Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز کار خود را با رشد حدود هشت هزار واحدی آغاز کرد، اما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ورق برگشته و شاهد کاهش قیمت سهام در اغلب نماد‌ها و رسیدن آن‌ها به قیمت منفی دو درصد و تشکیل صف فروش هستیم. طوری که تعداد نماد‌های قرمز به دو برابر نماد‌های سبزرنگ رسیده است. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاخص به رشد چهار هزار واحدی بسنده کرده و ۳۰ صدم درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص هم‌وزن بیشتر و ۵۴ صدم درصد رشد کرده است. تا اینجای کار شتران، ومعادن، خساپا، خودرو، شبندر و فخاس بیشترین تاثیر مثبت و کگل به تنهایی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

 

توقف دسته‌جمعی نماد‌های بزرگ در بورس

به محض آغاز معاملات صبح امروز، خیلی از نماد‌ها از جمله نماد‌های شاخص‌ساز مثل فولاد، فخوز، فملی، شپنا و شبندر و... به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت در کمتر از پنج روز، به مدت ۶۰ دقیقه متوقف شدند. سفارش‌گیری در این نماد‌ها در جریان است و قیمت کشف شده در لحظه نگارش این متن بالاتر از قیمت پایانی روز گذشته است، اما همین توقف دسته جمعی باعث ایجاد وحشت در بازار شده و شاهد فشار فروش در نماد‌های دیگر هستیم.

 

تعداد قرمزها، دوبرابر نماد‌های سبزرنگ 

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز از مجموع ۳۲۱ نماد بورسی معامله شده حدود دو سوم آن‌ها یعنی ۲۱۰ نماد رنگ قرمز به خود گرفته و ۱۱۱ نماد روند صعود دارند. در بازار فرابورس شرایط بدتر است و تعداد نماد‌های نزولی به حدود ۱۶۲ نماد در برابر ۶۱ نماد صعودی می‌رسد. موردی که نشان می‌دهد اکثریت بازار امروز قرمزرنگ است، اما از انجا که نماد‌های نزولی تنها تا دو درصد می‌توانند کاهش قیمت داشته باشند، این موضوع تاثیر چندانی بر شاخص کل نگذاشته است.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

نمی‌توانیم بگوییم رنگ قرمز، اما نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز بیشتر به رنگ زرشکی درآمده است. دامنه نوسان محدود منفی دو درصدی باعث چنین اتفاقی شده. هرچند در لحظه نگارش این متن، شاهد بازگشت تقاضا به بازار هستیم. صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا این لجظه عموما قرمزرنگ هستند و ارزش سهام خود را از دست داده‌اند ولی دارا یکم و پالایش در مدار صعودی حرکت می‌کنند. در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نمادهای کوچک دچار صف فروش شده، خساپا در استانه صف خرید قرار دارد و خودرو، خگستر و خپارس نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. در گروه فلزات اساسی، بازگشایی زودتر از موعد فملی و فولاد، گروه را کمی سبزرنگ کرده و شاهد افزایش تقاضا برای نمادهای فلزی هستیم. اغلب محصولات شیمیایی شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند. شتوکا، شاروم، شگویا و شستا از معدود نمادهای سبزرنگ هستند و پترول، فارس و شپدیس نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. سیمانی‌ها هم اغلب به رنگ قرمز درآمده و شاهد تشکیل صف فروش در محدوده منفی دو درصد هستند. بانک‌ها عموما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند و انبوه‌سازی‌ها به صف فروش رسیده‌اند. قندی‌ها، ماشین آلات، فرآورده‌های نفتی، حمل و نقل، هلدینگ‌ها، رایانه و محصولات چوبی از جمله گروه‌های سبزرنگ بازار امروز هستند.ُ

 

این گزارش به روز رسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز سهام بورس راهنمای خرید روز گذشته نماد ها صف فروش دو درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید