Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شنبه شب پس از نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی استان در تهران افزود: همچنین به منظور رشد کشت گلخانه‌ای در شرق هرمزگان که از مناطق مستعد و از قطب‌های کشاورزی ایران است، مقرر شده باتوجه به تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده احداث گلخانه در استان، اقدام‌های لازم از سوی بانک کشاورزی به منظور تخصیص اعتبارات در سال آینده صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: سال آینده از محل اعتبارات استانی و ردیف مکران در لایحه بودجه، نیز کمک‌های اعتباری خاصی به منظور توسعه شرق هرمزگان تخصیص پیدا خواهد کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به بازدید اخیر کمیسیون کشاورزی و مباحث مطرح شده در استانداری، کمک به جهش تولید در بخش شیلات در سواحل استان در دستورکار کمیسیون قرار گرفته و مقرر شد موانع سرمایه گذاری در این بخش برطرف شود که سال آینده رشد خوبی در حوزه پرورش آبزیان در منطقه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: نبود صدور مجوز صیادی و مشکل تامین سوخت صیادان بومی نیز یکی از دیگر از بحث‌های مطرح شده در این نشست بود که این موضوع از طریق سازمان شیلات و شرکت پخش فراورده‌های نفتی به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
همتی ادامه داد: حمایت و تامین اعتبار زیرساخت های برق استخرهای میگو، تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای یگان حفاظت از منابع آبزیان، تامین اعتبار برای احداث جاده بین مزرعه کشاورزی و شیلاتی، تامین اعتبار ساخت سه مرکز بازسازی ذخائر آبزیان و حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در دریا به‌صورت یارانه تولید نیز از جمله درخواست‌های بخش شیلات استان در کمیسیون کشاورزی بود.
همتی ادامه داد: رفع مشکل آب شرب و تامین آب بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به منظور جبران خسارت بخش کشاروزی ناشی از سرمازدگی و مشکلات مربوط به تعیین اراضی ملی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه کمیسیون کشاورزی و رفع مشکلات مربوط به تعدیل چاه‌های استان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردمی، گفت: شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان‌ها متولی تعدیل پروانه‌ چاه‌های کشاورزی شدند.
وی اضافه کرد: درخواست های ارجاعی به کمیسیون ماده واحده و ماده ۳۴ اصلاحیه قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب نیز مقرر شد بررسی و اقدام‌های قانونی لازم انجام شود.
استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه تمامی مصوبه های سفر کمیسیون کشاورزی به استان امروز در نشست کمیسیون کشاورزی در تهران مورد بازبینی مجدد قرار گرفت، عنوان کرد: نتیجه و مصوبه های این نشست 
 در خصوص هر یک از موضوع های مطرح شده، به مراجع قانونی ارسال و مصوبات اجرایی آن در قالب قوانین و بخشنامه‌های اداری ابلاغ می‌شود.
به منظور بررسی مصوبات و نتیجه سفر به شرق هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاونان وزاری جهاد کشاورزی و نیرو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استانی تشکیل جلسه داد.
 در این نشست، هر یک از سازمان‌ها موظف به پیگیری مشکلات مربوط به حوزه خود شدند.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی اشتغال زایی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کشاورزی اشتغال زایی مجلس شورای اسلامی کشاورزی اشتغال زایی هرمزگان اخبار کنکور استاندار هرمزگان کمیسیون کشاورزی شرق هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس‌جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی امروز جمعه هفتم اردیبهشت در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه‌های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه‌ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه‌های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه‌خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن‌ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یابد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام