Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:06:50 GMT

واکسن اسپوتنیک عارضه خاصی برای افراد نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۷۱۶

واکسن اسپوتنیک عارضه خاصی برای افراد نداشته است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: نتایج تاثیرگذاری واکسن "اسپوتنیک" در مجله علمی لنست منتشر شده و اثرگذاری بیش از ۹۱.۶ درصد دارد که امیدواریم با انجام واکسیناسیون از همه گیری بیماری کووید ۱۹ کاسته شود.

وی افزود: بر اساس سیاست های وزارت بهداشت در گام نخست کارکنان فعال در بخش های مراقبت ویژه بیماران کرونایی بدون سابقه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ علیه این بیماری واکسینه می‌شوند و در مرحله دوم کارکنان اورژانس و دیگر بخش های کرونایی زیرپوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وزارت بهداشت در گام نخست ۴۷۵ دوز واکسن برای استفاده در ۲ مرحله به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص داده است که تاکنون ۳۹۵ نفر از گروه هدف زیرپوشش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون با همکاری معاونت بهداشت این دانشگاه در مرکز بهداشت استان انجام می‌شود گفت: واکسن کرونا طی ۲ مرحله با فاصله ۲۱ روز به گروههای هدف تزریق می‌شود.

وی گفت: محموله دیگر واکسن کرونا نیز به زودی به این دانشگاه ارسال می‌شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟