر خارجه روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه