Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، ۸۵ هزار و ۶۰۸ نفر در شیراز به این بیماری مبتلا شدند.

او اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری، ۶۱۳ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: از آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۴ هزار و ۸۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مجموع ۱۷۳ هزار و ۳۲۳ مورد شناسایی شده، ۸۵ هزار و ۶۰۸ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون چهار هزار و ۸۱۲ مورد؛ مرودشت چهار هزار و ۱۹۶ مورد؛ ممسنی دو هزار و ۹۸۹ مورد؛ فیروزآباد دو هزار و ۸۳۶ مورد؛ داراب دو هزار و ۸۳۵ مورد؛ آباده دو هزار و ۶۲۴ مورد؛ کوار دو هزار و ۵۲۹ مورد؛ سپیدان هزار و ۹۵۶ مورد؛ استهبان هزار و ۷۷۸ مورد؛ کوه چنار و نی ریز هر کدام هزار و ۶۷۵ مورد؛ زرین دشت هزار و ۵۳۸ مورد؛ قیروکارزین هزار و ۵۲۸ مورد؛ اقلید هزار و ۴۵۶ مورد؛ لامرد هزار و ۴۴۱ مورد؛ خرم بید هزار و ۳۳۴ مورد؛ رستم هزار و ۱۷۶ مورد؛ زرقان هزار و ۱۲۵ مورد؛ فراشبند هزار و ۱۲۳ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۹۹ مورد؛ خرامه هزار و ۵۶ مورد؛ ارسنجان ۹۵۲ مورد؛ مهر ۷۸۵ مورد؛ سروستان ۶۷۶ مورد؛ بختگان ۶۰۷ مورد؛ بوانات ۵۸۳ مورد؛ بیضا ۵۵۷ مورد؛ سرچهان ۴۴۹ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

این مقام مسئول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۶۲۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۹۴ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه، از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۷۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اشاره به تغییر وضعیت رنگ برخی از شهرستان‌های استان از آبی به زرد، توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور در برابر کروناویروس الزامی است و باید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس ابتدای شیوع شناسایی شده علوم پزشکی دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از واگذاری ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ اردیبهشت در مراسمی که به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان برگزار شد، گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید دارای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهم‌ترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ارگ کریم‌خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر بسزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس