Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : شبکه‌های ماهواره‌ای و وب سایت‌های غیر مجاز برای فروش دارو‌ها و مکمل‌ها از تبلیغات اغراق آمیزی استفاده می‌کنند که خلاف قانون است و این دارو‌ها و مکمل‌ها در بیشتر موارد تقلبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : متاسفانه تبلیغات اغوا کننده در مورد برخی داروها، مکمل‌های غذایی و مواد آرایشی باعث شده که جوانان به دام این افراد بیافتند و آسیب‌های جبران ناپذیری به آنان وارد شود.

 محمدی افزود: بر اساس قانون هرگونه عرضه دارو و مکمل‌ها خارج از داروخانه‌ها ممنوع است، چرا که تضمینی برای سلامت این محصولات وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی افزود: مکمل‌های غذایی ورزشی و دارو‌های تقویتی که ورزشکاران بدون نسخه پزشک تهیه می‌کنند آسیب‌های جانی زیادی را به دنبال دارد و موجب از کار افتادن کلیه ها، کبد، سیستم عصبی و ارگان‌های دیگر بدن می‌شود.

او به کشف بیش از ۱۰۰ هزار قلم انواع دارو و مکمل‌های غیرمجاز در ده ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۵۰ عطاری و ۲۰ باشگاه بدنسازی به دلیل فروش غیر مجاز مکمل‌ها به مراجع قضایی معرفی شده اند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی داروهای گیاهی مکمل دارویی مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل‌ها تحت نظارت استاندارد نیست.

برپایه این گزارش، از آنجایی که استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو خواهد شد، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد