Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس در جلسه علنی امروز -یکشنبه ۲۶ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند (۴) ماده (۲۲) بر ضرورت شفافیت آرا نمایندگان تأکید کرد و خطاب به قالیباف اظهار کرد: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه حضرتعالی و مجلس هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آرا داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا نیز شفافیت باشد، چنانچه ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد، گفت: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است، اظهار کرد: این طرح نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها ۳ رأی کم آورد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۳۰ آئین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از ۶ ماه رسیدگی کرد، بیش از ۵۰ امضا جمع‌آوری شده که بر این اساس می‌تواند طرح شفافیت آرا نمایندگان در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان درخواست کرد در تمامی رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

کد خبر 474924

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شفافیت شفافیت آرا شفافیت آرا نمایندگان مجلس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آرا نمایندگان دستور کار شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد

عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه شهرستان اردل تنها شهرستانی است که جاده چهارخطه ندارد، توسعه راه‌های ارتباطی این شهرستان و اجرای جاده چهارخطه بابد در دستور کار قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حمید جهانگیری در اجلاس شورای اسلامی استان با اشاره به لزوم اجرای چهار خطه در شهرستان اردل، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اردل تنها شهرستان استان است که جاده چهارخطه ندارد، توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان اردل در شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی استان افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و وسعت شهرستان اردل و بالا بودن هزینه‌های اجرای طرح‌های کشاورزی و آبیاری، درخواست می‌شود طرح‌های کشاورزی شهرستان اردل در طرح‌های ملی قرار گیرند.

جعفر عسگری، نماینده شهرستان کوهرنگ و دیگر عضو شورای اسلامی استان نیز در این اجلاس، اظهار داشت: با توجه به زیرسازی دو کیلومتر جاده سیف آباد اله یاری، دم تنگ کرایی، دهگر و جمال آباد شامنصوری در شهرستان کوهرنگ، اجرای کامل آسفالت آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تکمیل ساختمان بخشداری دوآب‌صمصامی و تخصیص اعتبار به منظور آسفالت جاده‌های آنتنی روستاهای بازفت لازم است توجه شود. همچنین تکمیل پروژه تونل حونی و آسفالت جاده‌های آنتنی روستاهای بازفت نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

عسگری با اشاره به افزایش مهاجرت معکوس و وجود زمین‌های اشخاص خارج از طرح هادی، گفت: بازنگری پیش از موعد طرح های هادی در شهرستان کوهرنگ از ضروریات است. تخصیص اعتبارات استان در 6 ماهه اول سال با توجه به سرما و تعطیلی پروژه‌های عمرانی در 6 ماهه دوم باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • اهداف پشت پرده رقیب تراشی برای قالیباف! / اصلاح‌طلبان: در مجلس دوازدهم اقلیت نه نیروی سوم هستیم!
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • حمایت تمام قد یک نماینده مجلس از همایش لاکچری قالیباف/ توقع داشتند نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
  • نمایندگان استان فارس طرح‌های استانی را جدی‌تر پیگیری کنند
  • ضروری شدن اخذ‌ شناسه یکتا منجر به شفافیت اقتصادی می‌شود
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها