Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@18:00:57 GMT

آیا ویتامین c در درمان کرونا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۹۹۱۵

۳ پزشک با تخصص‌های مختلف به بیان نکاتی در خصوص نقش ویتامین C در تسریع روند بهبودی کرونا پرداختند.  خبرگزای میزان - از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در خصوص تاثیر ویتامین C در در تسریع روند بهبودی این بیماری مباحث بسیاری مطرح شده است؛ عده‌ای از پزشکان از همان ابتدا نقش این ویتامین را در بهبود کرونا موثر می‌دانستند و به مصرف قرص ویتامین C و مواد غذایی که حاوی این ویتامین توصیه می‌کردند و این در حالی است برخی دیگر معتقد بودند مصرف قرص این ویتامین حتی در صورت ابتلا به کرونا ضروری نیست و این ویتامین تاثیر چندانی در درمان کووید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در اینجا به بیان نظر ۳ پزشک با تخصص‌های مختلف  در خصوص نقش ویتامین C در تسریع روند بهبودی می‌پردازیم:   آنا دیلمی پزشک عمومی در خصوص تاثیر ویتامین C در تسریع روند بهبودی کرونا به میزان گفت: مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C نظیر گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پرتقال، نارنگی و... می‌توانند در افزایش سیستم ایمنی بدن موثر باشد. بیشتر بخوانید: تعطیلی مطب پزشکان جرم نیست

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کرونا و فوق تخصص بیماری‌های عفونی در این باره توضیح داد: فردی که به کرونا مبتلا شده‌است اگر روزانه دو واحد میوه یک نارنگی و یک عدد سیب مصرف کند، احتیاج به مصرف هیچ ویتامینی ندارد و عده‌ای از افراد که خرید قرص‌های ویتامین را توصیه می‌کنند، دنبال سود مادی هستند و به طور کلی اکثر بیماران احتیاج به مصرف ویتامین ندارند.

وی در خصوص مصرف قرص ویتامین C متذکر شد: در عفونت‌های ویروسی مصرف ویتامین C با دز‌های بالا می‌تواند موجب تسریع بهبودی شود، اما نقش عمده‌ای در درمان ندارد.

سارا صافی متخصص تغذیه  با اشاره به اینکه ویتامین C هم یک آنتی اکسیدان بسیارقوی است که پروسه التهابی در بدن را کاهش می‌دهد وهم به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، اظهار کرد: این ویتامین به وفور در میوه‌ها و سبزیجات نظیر انواع مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش)، کیوی و یکسری سبزیجات همچون فلفل دلمه ای، گوجه و کلم بروکلی یافت می‌شود. به راحتی با خوردن روزانه ۵ واحد میوه و سبزیجات می‌توانیم این ویتامین بدن را تامین کنیم.

وی اشاره کرد: کمبود ویتامین C در کشور ما ناشایع است و در نتیجه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا یا آنفولانزا استفاده از مکمل‌های ویتامین C نظیر قرص‌های جوشان که دوز‌های ۵۰۰ یا هزار میلی گرم دارد، توصیه نمی‌شود، چرا که مصرف زیاد ویتامین C با دوز بالا ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد و بنابراین به افراد توصیه می‌شود به جای مصرف مکمل ویتامین C حتماً انواع میوه و سبزیجات را به صورت روزانه در برنامه غذایی خود قرار دهند. فقط افرادی که به دلایل خاصی محدودیت در مصرف میوه و سبزیجات دارند، تحت نظر پزشک باید مکمل ویتامین C مصرف کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کرونا ویتامین c

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویتامین c تسریع روند بهبودی ویتامین C

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 

محمدمهدی فداکار در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۳ گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم و عضو ستاد جوانی جمعیت است و سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در این حوزه به اندازه همه دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سهم بسزایی می‌تواند در تبیین اهمیت موضوع فرزندآوری داشته باشد، تغییر باور‌های غلط "فرزند کمتر، زندگی بهتر" تا حد زیادی بر عهده آموزش و پرورش است.

استاندار کرمان اظهار داشت: با هم‌افزایی و همکاری، اقدامات موثری برای جوانی جمعیت و فرزندآوری می‌توان انجام داد، از جمله اعطای کمک هزینه درمان ناباروری برای جوانان که کمک خوبی برای فرزندآوری است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به هزینه‌های درمان ناباروری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت قرار گرفته و به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد تا در اختیار خانواده‌ها برای درمان قرار گیرد. 

فداکار، راه‌اندازی اتاق کودک در دستگاه‌های اجرایی و ادارات را موجب امنیت خاطر مادران شاغل و کم شدن دغدغه فکری آنان دانست.

بنا به اعلام مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه پارسال فراخوان داده شده و یک هزار و ۱۵۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا