Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی از دستگیری سرکرده مطرح تروریستهای فراری داعشی که با تاکتیک خاص از سوریه به داخل عراق کشانده شده بود، خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، وزارت دفاع عراق از بازداشت یک سرکرده مهم داعش که عضو آنچه گروه موسوم به «فرقة الیرموک» بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: در جریان عملیات اطلاعاتی تاکتیکی شجاعانه، حرفه ای و جسورانه و با هماهنگی فرماندهی عملیات غرب نینوا، نیروهای اطلاعاتی، موفق به دستگیری یکی از سرکرده های مهم تروریستی شدند.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: دستگیری این سرکرده پس از به دام انداختن وی با تاکتیک خاص که نمی توان آنرا فاش کرد، رخ داد و وی از سوریه به خاک عراق به همراه یک خانواده داعشی کشانده شد.

در این بیانیه آمده است: این تروریست، پدر سه تروریست بارز داعش و از مظنونان دستگاه قضایی عراق بود.

کمربندی امنیتی حشد شعبی در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: حمایت از راه‌های زمینی و به ویژه استراتژیکی در اولویت های حشد شعبی است به ویژه که این راه‌ها به مثابه شریان اقتصادی و تجاری در دیالی و دیگر استانها محسوب می‌شوند.

وی افزود: حشد شعبی بر استراتژی خاصی برای حمایت از راه‌های زمینی روی آورده است و موفق به تامین امنیت بیش از 200 کیلومتر که شامل مناطق «حمرین» و «امام ویس» می‌شود و میزان رخنه داعش را به صفر رسانده، شده است.

الحسینی تاکید کرد: این دستاورد امنیتی مهم به مثابه پیام اطمینان بخش به ساکنان و کاروان‌های تجاری است.

وی با اشاره به اینکه پس از استقرار نیروهای حشد شعبی، دیگر از کمین‌های تروریست‌ها خبری نیست و تردد شبانه امن شده است، گفت: حشد شعبی نقش محوری و فعال در حمایت از راه‌های زمینی دیالی دارد.

همزمان «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از دفع خطر تروریستی در منطقه «الصفره» در شمال دیالی خبر داد و اعلام کرد: تروریست‌ها قصد داشتند که با بمب به برخی دکل‌های برق در منطقه الصفره در اطراف ناحیه «العظیم» دیالی نزدیک شوند که نیروهای حشد شعبی به مقابله با آنها برخاستند.

وی افزود: نیروهای حشد شعبی بر اوضاع مسلط هستند و حمله داعش خنثی شده است. این  دومین حمله طی 24 ساعت گذشته محسوب می‌شود.

همچنین یک منبع امنیتی در دیالی از دفع حمله تروریست‌ها به حومه ناحیه العظیم در شمال دیالی خبر داد و بیان کرد: دو داعشی سوار بر موتور سیکلت از صلاح الدین قصد نفوذ به دو روستا در دیالی داشتند که نیروهای امنیتی به مقابله با آنها برخاستند و یکی از تروریست‌ها را زخمی کردند.

این منبع بیان کرد: ساکنان و نیروهای امنیتی به تعثیب تروریست دیگر پرداختند.

انفجار خودرو داعشی و دستگیری سرکرده تروریستها در الانبار

منابع عراقی از انفجار خودرو داعشی و دستگیری سرکرده بارز تکفیری در جریان عملیاتی پیشدستانه در مناطق غربی الانبار و نیز شهر الرمادی خبر دادند و اعلام کردند که داعشی که در الرمادی دستگیر شده است در اقدامات تروریستی متعددی علیه نیروهای عراقی مشارکت داشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق داعش اخبار عراق داعش حشد شعبی تروریست ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی

منابع خبری امروز (پنجشنبه) اعلام کردند نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان یکی از اعضای نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، منابع اعلام کردند «عمر ابو الفول» از اعضای نیروهای مقاومت گردان‌های طولکرم در خودروی شخصی خود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در ورودی اردوگاه «طولکرم» واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

براساس گزارش الجزیره، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این اقدام نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین را به شدت محکوم کردند.

در همین رابطه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه خود اعلام کرد تعقیب نیروهای مقاومت در کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به‌منزله یک اقدام ننگین و خیانت ملی و تنها در راستای خدمت‌رسانی به رژیم اشغالگر بوده است.

این جنبش در بیانیه خود خواستار وحدت و یکپارچگی تمامی ملت فلسطین در مقابله با اقدامات غیرقانونی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان و در برابر ابزارهای فتنه و هرج و مرج شد و بر لزوم وحدت تلاش‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اراضی و مقدسات فلسطین تاکید کرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت در راستای خوش خدمتی به دشمن صهیونیستی و نیز در راستای تحقق اهداف آن در تعقیب و نابودی مجاهدان فلسطینی رخ داده است. در این بیانیه همچنین آمده است تیراندازی مستقیم به سمت رزمنده گردان طولکرم نشان می‌دهد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، این رزمنده فلسطینی را عامدانه مورد هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌