Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:25:20 GMT

قرارگیری دوباره «شفافیت آرا» در دستور کار مجلس

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۴۲۲۵

قرارگیری دوباره «شفافیت آرا» در دستور کار مجلس

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز، یکشنبه با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۵۰ امضا برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: این طرح می‌تواند در دستور کار هفته جاری صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به قالیباف رئیس مجلس اظهار داشت: به دلیل عدم رأی آوردن این طرح، علیه شما و مجلس یازدهم هجمه‌هایی صورت گرفت و علیرغم اینکه در شفافیت و دفاع از آن اظهاراتی داشتید، چون هنوز رأی به شفافیت آراء داده نشده، برخی نمایندگان در جریان رأی‌گیری شرکت نمی‌کنند که از صبح چند بار شاهد این موضوع بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ‌پاسخ قالیباف درباره چرایی برگزاری غیر علنی رای‌گیری طرح شفافیت آرا نمایندگان

وی با تأکید بر اینکه باید موضوع شفافیت در دستور کار قرار گیرد افزود: مقصود از شفافیت صرفاً در امر قانونگذاری نیست بلکه باید در اجرا هم شفافیت باشد، چنانچه ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده که با لایحه بودجه این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که باید مشخص شود دست چه کسی است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حفظ انتظام در مجلس باید رأی به شفافیت، شفاف باشد. 

نیک بین اظهار داشت: باید فرق خائن و خادم مشخص شود و مردم با فرد منافق برخورد می‌کنند لذا خواستار قرار گرفتن موضوع شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار جلسه روز سه‌شنبه هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده محلات با تأکید بر اینکه بحث شفافیت مورد توجه مجلس بوده است خاطرنشان کرد: این طرح نیازمند دو سوم آراء نمایندگان بود که در زمان رسیدگی تنها ۳ رأی کم آورد.

رئیس مجلس گفت: بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس که می‌توان به یک طرح زودتر از ۶ ماه رسیدگی کرد، بیش از ۵۰ امضا جمع‌آوری شده که بر همین اساس طرح شفافیت آراء نمایندگان می‌تواند در دستور کار هفته جاری قرار گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر محمدباقر قالیباف مجلس طرح شفافیت مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا آراء نمایندگان دستور کار شفافیت آراء رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها، با ۱۲۰ رای مخالف، ۹۴ رای موافق و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ رای مأخوذه با این طرح مخالفت کردند.

این طرح خواستار افزایش نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن