Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انفجار مهیبی در نقطه صفر مرزی به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان به وقوع پیوست.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: حدود ساعت 12 و 30 دقیقه، تانکر گازی در گمرک اسلام قلعه، افغانستان منفجر شد.
وی اضافه کرد: کامیون‌های حامل گاز و سوخت برای ترک از محل در حال هدایت هستند، و سایر کامیون‌ها نیز در پاسگاه 17 شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی گمرک گفت: گمرک از هلال احمر و سایر نهاد‌های امدادی و امنیتی برای مهار آتش و انجام اقدامات ضروری و ارسال بالگرد، پیگیری‌هایی داشته است که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات پیش آمده مرتفع شود.
لطیفی در پایان تاکید کرد: از تجار درخواست می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند، از پرسنل گمرک نیز خواسته شده تا از محل آتش سوزی فاصله بگیرند.
وی ادامه داد: از تلفات این حادثه خبری در دست نیست.
گفتنی است؛ مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.
گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله 18 کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.

آتش سوزی در حال نزدیک شدن به مرز ایران
این حادثه که ظهرآتش سوزی گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان؛ در حال نزدیک شدن به مرز ایران امروز به وقوع پیوسته تاکنون باعث حریق بیش از 300 کامیون ترانزیتی شده است.
هم اکنون روستا‌های اسلام اباد و قدوس آباد در افغانستان و همجوار با مرز ایران تخلیه شده و قسمتی از محوطه گمرک دوغارون به پارکینگ کامیون‌های افغانستانی اختصاص یافته است.
به گفته شاهدان عینی و اتباعی که از طریق روادید قانونی وارد مرز دوغارون می‌شوند و بیشتر ساکنان روستا‌ها و مناطق تخلیه شده در آنسوی مرز هستند، این حادثه بیش از 100 نفر در سمت افغانستان قربانی داشته است ولی هیچ منبع رسمی هنور آمار قربانیان احتمالی و مصدومان را اعلام نکرده است.
از تعداد مجروحان آمار دقیقی در دست نیست.
گمرک دوغارون، پایانه مرزی، بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون هم اکنون همه تخلیه شده اند و کامیون‌های مستقر در گمرک دوغارون نیز در حال تخلیه هستند.
همه نیرو‌ها از جمله آتش نشانی و نیرو‌های مسلح مستقر در مرز برای خاموش کردن حریق در حال کمک هستند.

حریق بیش از 300 کامیون ترانزیتی در سانحه انفجار مرز اسلام قلعه
بیش از 300 کامیون ترانزیتی در سانحه انفجار مرز اسلام قلعه دچار حریق شده است.
بر اثر حادثه انفجار گمرک اسلام قلعه افغانستان بیش از 300 کامیون ترانزیتی دچار حریق شده است.
هر لحظه با انفجار یکی از کامیون‌های حامل بنزین و گاز مستقر در گمرک اسلام قلعه افغانستان ، بر شدت انفجار افزوده می‌شود.
سخنگوی گمرک دوغارون از تجار درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند.
وی همچنین از پرسنل گمرک خواسته است تا از محل آتش سوزی فاصله بگیرند.
در پی وقوع این حادثه جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی تشکیل شده است.
از تلفات این حادثه  تاکنون خبری در دست نیست.
 
درخواست کمک از ایران برای مهار آتش سوزی
آتش سوزی گسترده در گمرک «اسلام قلعه هرات» افغانستان خسارات مالی زیادی برجا گذاشته است و تاکنون 8 زخمی به بیمارستان منتقل شدند.
آتش سوزی گسترده در گمرک «اسلام قلعه هرات» افغانستان خسارات مالی زیادی برجا گذاشته است.
«یونس قاضی زاده» رییس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات گفت: حجم زیادی از اموال موجود در گمرک اسلام قلعه در این آتش سوزی طعمه حریق شده و این یک ضربه اقتصادی بزرگ به بخش خصوصی افغانستان است. همچنین تاکنون هشت زخمی از محل آتش سوزی به بیمارستان هرات منتقل شده اند.
درپی وقوع آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه، برق صادراتی ایران به هرات نیز قطع شده است.
استاندار هرات هم آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه را گسترده خوانده و از ایران برای مهار آتش سوزی کمک خواسته است، این آتش سوزی شهروندان هرات را تا فاصله کیلومتر‌ها به وحشت انداخت و مردم و کامیون‌ها را مجبور به فرار کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انفجار مهیب گمرک افغانستان بیش از 300 کامیون ترانزیتی اسلام قلعه افغانستان گمرک اسلام قلعه برای مهار آتش گمرک دوغارون مرز ایران کامیون ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در پی آتش گرفتن یک  کامیون در این محور آتش‌نشانی، عوامل راهداری و پلیس راه فهرج  با اعزام به محل حادثه آتش  راپس از چند دقیقه مهار کردند و از خسارت به خودروهای عبوری و انسداد مسیر جلوگیری شد.

 در این حادثه کانتینر کامیون به همراه بار آن بطور کامل درآتش سوخت اما خوشبختانه تلفات جانی نداشت و علت حادثه در دست بررسی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)