Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: انفجار مهیب در گمرگ اسلام‌قلعه در خاک افغانستان در حدی وسیع به دلیل حجم آتش‌سوزی و وجود تانکرها و مخازن سوخت در آن محدوده رخ داده است.

وی ادامه داد: اطلاعات دقیق پیرامون این حادثه هنوز در دست نیست لذا جزییات آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 
استاندار خراسان رضوی گفت: بدین منظور  تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه برای تخلیه منطقه سانحه‌دیده و انتقال همه خودروها از منطقه ویژه اقتصادی، گمرک و بازارچه‌های تایباد در مرز دوغارون صورت گرفت و همه تهدیدات احتمالی نیز مورد بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات و آسیب ناشی از این انفجار مهیب جمع‌آوری نشده اما به محض دریافت و جمع‌بندی اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد. 

خبرنگار ایرنا در تایباد حوالی ساعت ۱۳ امروز ۲۵ بهمن از شنیده شدن صدا و مشاهده دود عظیم ناشی از انفجاری بزرگ تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان در شهر تایباد واقع در فاصله ۱۸ کیلومتری از مرز دوغارون خبر داد.
مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.
گمرک دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر بین دو کشور ایران و افغانستان فعالیت دارد. 

مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی نیز پیش از این از استقرار دو فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی، ۲۱ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر در مرز دوغارون خبر داده بود.

برچسب‌ها تایباد انفجار افغانستان استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان هرات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد انفجار افغانستان تایباد انفجار افغانستان استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان هرات اخبار کنکور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

مرزبانی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیرو‌های مرزبانی و طالبان اعلام کرد: ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

 

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی