Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به صورت از پیش اعلام نشده از مرکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد موضوع ماده ۱۶ بم بازدید کرد. خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان همراه معاون دادستان بم به صورت از پیش اعلام نشده از مرکز اقامتی، نگهداری و درمان اعتیاد موضوع ماده ۱۶ بم بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قویدل در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در این بازدید، اقداماتی که در خصوص بازتوانی و بازاجتماعی کردن رهجویان صورت پذیرفته است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول باید به تکالیف خود در خصوص درمان، ترک و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهرعمل کنند، اظهار کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی است که در بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند بیکاری، افزایش شمار زندانیان، بی سازمانی خانواده، فقر و... نقش بسزایی دارد؛ لذا یکی از پیش نیاز‌ها و ضروریات اولیه در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی به مقوله پیشگیری از اعتیاد و به خصوص درمان و حمایت ویژه از معتادان متجاهر کارتن خواب است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به مغفول ماندن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان بین دستگاه‌های مسئول و اینکه اکثر قریب به اتفاق معتادان متجاهر بهبودیافته به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی، مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند؛ اجرای شیوه نامه بومی بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادین متجاهر در استان کرمان در دستور کار معاونت قرار گرفته است.   بیشتر بخوانید: انتقاد رییس کل دادگستری قزوین از طولانی شدن احداث مرکز نگهداری معتادان متجاهر
وی یادآور شد: در قوانین مرتبط و سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر، معتادانی که معرفی نامه از مراکز ماده ۱۵ ندارند و یا متجاهر هستند مجرم بوده و با دستور مقام قضایی به مراکز موضوع ماده ۱۶ برای درمان ارجاع می‌شوند و حداقل به مدت یک ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند و سپس طی فرآیندی که در آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان به آن اشاره شده است از مرکز ترخیص می‌شوند.

در ادامه از سالن‌های محل نگهداری معتادان و امکانات آن و همچنین دفتر مشاوره و درمان کمپ بازدید شد و معتادان نیز مشکلات و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

در پایان بازدید مدیر و تیم درمانی مرکز به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و از حمایت‌های دستگاه قضایی قدردانی کردند.

انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم نگهداری معتادان دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم نگهداری معتادان دادگستری کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان معتادان متجاهر ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران