Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا ترقی گفت: دولت در فرصت باقی مانده باید نسبت به حل مشکلات معیشتی مردم و کاهش فشار اقتصادی بر مردم تلاش کند تا مردم حداقل با امید در انتخابات آینده مشارکت فعال و گسترده تر داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در خصوص رخدادهای اجتماعی و سیاسی کشور همگان به چند نکته اساسی توجه کنند، گفت: اصل حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال با خلاقیت و شور خاصی صورت گرفت و علی رغم مشکلات کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی مردم در راهپیمایی غیر از رژه خودرویی و موتوری، این راهپیمایی با شور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: اصل این اقدام نباید تحت شعاع و تحت تأثیر چند اقدام اشتباه محدود در برخی از جاها قرار گیرد و عظمت این راهپیمایی و بزرگداشت پر شور مردم نسبت به 22 بهمن را باید پرنگ نگه داشته و این مهم را ترویج دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اینگونه حوادث و وقایع که جزیی و محدود است، در بین جمعیت کمی صورت گرفته و فیلمی از آن پخش شده است که ما نباید این مسئله را تحت شعاع قرار دهیم و مردم نباید نسبت به محاسن این راهپیمایی و حضور گسترده بی توجه شوند.

وی با تدکید بر اینکه مقام معظم رهبری چندین بار تاکنون هر گونه اهانت به مسئولان کشور را منع کرده اند و این امر راگناه دانسته اند، تصریح کرد: چنانچه کسی مرتکب چنین اقدامی شده باشد، به طور طبیعی نمی توان آن را عنصر طرفدار ولایت قلمداد کرد؛ بلکه این فرد بر خلاف نظر رهبری و ولایت دست به چنین اقدامی زده است.

ترقی افزود: مشخص است که چنین افرادی از فرط عصبانیت و فشار اقتصادی دست به چنین اقداماتی زده اند و یا تحریک شده توسط کسانی هستند که با حاشیه سازی اصل راهپیمایی را زیر سوال بردند تا ذهن مردم را دچار خدشه کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: در شرایط کنونی دولتمردان، نخبگان و جریانات سیاسی از حاشیه سازی منع شده اند و این اقدام خلاف مصالح و منافع ملی در جامعه است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: در کنار این مسائل دولت باید به این نکته دقت کند که در شرایطی دولتمردان نسبت به منتقدین خود بدترین اهانت ها را از قبیل بی سواد، عامل اسرائیل بودن و واژگان دیگر که ذکر آنها شایسته نیست، نسبت به مخالفین خود استفاده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم که ممکن است ظرفیت کامل و درستی نداشته باشند از همین نوع ادبیات یاد بگیرند و واکنش آنها بر اساس این نوع ادبیات باشد، اظهار کرد: زمانی که دولتمردان اهانت به منتقدین را باب می کنند، طبیعتا منتقدین داخل جامعه نیز این رفتار را یاد می گیرند و آن را تکرار می کنند.

ترقی با تأکید بر اینکه باب این مسئله برای همیشه باید بسته شود، عنوان کرد: دولتمردان نباید از الفاظ زشت نسبت به منتقدین استفاده کنند و آنان که منتقد هستند نیز نباید از منطق، استدلال و اخلاق اسلامی در نقد دولتمردان خارج شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئله رخ داده سازماندهی شده نبوده است که بخواهند بر اساس آن فردی را متهم کنند و افرادی که دست به چنین اقدامی زده اند ممکن است کسانی باشند که به دلیل فشار اقتصادی طاقتشان از بین رفته است؛ اما این نوع اقدامات توجیه قانونی و شرعی بر اساس نظری که رهبری دارند، ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: کش دادن و پر رنگ کردن این مسئله در افکار عمومی جامعه حاشیه سازی است و دولت نباید از وظایف اصلی خود و حل مشکلات مردم که نقش اصلی را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات آینده دارد، غفلت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  دولت در فرصت باقی مانده باید نسبت به حل مشکلات معیشتی مردم و کاهش فشار اقتصادی بر مردم تلاش کند تا مردم حداقل با امید در انتخابات آینده  مشارکت فعال و گسترده تر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فشار اقتصادی حاشیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد