Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: قرار نیست زن‌ها و دختران را به ورزش زورخانه‌ای بیاوریم و پرونده حضور آنها بسته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار مهر‌علی باران چشمه امروز در مجمع عمومی سالیانه هیئت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: قرار نیست زن‌ها و دختران را به ورزش زورخانه‌ای بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبلیغات گسترده پیرامون حضور زنان و بانوان در گود زورخانه و ورزش زورخانه‌ای افزود: بنده در این مورد با وزیر ورزش و جوانان صحبت کرده‌ام و ایشان هم نظرش همسو و همراه با دیگاه ما است.

سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ‌با بیان اینکه باید پرونده حضور زنان در ورزش زورخانه‌ای را بسته دانست تصریح کرد: گود زورخانه میدان فتوت، مردانگی و پاکی است.

وی خاطر‌نشان کرد: این ورزش از پدران، موسپیدان و پهلوانان بزرگی نسل به نسل به ما رسیده است و باید برخی حرمت‌ها را نگه داشت و از نظر من این میدان ورزش زورخانه‌ای داستانش برای حضور بانوان با سایر رشته‌ها فرق می‌کند.

باران چشمه ورزش را محلی برای ترویج اخلاق، فرهنگ‌سازی و جوانمردی عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما امروز عکس این اتفاق را شاهد هستیم و برخی فرهنگ‌های غلط و بی‌اخلاقی از درون ورزش تبلیغ می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل محبوبیت و عاقبت بخیری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردم‌داری و ساده‌زیستی او بود افزود: سهم کرمان در کمیته‌های فدراسیون واقعا اندک است و این اتفاق عادلانه نیست و امیدوارم به‌زودی استان کرمان در این فدراسیون صاحب کرسی‌های بیشتری شود.

    70 باب زورخانه در استان کرمان فعالیت دارند     

در این مجمع میثم پاریزی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان اینکه مسئولان هیئت باید در حوزه آموزش با دقت نظر به ظرفیت‌های تمام شهرستان‌های استان و به خصوص نقاط محروم توجه کنند گفت: هیئت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان از تهدید فضای مجازی و کرونا به‌عنوان یک فرصت استفاده مطلوبی داشت و طی این مدت با برگزاری برنامه‌های ورزشی متفاوت چراغ این ورزش را در خانه‌ها روشن نگاه داشت.

روایت تسنیم از اسطوره‌ای که هیچ‌وقت نمی‌میرد / غلامرضا تختی‌ پهلوانی که اخلاق‌مدار و نیکو‌سرشت بود + فیلمباران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شدورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در استان‌های فعال کشور حمایت همه‌جانبه می‌شود

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه آمار زورخانه‌های استان 70 باب است افزود: روی هم رفته این تعداد زورخانه در کنار دو هزار و 500 ورزشکارسازمان یافته آمار خوبی است اما باید در زمینه گسترش کمی این رشته بهتر عمل کرد.

وی خالی‌بودن جای اخلاق و مسائل فرهنگی در ورزش را نگران کننده دانست و خاطر‌نشان کرد:  نباید به شکلی عمل کنیم که با توجه به ورزش از مسائل اخلاقی و فرهنگی غفلت شود.

سید‌محمدرضا معین‌زاده میرحسینی رئیس هیئت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان نیز در نشست مجمع عمومی سالیانه این هیئت اظهار داشت: 25 ورزشکار زورخانه‌ای در استان کرمان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 700 ورزشکار سازمان یافته و در سامانه ثبت و رتبه‌بندی فدراسیون حضور دارند.

وی اولویت سیاست‌های و برنامه‌های هیئت را در بر اساس اصول تمرکز‌زدایی، استفاده از جوانان، آموزش و ارتقا دانش فنی مربیان و داوران عنوان کرد و افزود:  برای سال 99 برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده بود اما کرونا تمام برنامه‌های ما را بر هم زد.

رئیس هیئت زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان با بیان اینکه همه ما روحیه سیاسی داریم گفت: از همه تفکرات و روحیات سیاسی در هیئت زورخانه‌ای استان استفاده شده است و به هیچ وجه در این هیئت سیاسی کاری نشده است.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای شهید سپهبد قاسم سلیمانی استان کرمان ورزش زورخانه ای شهید سپهبد قاسم سلیمانی استان کرمان سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان