Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری تلویزیون اینترنتی مردمان در دفتر تحکیم وحدت همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری تلویزیون اینترنتی مردمان در دفتر تحکیم وحدت همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد. در ابتدا گودرزی، دبیر دفتر تحکیم وحدت ضمن تبریک پیروزی انقلاب، گفت: تلاشی داشتیم تا برنامه‌ای تحت عنوان "کنکاشی در حکمرانی نظام مردم سالاری دینی" به همت اتحادیه دفاتر تحکیم وحدت دانشجویی برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر تحکیم وحدت افزود: به پشتوانه امام مردم در نظام انقلاب اسلامی فعالیت پویایی داشتند. برخی ساختار‌های ما متناسب با شعار‌های ابتدای انقلاب نبود. مردمسالاری دینی که با شروع انقلاب آغاز شد، شبیه آنچه که می‌خواستیم پیش نرفت و با تلاش هرچه بیشتر هرسال سعی در رفع و رجوع ان‌ها شد.
وی ادامه داد: حدود ۴سال است که به مقوله مردم سالاری دینی پرداخته‌ایم و از ابتدا عقیده ما بر این بود که مردم اگر در نظام دیده نشوند این انقلاب توفیقی نخواهد داشت. مردم همه نظر و نقد دارند و ما باید به نظر مردم توجه کنیم. مردم تصمیم می‌گیرند که چه کسی برآن‌ها حکومت کند و با چه شیوه‌ای. گرچه شیوه حکومتی مد نظر آن‌ها شیوه حکومتی غربی نیست چرا که این مردم سال ۵۷ انقلاب کرده و در برابر نظام شاهنشاهی و سلطه لیبرال ایستادند.
گودرزی تصریح کرد: برخی شعار‌ها در جمهوری اسلامی از ابتدای آغازتا کنون الکن باقی مانده است و یا اصلا اجرایی نشده؛ به همین جهت ما می‌خواهیم ببینیم که تکلیف این شعار‌ها بعد از ۴۲ سال چیست؟
دبیر تحکیم وحدت با اشاره به نقش تلوزیون اینترنتی مردمان، گفت: امسال برای اینکه ببینیم حکمرانی دینی بر چه مبنایی است تصمیم گرفتیم تا با مسئولین به چالش بنشینیم و یک تلویزیون اینترنتی برای پاسخگویی به سوالات مردم در تمام سطوح جامعه راه بیاندازیم‌که از این طریق بتوانیم به سهم خودمان‌پاسخگوی چالش‌های ذهنی و سوالات بی‌جواب مردم به‌طور مستقیم باشیم.
بزرگخو دبیر سیایی دفتر تحکیم وحدت و سردبیر برنامه تلویزیونی مردمان در ادامه گفت: چندماهی هست که تولید محتوا داریم و سعی کردیم که با توجه به آرمان‌های انقلاب و آنچه که از اصل مردم سالاری دینی مد نظرمان بوده را گردآوری و اهداف مورد نظر را تامین کنیم. این تولید محتوا به ما در تلویزیون اینترنتی مردمان کمک زیادی خواهد کرد.
دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت، افزود: واقعیت این است که ما در کلیت مردمسالاری دینی مانده ایم و برای اینکه بتوان نظام مردم سالاری دینی را تحقق بخشید نیازمند توسعه گفتمانی آن هستیم. یکی از شاخه‌های مردمسالاری که کلید واژه اصلی آن محسوب می‌شود، مقوله "مشارکت" است. مبانی‌ای که امروز کف جامعه با آن مواجهیم و متناسب با آن باید به تولید نظریه بپردازیم. مردمان نوعی از کرسی‌های آزاد اندیشی است که در قالب ان تلاش می‌شود با استفاده از اساتید مختلف به مدل گفتمانی برای تحقق این مردمسالاری رسید.
بزرگخو گفت: اهداف و ارمان‌های ما این است که یک گفتگو مردمی در قالب تلویزیون اینترنتی شکل دهیم تا طی آن توسعه گفتمانی و توسعه موردی ایجاد شود و با توجه به اهمیت محتوای تصویری تصمیم گرفتیم به این سمت بیاییم. برای مثال اگر به بحث شفافیت به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی گفتمان مردم سالاری دینی بتوان توجه کرد استارت خوبی برای شروع گفتمان سازی مردمسالاری دینی خواهد بود.
وی افزود: لزوم پرداخت جنبش دانشجویی به مسئله رسانه تصویری این است که این بستر امروز درحال گسترش درجامعه است و اگر جنبش دانشجویی از آن جا بماند از جامعه عقب می‌ماند. این برنامه مخاطب محور است و با کمک مردم و مخاطبین شکل خواهد گرفت و ما سعی می‌کنیم یک ارتباط دوطرفه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنبش دانشجویی پیروزی انقلاب اسلامی دفتر تحکیم وحدت تلویزیون اینترنتی مردم سالاری دینی دفتر تحکیم وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی