Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیماری آنفلوانزای در مجموعه باغ پرندگان قم کنترل شده و کمتر از 20 درصد پرندگان در معرض خطر قرار گرفتند.

سید امیر سامع امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام اقدامات لازم برای سلامتی و بهداشت کارکنان و پرندگان مجموعه باغ پرندگان قم اظهار داشت: از ابتدای افتتاح باغ پرندگان، مسئله سلامت پرندگان در بازدیدهای روزانه و جلسات هفتگی به دقت پایش و بررسی می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان هر ساله تعدادی از پرندگان را در نقاط مختلفی از کشور درگیر می‌کند افزود: با توجه به حساسیت موضوع در باغ پرندگان قم، پایش مداوم پرندگان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان قم و حضور نیروی متخصص مقیم در دستور کار بوده و هست.
معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در چند روز اخیر چهار مورد نمونه مثبت آنفلوانزای پرندگان در باغ پرندگان قم اعلام شد که بلافاصله با حضور کارشناسان و ناظران دامپزشکی و پیمانکار، اجرای شیوه نامه‌ها در دستور کار قرار گرفت و برای رفع خطر اقدام شد.
وی گفت: به دلیل قرار گرفتن در فصل زمستان و اینکه شیوع بیماری کرونا امکان بازدید شهروندان را در دو ماه اخیر فراهم نکرده بود، تعداد پرندگان حاضر در مجموعه کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت باغ پرندگان بود و سرمایه گذار، اکثر گونه‌های با ارزش و کمیاب محیط زیستی را از ابتدای زمستان در محلی خارج از محدوده باغ نگهداری می‌ کرده است.
سامع خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت حراست از سلامت شهروندان و حفظ و نگهداری از گونه‌های با ارزش در مجموعه باغ پرندگان، تمام توان مجموعه برای کنترل کامل بیماری به کار گرفته شده است.
وی گفت: در حاضر کنترل کامل بیماری در مجموعه باغ پرندگان با اجرای موازین بهداشتی قرنطینه ای در شعاع های اپیدمیولوژیک مد نظر دامپزشکی صورت گرفته و پس از اخذ مجوز بازگشایی و همچنین بهبود شرایط آب و هوایی و مساعد شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و استان قم، شرایط برای بازدید عمومی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرداری قم منطقه قم مجموعه باغ پرندگان باغ پرندگان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟