Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-09@05:03:37 GMT

واکنش مثبت بورس به اتفاقات اخیر ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۹۷۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز محدودیت در دامنه نوسان، در یک روند رو به رشد هفته کاری را آغاز کرد و در پایان معاملات با افزایش ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هموزن امروز با افزایش ۱۲ هزار و ۵۵۷ واحد به رقم ۴۳۵ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۷.۹ میلیارد سهام و حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۱.۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل ۳.۹ درصد رشد کردند.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل مثبت شدن بورس گفت:‌ به هر حال قیمت‌ها خیلی پایین آمده بود و پی به ای بازار حتی کمتر از نصف شده است. از طرفی پیش‌بینی سودها هم آمده و شرکت‌ها سودهای خیلی خوبی داشتند. با صحبت‌های مقام معظم رهبری سیاست ایران در قبال برجام روشن شد . بالا رفتن نرخ دلار را نیز باید در نظر گرفت. همه این عوامل به اندازه ای در مثبت شدن امروز بازار تاثیرگذار بود.

صفاری این وضعیت بازار را ادامه‌دار دانست و گفت: با توجه به عواملی که ذکر کردم روند رو به رشد بورس در اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در سهام یک سری از شرکت‌ها تا ۷۰ درصد کاهش به وجود آمد. این کاهش بخاطر خود شرکت‌ها نبود. بیشتر از طرف شوک سیاسی چنین اتفاقی افتاد. حالا که شرایط سیاسی روشن‌تر شده است و با توجه به اعلام پیش‌بینی سود شرکت‌ها در امسال و سال آینده، مطمئنا استقبال از شرکت‌ها بیشتر می‌شود. از طرفی در دیگر بازارها هم فضای رو به رشدی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بهره اصلی‌ترین عامل موثر بر بورس است. اما هم شوک اقتصادی و هم شوک سیاسی بر بورس تاثیرگذار است. در حال حاضر روشن بودن تکلیف سیاسی باعث واکنش مثبت بورس خواهد شد.

منبع: روزنامه آفتاب یزد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار سرمایه قیمت سهم رشد شاخص شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با افت ۲۰۶۴۶.۵۳ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸.۷ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۶۹۳۸.۱۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۴۰۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۱۳,۵۲۰ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۰,۷۴۳.۲۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۰۸.۲۰۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6098131 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • این افراد بازنده بزرگ بورس هستند
  • بورس قرمز ماند | افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
  • بورس بیش از ۱۲ هزار واحد افت کرد +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۱۹ اردیبهشت/افت ۱۲۳۲۸.۶۱ واحدی
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۸ اردیبهشت؛ شاخص کل ۷ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت