Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه طبق گمانه زنی‌ها تعداد کامیون‌هایی که در انفجار مرز دوغارون آتش گرفتند به 1000 دستگاه کامیون رسیده، گفت: این مرز حداقل دو هفته تعطیل خواهد بود.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین گزارش‌ها از حادثه انفجار تانکر‌های حامل مواد سوختی در مرز افغانستان اظهار داشت: ظهر روز گذشته در یکی از پارکینگ‌های مرز دوغارون یکی از تانکرهای حامل مواد سوختی منفجر شد و حریق آن به سایر ناوگان پارک شده سرایت کرد و منجر به یک اتش سوزی مهیب در منطقه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اطلاعاتی که از ابعاد فاجعه به دست ما رسیده، توسط افرادی بوده که پس از وقوع حادثه و انفجارهای پی در پی از منطقه اسلام‌قلعه مرز ایران و افغانستان به سمت کشورمان پناه آوردند و این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. اما طبق گمانه‌زنی‌ها متاسفانه 1000 دستگاه کامیون و تانکر حامل مواد سوختی دچار حریق و انفجار شدند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با بیان اینکه ساعات اولیه بامداد امروز عملیات اطفای حریق در منطقه به پایان رسید، ادامه داد: تا صبح عملیات لکه‌گیری و اطفای حریق نقطه‌ای ادامه داشت و از امروز طرف افغان شروع به پاکسازی محل خواهد کرد و منتظر اطلاعات رسمی خواهیم ماند.

هدایتی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این کامیون‌ها متعلق به ناوگان کشورمان است و آخرین وضعیت رانندگان کامیون‌های ایرانی چیست، گفت: هر چند که صادرات ما از مرز دوغارون به افغانستان عدد بالایی است اما در این مرز 50 درصد ترددها متعلق به ناوگان ایرانی است. از سوی دیگر انفجار از پارکینگی آغاز شده که محل پارک ناوگان متعلق به افغانستان بوده و پس از آن حریق به سایر پارکینگ‌ها سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز علت وقوع اولین انفجار و آتش‌سوزی اعلام نشده است، اظهار داشت: کشور افغانستان علت سانحه را بررسی و اعلام می‌کند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری با اشاره به وضعیت مرز دوغارون گفت: به طور قطع مرز دوغارون حداقل دو هفته تعطیل خواهد بود از این رو به دو پایانه مرزی ماهی‌رود و میلک اعلام کرده‌ایم که آماده افزایش پذیرش کامیون و ترددهای بیشتر باشند.      

بیشتر بخوانید: مهار آتش سوزی در نزدیکی مرز ایران و افغانستان/ آتش سوزی حدود 500 تانکر نفت و گاز استانداری خراسان رضوی: انفجار امروز افغانستان، در خاک ایران هیچ کشته و مصدومی نداشت/ تکذیب شایعه ورود غیرمجاز اتباع بیگانه انفجار 300 خودرو در آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان سخنگوی وزارت خارجه: هنوز گزارشی درباره صدمه به اتباع ایرانی در آتش‌سوزی افغانستان دریافت نکرده‌ایم احتمال مرگ ۵۰ تن در گمرگ اسلام‌قلعه در خاک افغانستان/ مرز دوغارون در حال تخلیه از خودروها است استقرار امدادگران در گمرک دوغارون/ خسارت جانی انفجار در مرز ایران و افغانستان اعلام نشده انفجار در گمرک مرزی ایران و افغانستان (+ عکس و فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003ETR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران و افغانستان مرز دوغارون آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: حادثه آتش سوزی و انفجار گاز بامداد امروز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت.

سید حمید حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت سه و ۲۵ دقیقه بامداد امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که متاسفانه یک مصدوم بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر این حادثه هم انجام و پس از دریافت خدمات فوریت های پزشکی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه" به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها