Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان بر اساس تازه ترین داده‌های مجله تحلیلی خبری یو.اس. نیوز اند ورلد ریپورت در سال ۲۰۲۱، دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، کاشان، دانشگاه اصفهان و واحدهای نجف آباد، اصفهان و خمینی شهر از دانشگاه آزاد اسلامی در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفتند.

در  این رتبه‌بندی، اطلاعات تقریبا ۱۵۰۰ دانشگاه از ۸۶ کشور در ۱۳ متغیر مختلف شامل عملکرد تحقیقات دانشگاهی و اعتبار جهانی و منطقه ای آنها اندازه گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله معیارهای سنجش می‌توان به اعتبار جهانی تحقیقات، حجم و کیفیت انتشارات از سوی دانشجویان و اساتید و همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبسایت "usnews"، این رتبه‌بندی از سه شاخص اصلی Impact (تعداد لینک‌های ورودی یا برگشتی شناسایی‌شده توسط موتورهای جستجوگر)، Openness (تعداد ارجاعات مقالات ۲۱۰ نویسنده برتر دانشگاه بر اساس پروفایل گوگل اسکولار) و Excellence (تعداد مقالات دانشگاه که بیشترین ارجاع را داشته‌اند) برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند.

در این رتبه‌بندی، ۲۵۵ دانشگاه از آمریکا، ۱۷۶ دانشگاه از چین و ۸۷ دانشگاه از انگلیس قرار دارند.

دانشگاه هاروارد(آمریکا)، موسسه فناوری ماساچوست(آمریکا)، دانشگاه استنفورد(آمریکا)، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(آمریکا)، دانشگاه آکسفورد(انگلیس)، دانشگاه کلمبیا(آمریکا)، موسسه فناوری کالیفرنیا(آمریکا)، دانشگاه واشنگتن، سیاتل(آمریکا)، دانشگاه کمبریج(انگلیس) و دانشگاه جانز هاپکینز (آمریکا)، ۱۰ دانشگاه برتر جهان در این نظام رتبه بندی هستند.

دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه تربیت مدرس تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه یزد، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه سمنان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه رازی، دانشگاه یاسوج، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه ارومیه به ترتیب دانشگاه های ایران در این نظام رتبه بندی هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد رتبه سوم میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور و رتبه نخست در استان اصفهان را در رتبه‌بندی وبومتریک سال ۲۰۲۱ کسب کرده است. این واحد دانشگاهی توانست در سال ۲۰۲۱ رتبه سوم کشوری را پس از واحدهای دانشگاهی علوم‌ و تحقیقات و مشهد در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور و رتبه نخست را در استان اصفهان کسب کند و در میان همه دانشگاه‌های کشور، با پنج رتبه ارتقا در مقایسه با دوره قبل، در جایگاه سی‌ و ششم قرار بگیرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز رتبه ششم را کسب کرد. این دانشگاه با سه پله صعود در رتبه ششم برترین دانشگاه‌های آزاد اسلامی قرار گرفت. این دانشگاه در میان کل دانشگاه‌های کشور در جایگاه هشتاد و سوم قرار دارد و در میان دانشگاه‌های جهان نیز در جایگاه ۳ هزار و ۳۲۰ است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر رتبه هشتم میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور و رتبه سوم در استان اصفهان را در رتبه‌بندی وبومتریک سال ۲۰۲۱ کسب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان دانشگاه کاشان دانشگاه صنعتي اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه های آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی میان دانشگاه دانشگاه صنعتی رتبه بندی سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه تولیدات صنایع با عنوان «رویداد صدرا»(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) از امروز ۱۸ اردیبهشت‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد آغاز به‌کار کرد و تا ۲۰ اردیبهشت‌ 1403 ادامه خواهد داشت.

با توجه به اهمیت ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه برای تبیین دستاورد‌ها به عموم مردم به‌خصوص جامعه دانشگاهی و تعامل میان دانشجویان با صنایع درراستای مشارکت در تولید و اشتغالزایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به برپایی نمایشگاهی از دستاورد‌های تولیدی-صنعتی شهرستان بروجرد با نام نخستین رویداد ملی صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) اقدام کرده است.

در این نمایشگاه که با حضورمسلم مرادی فرمانداربروجرد گشایش یافت ۵۰ شرکت صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان در مجتمع امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد محصولات و تولید خود را به نمایش گذاشتند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

رویداد صدرا با هدف معرفی تولید صنایع بروجرد به دانشجویان و ارتباط بین تولیدکنندگان و دانشجویان زمینه ایجاد آموزش و اشتغال دانشجویان را فراهم خواهد ساخت، به همین منظور سامانه‌ای طراحی شده تا صنایعی که در نمایشگاه صدرا حضور دارند در سامانه ثبت‌ نام کرده و اطلاعات تولیدات خود را بارگذاری کنند.

دانشجویان با ورود به سامانه می‌توانند شرکت‌های تولیدی و صنعتی مورد علاقه و مرتبط با رشته دانشگاهی خود را شناسایی و برای کسب مهارت و کارآموزی با عنوان طرح پویش به آن شرکت مراجعه می‌کنند.

نمایشگاه صدرا پل ارتباطی بین صنعت و دانشجو را برقرار و دانشجو می‌تواند شغل مورد علاقه و آینده خود را در دوران تحصیل آموزش ببیند.

سومین جلسه هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی معاونین هماهنگی و برنامه‌ریزی، خزانه‌داران، معاونین توسعه و مدیریت منابع استان‌ها و خزانه‌داران و معاونین توسعه و مدیریت منابع واحد‌های مستقل به‌خصوص دانشگاه‌ آزاد اسلامی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو کلیپ
  • بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی علوم پزشکی اصفهان
  • ثبت رکورد تاریخی دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای در نظام رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۵۰ پله‌ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز - دانشگاه‌های آسیایی
  • رتبه علمی دانشگاه ارومیه ارتقا یافت/۱۵۰ در بین دانشگاه‌های آسیایی
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی