Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@10:30:43 GMT

گمرک اسلام قلعه آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۲۴۴۸

گمرک اسلام قلعه آرام گرفت

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی گفت: صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در پی ۳۰ ساعت از انفجار و آتش‌سوزی گسترده در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان هم‌اینک وضعیت در مرز دوغارون ایران واقع در نقطه مقابل منطقه حادثه‌دیده آرام گرفته و پایدار شده است.

محسن نجات صبح یکشنبه  افزود: با تلاش گسترده و فراوان نهادها و نیروهای امدادی خراسان رضوی در همکاری با افغانستان هم‌اکنون وضعیت در محل وقوع انفجارها و آتش‌سوزیهای دیروز به آرامش نسبی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خرسندی والی هرات از کمکهای موثر نیروهای امدادی و آتش‌نشانی خراسان رضوی در امدادرسانی و اطفای حریق اشاره و بیان کرد: ۲۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی همراه با گروههای زبده امدادی از خراسان رضوی تا بامداد امروز در خاک کشور همسایه با موفقیت مشغول اطفای حریق و امدادرسانی بودند.

مدیرکل دفتر بحران استانداری خراسان رضوی از عملکرد همه دستگاههای بحران‌محور  این استان ظرف ظهر دیروز تا امروز قدردانی و بیان کرد: با توجه به وسعت دامنه حادثه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و موثری در این زمینه انجام شد.

وی در خصوص امدادرسانی به مصدومان نیز گفت: در حد یک یا دو نفر از اتباع افغانستان که دچار سوختگی شده و خودشان مراجعه داشتند، امدادرسانی انجام شد و دیگر مصدومان در همان ساعات اولیه بروز حادثه در خاک افغانستان امدادرسانی شدند.

ساعت ۱۳ دیروز ۲۵ بهمن ماه انفجار بزرگی در تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه افغانستان واقع در مقابل گمرک مرزی دوغارون شهرستان تایباد در شرق خراسان رضوی رخ داد.

انفجار اولیه بخاطر حضور تانکرهای حامل سوخت و گاز در منطقه به دهها انفجار پی در پی و آتش سوزی بسیار گسترده‌ای انجامید لذا والی هرات بلافاصله از استاندار خراسان رضوی درخواست کمک کرد.

استاندار خراسان رضوی علاوه بر صدور سریع دستور به نهادهای امدادی برای گسیل به سمت منطقه آسیب‌دیده، عصر دیروز به بازدید مرز دوغارون رفت. 

گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد نیز در  فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس