Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:32:22 GMT

شمار بیمه شدگان در فارس ۱.۳ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۸۵۵۴

شمار بیمه شدگان در فارس ۱.۳ درصد رشد داشته است

ایسنا/فارس مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با وجود اینکه در ابتدای شیوع کرونا با ریزش شدید آمار بیمه‌شدگان روبه‌رو بودیم اما در کمتر از یک سال نه تنها آن آمار جبران شد بلکه آمار بیمه‌شدگان فارس در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۳ درصد رشد داشته است.

سهراب مختاری شنبه ٢٥ بهمن در نهمین جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری فارس با بیان اینکه سال ۸۴ نرخ بیکاری استان ۲۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد بود و فارس در زمینه اشتغال رتبه ۳۰ را در بین استان‌های کشور داشت، افزود: سال ۹۸ فارس در زمینه اشتغال رتبه سوم کشور را کسب کرد. 

او با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال یک وظیفه همگانی است و حاکمیت و مردم همه با هم باید برای بهبود اشتغال تلاس کنند، افزود: فارس سال ۹۱ در فضای کسب و کار  رتبه ۲۸ کشور را داشت اما در سال ۹۸ رتبه دهم کشور را کسب کرد و در نرخ مشارکت اقتصادی نیز نسبت به سال ۹۱ دو پله صعود داشته است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین خاطرنشان کرد: ۲۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش تعاون استان انجام شده که در چند روز آینده افتتاح می‌شود. 

مدیر کمیته امداد فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از مباحث اشتغال در کمیته امداد استان بحث صنعت فرش است و با توجه به ظرفیت فارس می‌توان یک زنجیره کامل این صنعت را از تامین مواد اولیه تا بازاریابی و فروش در استان راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: فرش دستباف کمیته امداد از این به بعد با برند "احسان" عرضه می‌شود که یک برند جمعی است و ثبت جهانی شده است. 

محمد بذرافشان با بیان اینکه در فارس بیش از ۳ هزار بافنده فرش داریم که بین ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار متر فرش دستباف تولید می‌کنند، گفت: کمیته امداد فارس از ابتدای سال تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همه معاملات متوسط و بزرگ خود را از طریق سامانه "ستاد" انجام دهند، گفت: دستگاه‌های اجرایی برای معاملات کمتر از ۴.۵ میلیون تومان نیازی به عبور از این سامانه ندارند. 

حسن نوروزی ادامه داد: نمی‌توان دستگاه‌های اجرایی فارس را ملزم به خرید از تولیدات استان کرد چون کل معاملات از طریق سامانه و در یک فضای رقابتی انجام می‌شود ولی می‌توان دستورالعملی را تدوین کرد که به صورت غیرمستقیم منجر به خرید از کالاهای داخل استان شود. 

او خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۹ نرخ بیکاری فارس یک سیر نزولی داشته داشته است و از ۱۶.۵ درصد به ۷.۶ درصد رسیده است. 

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه تدارک الکترونیک دولت از سال ۸۹ به صورت پایلوت در ۳ استان اجرا شد که یکی از استان‌ها فارس بود و در ۱۰ سال گذشته این سامانه مشکلات متعددی داشت که به مرور در حال رفع شدن است، اظهار کرد: فارس در حال حاضر در این سامانه رتبه سوم را دارد ولی با توجه به ظرفیت فارس باید رتبه بهتری داشته باشیم. 

علی عوض‌پور با بیان اینکه برای بالا بردن سبد سهم تولیدات فارس در این سامانه باید راهکارهای اساسی اندیشه شود، گفت: در حال حاضر برای قراردادهای این سامانه ۳۶ دفتر پیشخوان در استان فارس صدور گواهی و امضای الکترونیک انجام می‌دهند که سهم شیراز ۱۵ دفتر است. 

او با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۲۵ دستگاه اجرایی کشور در این سامانه حضور دارند که سهم فارس ۵۵۰ دستگاه است که از این ۵۵۰ دستگاه حدود ۴۰۰ دستگاه در سامانه فعال هستند، عنوان کرد: از نظر سهم تامین‌کنندگان در این سامانه تا سال گذشته فارس رتبه اول کشور را داشت اما با ورود خراسان رضوی این رتبه را از دست دادیم و در حال حاضر از ۱۴۷ هزار و ۸۱۵ تامین‌کننده سامانه ۸۴۰۰ تامین‌کننده مربوط به فارس است. 

عوض‌پور با بیان اینکه در حجم ریالی معاملات انجام شده فارس رتبه دوم کشور را در سامانه ستاد دارد و ۵ درصد مناقضات بازگشایی شده در استان فارس بوده است، گفت: لازم است که مشکلات این سامانه برطرف شود، دستگاه‌های اجرایی برای تامین کالا از داخل استان ترغیب شوند و از سوی دیگر تامین‌کنندگان فارس نیز به ثبت‌نام و ورود به این سامانه ترغیب و تشویق شوند.

او با بیان اینکه برخی از استان‌ها از جمله استان‌ خراسان رضوی دستگاه‌های عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها، بانک‌ها و غیره را ملزم به ورود به این سامانه کرده‌اند و از این طریق بازار خوبی برای تولیدات استان خود ایجاد کرده‌اند، گفت: استان فارس نیز برای ورود دستگاه‌های عمومی غیردولتی به این سامانه باید سیاست‌های تشویقی و ترغیبی ایجاد کند. 

مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه برای الزام دستگاه‌های اجرایی برای خرید کالای داخل استان منع قانونی داریم اما می‌توانیم دستورالعمل‌هایی تدوین کنیم که منجر به خرید کالا از داخل استان شود، اظهار کرد: دست دلال‌ها از سامانه ستاد حذف شده و بخشی از مشکلات این سامانه رفع شده است. 

مبینی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از معاملات دستگاه‌های دولتی در سامانه ستاد انجام نمی‌شود که می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد از معاملات است، ادامه داد: برای اینکه بتوان از کالاهای داخل استان خریداری کرد در آگهی و شرایط مناقصه و مزایده هر شرطی که مانع رقابت نشود می‌توان آورد. 

عضو هیئت نمایندگان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تنها کمیت و تعداد تامین‌کنندگان این سامانه نباید مدنظر ما باشد و لازم است که تامین‌کنندگان توانمند فارس در این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: در سال‌هایی ابتدایی که استان فارس استان پایلوت اجرای این سامانه بود به دنبال بالا بردن کمیت بودیم و دنبال کیفیت نبودیم به همین دلیل خیلی از تامین‌کنندگانی که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند توانایی تامین کالا و خدمات را نداشتند. 

خسرو فروغان با بیان اینکه با مقایسه نسبت معاملات فعلی استان فارس در سامانه با معاملات دو سال پیش متوجه عقب‌ افتادن استان فارس از استان‌های دیگر می‌شویم، افزود: هدف ما خارح نشدن پول از استان فارس است و این در حالی است که برخی از شرکت‌های استان فارس که در سامانه هستند دفتر مرکزی و فروششان در تهران و خارج از استان است و همین امر نیز باعث خارج شدن پول از استان می‌شود. 

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیمه شدگان فارس بیکاری اشتغال دستگاه های اجرایی تامین کنندگان کمیته امداد حال حاضر داخل استان استان فارس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان

مدیر کل بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر فارس در گفتگوی اختصاصای با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: تاکنون ۲۴ هزار مادر غیر شاغل داری سه فرزند در استان فارس، بیمه شده اند و نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری هم تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
حسن کمالی افزود: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به صورت رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تأکید کرد: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۱۷۴ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان فارس، در این طرح ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است