Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید روح الله لطیفی درباره علت آتش سوزی در مرز ایران و افغانستان، گفت: در این سانحه یکی از کامیون‌های حامل گاز منفجر می‌شود. سپس این انفجار به صورت دومینویی به کامیون‌های دیگر سرایت می‌کند و آنها نیز منفجر می‌شوند. این آتش سوزی در حال حاضر بیش از سه ساعت است که ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کاری که از گمرک برمی‌آمد این بود که درب مسیرهای عبوری به سمت ایران را باز کند تا کامیون‌ها و افراد بتوانند از محل آتش سوزی به سمت ایران هدایت شوند محوطه گمک دوغارون را نیز به سمت پاسگاه ۱۷ شهریور تخلیه کردیم تا از محل فاصله بگیرند.

 سخنگوی گمرک گفت: از معاونت سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز برای اعزام بالگرد، هلال احمر و تیم‌های اطفای حریق درخواست کردیم تا به این منطقه اعزام شوند و همزمان هم حریق، اطفا شود و هم مباحث درمانی و امدادی پیگیری شود. گمرک دوغارون در حال حاضر تخلیه شده است.

لطیفی اظهار کرد: این آتش سوزی فاجعه بزرگی است و بیش از ۳ ساعت است که به صورت پی در پی ادامه دارد و دولت افغانستان هم از ایران برای اطفای حریق کمک خواسته است. این آتش سوزی به دلیل اینکه ناشی از محموله‌ای سوختی (گاز) است و حجم بالایی دارد تکنیک‌های خاصی را برای اطفا طلب می‌کند و به دلیل فاصله زیاد از مشهد تقاضا کردیم که از بالگرد استفاده شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این اتفاق در خاک افغانستان رخ داده مشخص نیست چند کامیون دچار حریق شده‌اند تمام تلاش ما این است که کامیون‌های سالم و افراد از آن محیط خارج شوند.

سخنگوی گمرک  در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان کامیون‌ها ایرانی بودند، گفت: جابجایی کالا از ایران به افغانستان به صورت ترانشیپمنت است یعنی کامیون‌های ایرانی در نقطه صفر مرزی کالاها را تخلیه می‌کنند و کامیون‌های طرف مقابل بارگیری می‌کنند. حجم کامیون‌های افغانی گاهی تا سه برابر کامیون‌های ایرانی است و استانداردهای ایرانی اعم از تقویت شاسی، افزایش کفی و … رعایت نمی‌شود. راننده‌ها افغان هستند. اما چیزی که مهم است این است که افغانستان بعد از عراق دومین کشوری است که با آن تجارت زمینی داریم و صادارت ما به این کشور به ۳ میلیارد دلار می‌رسد.

کد خبر 584766 برچسب‌ها حوادث - آتش سوزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث آتش سوزی کامیون ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در کارخانه گسترده مبل سازی در شهرک شمس‌آباد مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده اظهار کرد: این حادثه شهرک صنعتی شمس آباد اتوبان قم امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ ساعت ۱۳:۵۲ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی، تانکر آب به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در یک کارخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰۰ متر مسقف و محل تولید مبلمان از نوع پلیمری بوده که بسیار قابل اشتعال است، آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سقف‌ها تخریب و روی اجناس ریخته، مواد تولید کننده اولیه مبل مانند رنگ و تینر و پارچه به مقدار زیاد وجود داشت

وی ادامه داد: در مجاورت یک کارگاه و کارخانه مواد پتروشیمی وجود داشت و آتش در حال سرایت بود، بنابراین آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی فعالیت را آغاز و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری و نیروها کماکان مشغول عملیات خاموش کردن آتش هستند، آتش تا حد زیادی تحت کنترل است.

ملکی خاطرنشان کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 748487

دیگر خبرها

  • لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد (فیلم)
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت