Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:07:30 GMT

سه پروژه هلال احمر در بافق یزد افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۵۴۹۵

سه پروژه هلال احمر در بافق یزد افتتاح شد

به گزارش ایرنا، مسوول هماهنگی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر ایران در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: جمعیت هلال احمر متعلق به همه مردم و در خدمت جامعه است و افراد در هر سمت و شغلی به صورت داوطلبانه ارتباط بین این جمعیت با سایر نهادها را برای خدمات بشردوستانه برقرار می‌کنند.

حسن فراهانی، نیروهای رسمی و داوطلب جمعیت هلال احمر و خانه‌های هلال را سرمایه اجتماعی خواند و افزود: این افراد در حوزه های تخصصی امداد و نجات به موقع وارد عمل می‌شوندو خسارات مالی و جانی را به حداقل می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر و رییس خانه های هلال کشور با بیان اینکه هرجا مردم جمع شوند یک مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد بیان کرد: خانه های هلال، شعبه کوچک از جمعیت هلال احمر است که داوطلبان آن ضمن فرا گیری آموزش‌های تخصصی و جلب مشارکت‌های مردمی در امور اقتصادی روستاها و شهرهای کوچک نیز فعالیت دارند.

وی مجموع خانه‌های هلال کشور را ۴۰۰ خانه اعلام کرد و افزود: این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۰ خورشیدی به ۵۰۰ خانه افزایش می یابد و برنامه جمعیت هلال احمر کشور برای راه اندازی این خانه‌ها محقق می‌شود.

فراهانی از فرمانداربافق و مدیران شرکت‌های معدنی و صنعتی منطقه خواست تا از محل ارزش افزوده تولیدات خود نسبت به تجهیز خانه های هلال شهری و روستایی مساعدت کنند.

رییس جمعیت هلال احمر استان یزد هم در این مراسم گفت: خانه‌های هلال روستایی به عنوان چکیده هلال احمر و پل ارتباطی جمعیت هلال احمر در روستاهاست و زمینه مشارکت فعال مردم  را در زمینه های امدادی و بشردوستانه فراهم می‌کند.

محسن خرازی زاده ،جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان روستایی، ارایه آموزش های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ، کارگروه توانمند سازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات را از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستاها و شهرهای کوچک برشمرد.

وی به مزیت تشکیل خانه‌های هلال در روستاها وشهرها پرداخت و افزود: یکی از مزیت های راه اندازی خانه ها که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است چرا که اعضا در این خانه‌ها آموزش‌های لازم برای امدادرسانی را فرا می‌گیرند.

رییس جمعیت هلال احمر بافق هم در حاشیه افتتاح سه پروژه یاد شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بانک امانات محل آستان امامزاده عبدالله (ع) این شهر با هدف تامین تجهیزات پزشکی برای نیازمندان با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت خیری راه اندازی شد .

محمدرضا فتاحی، دستگاه اکسیژن ساز، ولیچر، تخت بیمارستانی و وسایلی از این قبیل را از تجهیزات موجود بانک امانات برشمرد و افزود: این تجهیزات به صورت امانت و رایگان در اختیار بیماران بستری در منزل قرار می‌گیرد.

وی خانه هلال امامزاده را پنجمین خانه فعال در شهرستان بافق ذکر کرد و گفت: چهارخانه هلال روستایی هفته دولت امسال۹۹ در این شهرستان راه اندازی شد که تاکنون ۱۵۰ نفر عضو داوطلب دارد و با روند ثبت نام پیش رو این تعداد به ۲۵۰ نفر می‌رسد. 

فتاحی از افتتاح ۲ زمین چمن مصنوعی همزمان با سفر نماینده دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در سایت اداره متبوع خود خبرداد و بیان کرد: نصب چمن، فنس کشی ، رنگ آمیزی و تامین نور این فضای ورزشی با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد راه اندازی داروخانه هلال احمر شهرستان و تکمیل سالن چندمنظوره با پیش بینی هفت میلیارد تومان به نماینده دبیرکل ارایه شد.

گلباران و عطرافشانی قبور شهدا ، زیارت مضجع شریف امام زاده عبدالله و بازدید از خانه هلال روستای مبارکه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه نماینده ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به شهر بافق بود.

یکهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان و داوطلبان،  عضو جمعیت هلال احمر شهرستان بافق هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها تجهیزات پزشکی افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بافق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تجهیزات پزشکی افتتاح طرح سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بافق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر خانه های هلال راه اندازی خانه هلال خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر