Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@11:31:29 GMT

ایجاد ۱۲ هزار شغل توسط تعاونی‌های استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۶۵۲۸

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعاونی‌ها برای بیش از ۱۲هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده‌اند.

 سیدجلیل حسینی، معاون امور تعاون اداره کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در استان قزوین بالغ بر ۳هزار و۵۲۱تعاونی ثبت شده که ازاین تعداد ۸۲۶تعاونی فعال و ۲هزار و ۴۳۶راکد هستند و ۲۵۹تعاونی هم منحل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تعاونی ها در بخش تولید، توزیع و خدمات فعالیت می کنند و بیشترین تعداد تعاونی با ۴۷۳واحد در بخش تولید و ۲۰۷تعاونی در حوزه خدمات و ۱۴۶تعاونی هم در بخش توزیع، مشغول فعالیت هستند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: در تعاونی های استان، ۸۵۹هزار و ۳۷۹نفر عضو داریم که از این تعداد ۵۸۵ هزار نفر آقایان و ۲۷۴هزار نفر هم بانوان هستند.

حسینی گفت: تعاونی های استان با اشتغالزایی برای ۱۲هزار و ۹۲۰نفر فعالیت اقتصادی دارند.

او ادامه داد: برای رشد اقتصادی توام با عدالت بهترین مدل اقتصادی، توسعه تعاونی ها به دلیل مردم محور بودن هستند.

به گفته معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ تعاونی ها در مسیر تولید و توزیع ثروت و ایجاد اشتغال، منجر به توسعه پایدار منطقه ای در استان می شوند و با ایجاد اشتغال پایدار و آن هم در بستر عدالت می توانند در توسعه رشد اقتصادی استان موثر باشند.

حسینی با اشاره به شاخص های اقتصاد مقاومتی گفت: تعاون می تواند محور برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور باشد چرا که تعاونی ها در جمع آوری سرمایه های خرد و تشکیل سرمایه های بزرگ و توانمند سازی افراد جامعه بویژه اقشار متوسط و کم درآمد نقش ایفا کند.

او همچنین گفت: تعاونی ها، کالا و خدمات را بدون واسطه و با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار اعضا خود در تعاونی های مصرف قرار می دهند.

 معاون امورتعاون، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد:  بخش اعظم تعاونی های ما تولیدی و کشاورزی هستند و ما با وجود  ۲۸۴تعاونی مطرح دراین حوزه در ۱۰ماهه امسال ۵میلیون دلار صادرات داشته ایم.

حسینی گفت: حوزه حمل ونقل هم با ۴۳تعاونی فعال و با تعداد اعضای زیاد، اشتغالزایی بالایی در استان دارد.

او ادامه داد: در حوزه مصرف نیز، سه شبکه تعاونی مصرف فرهنگیان، کارکنان دولت و کارگران را داریم که تاکنون در تهیه و توزیع کالا و خدمات با قیمت ارزان و بدون واسطه بسیار ایفای نقش کرده اند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حوزه مسکن با ۸۶تعاونی فعال، ۱۸هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی های مسکن مهر و تسهیلات مهر ساخته و تحویل اعضا شده است.

حسینی با اشاره به مشکلات این تعاونی ها گفت: بخشی از اقشار کم درآمد امکان خانه دار شدن ندارند و تعاونی های مسکن می توانند با رفع برخی از این مشکلات،  خانه دار شدن را میسر کنند.

معاون امورتعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به تعاونی های راکد و غیرفعال اشاره و بیان کرد: در کمیته تعیین وضعیت برای شناسایی این تعاونی ها اقدام و برای احیا و ادامه فعالیت آن ها تلاش و می کنیم.

برچسب ها: تعاونی ، استان قزوین ، اشتغال لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MdE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تعاونی استان قزوین اشتغال کار و رفاه اجتماعی استان اداره کل تعاون استان قزوین تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند