Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد داداش زاده گفت: پدر بزرگوار آن حضرت علی ابن الحسین (ع) و مادر گرامیشان ام عبدالله است، امام محمدباقر(ع) تنها امامی هستند که هم از طرف پدر و مادر علوی و فاطمی است.

«حجت الاسلام محمد داداش زاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: ایشان در سال ۵۷ هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشودند و در سال ۱۱۴ هجری قمری به دست هشام مسموم و به شهادت رسیدند، پدر بزرگوار آن حضرت علی ابن الحسین (ع) و مادر گرامیشان ام عبدالله است، از این جهت تنها امامی هستند که هم از طرف پدر و مادر علوی و فاطمی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) بنیانگذار علوم اسلامی هستند و بسیاری از القاب وی اشاره به مقام علمی و معنوی ایشان دارد، از جمله القابشان «باقر» یعنی شکافنده علوم که توسط رسول خدا (ص) به امام باقر (ع) داده شده است، افزود: آن امام بزرگوار در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بودند بطوری که مقام والای علمی و اخلاقی ایشان مورد تایید همگان بود.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) در تمام مدت امامت و رهبری امت اسلامی مشغول انجام وظایف خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامى، تعلیم شاگردان، رهبرى اصحاب و مردم، اجرای سنتهاى جد بزرگوارشان در میان مردم و راهنمایی آنها درجهت شناخت راه حقیقت و الهی بودند و لحظه اى از این وظیفه مهم غافل نشدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: امام پنجم شیعیان در مدت امامت خود و در همان شرایط نامساعد به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخته مشکلات علمی را تشریح و پایه گذار جنبش علمی تشیع شدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علاوه بر این ایشان در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بودند تا آنجا که دشمنان نیز به مقام والای علمی و اخلاقی آن حضرت اذعان داشتند،گفت: تربیت یافتگان مکتب امام محمد باقر (ع) به‌عنوان مدافعان حقیقی اسلام در مقابل جریانات انحرافی نقش آفرینی کردند و مکتب خانه هایی که امروزه تحت عنوان حوزه‌های علمیه برقرار هستند مانند رودخانه ای خروشان درخت اسلام را آبیاری و تناور کرده و تربیت یافتگان مکتب آن امام بزرگوار تا به امروز مردم را با معارف نورانی اسلام عزیز آشنا می‌کنند.

 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام محمد باقر ع آموزه های دینی آذربایجان غربی امام محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند

 در جریان نشست علنی صبح روز گذشته یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نقد علی و حمیدرضا حاجی بابایی مشاهده می‌کنید.

گفتنی است کمتر از یک ماه دیگر، مجلس دوازدهم تشکیل خواهد شد و محمد باقر قالیباف و حمیدرضا حاجی‌بابایی از جمله کاندیداهایی هستند که برای نشستن بر روی کرسی ریاست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع:‌خبرآنلاین

tags # محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴| فوتسال ایران جام قهرمانی را پس گرفت/شاگردان شمسایی بر بام آسیا
  • گل باقر محمدی، دروازه‌بان ایران به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 1-4 ایران)