Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:45:05 GMT

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۸۱۸

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود.

احمد گودرزیان در جلسه شورای فرهنگ عمومی بروجرد که امروز ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی و شناخت زوجین یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مراحل آغاز یک زندگی مشترک است که هر چه این شناخت بیشتر باشد می‌توان عاملی در پیشگیری از طلاق محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در حیطه وظیفه خود برای کمک به جوانان تلاش کنند و با همفکری و فراهم کردن شرایط می‌توان جوانان را در این مسیر یاری کرد.

معاون استاندار لرستان نقش ارگان‌های فرهنگی را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بسیار مهم و کلیدی دانست و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی جوانان را به سمت ازدواج‌های آسان و پایدار تشویق کرد.

گودرزیان اضافه کرد: امروز اساس تشکیل یک جامعه پاک و منزه که در قرآن از آن به عنوان حیات طیبه نام برده شده است بر بنیان تشکیل خانواده استوار است و جامعه‌ای از سلامت روح و روان برخوردار است که جوانان ازدواجشان به تاخیر نیفتد و نسبت به انجام این سنت حسنه اهتمام ورزند.

حسن مروتی رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) نیز در این جلسه با اشاره به همایش توسعه شهرستان، اظهار کرد: همایش توسعه شهرستان بروجرد قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا مهرماه سال جاری برگزار شد.

وی تصریح کرد:  محورهای همایش در حوزه اقتصادی با تمرکز بر شهرستان بروجرد شامل نقش سرمایه‌گذاری در توسعه پایدار، بهبود فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکار، مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه، تبیین نقش خدمات در فراصنعتی بود.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای همایش در حوزه اجتماعی با تمرکز بر شهرستان بروجرد شامل نقش توسعه اجتماعی در توسعه پایدار، تبیین توسعه پایدار روستایی و شهری، نقش آموزش در توسعه پایدار امنیت، عدالت و سرمایه اجتماعی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فرمانداری بروجرد ازدواج قرآن لرستان توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • مد خوب، مد بد!
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود