Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی امروز صبح با حضور محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری و محسن حموله دبیر جشنواره اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

محمدرضا کریمی صارمی، رئیس جشنواره اسباب‌بازی در ابن نشست رسانه‌ای گفت: ششمین جشنواره اسباب‌بازی در شرایط سختی که کرونا برایمان رقم زده به‌صورت مجازی از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که جشنواره‌ای در شأن کانون پرورش فکری و جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم محصولاتی را تولید کنیم که بتوانیم بازار بین‌المللی را هم ترغیب کنیم و همچنین رشته دانشگاهی را در کارشناسی ارشد راه‌اندازی کنیم. هنر صنعت انیمیشن و هنر صنعت اسباب‌بازی را باید همسو کنیم و درکنار هم فرار دهیم. گنجینه‌ای در حوزه انیمیشن وجود دارد که باید در قالب اسباب‌بازی درآید و این قطعاً خوب است.

محسن حموله، دبیر جشنواره اسباب‌بازی در ادامه این نشست رسانه‌ای گفت: با توجه به اینکه کرونا همه جشنواره‌های فرهنگی را تحت تأثیر قرار داد اما جشنواره اسباب‌بازی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و تصمیم گرفت جشنواره مجازی را راه‌اندازی کنند تا خانواده‌ها و مخاطبان اسباب‌بازی بتوانند به‌خوبی در این زمینه تولیدات خود را. در اختیارشان قرار دهد.

او افزود: امیدوارم که مردم این دوره از جشنواره را با دیگر دوره‌ها قیاس نکنند. زیرا امسال برای بار اول است که جشنواره به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. شعار جشنواره هم باید آینده را ساخت است که هدفمان حمایت از تولید داخلی اسباب‌بازی خواهد بود، همچنین ضعف طراحی در این حوزه را داریم که بیشتر اسباب‌بازی‌ها کپی و اقتباس از محصولات خارجی است که سعی داشتیم طراحی اسباب‌بازی ایرانی را ترویج کنیم.

حموله گفت: در بخش اسباب‌بازی ۲۲۰ طراحی و در بخش عروسک ۲۲۰ عروسک داوری شدند. و در دسته‌بندی‌ها همه اسباب‌بازی‌ها به صورت مجزا در سایت جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی می‌شود.

او ادامه داد: ۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی داریم ۱۲۵۰ اسباب‌بازی و عروسک به فروش می‌رسد. هر تولیدکننده در سایت جشنواره صفحه خودش را دارد که می‌توانند با خانواده‌ها و مخاطبان ارتباط برقرار کنند. زیرا یکی از اهداف جشنواره ارتباط خانواده‌ها با تولیدکنندگان اسباب‌بازی است.

حموله درباره نشست‌های تخصصی اظهار کرد: ۶ نشست در سطح ملی و بین‌المللی قبل از شروع جشنواره برگزار شد که نشست‌ها براساس وبینار آموزشی بود و نزدیک به ۱۶۰ نفر در نشست‌ها حضور داشتند.

او ادامه داد: بازار اینترنتی جشنواره اسباب‌بازی از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ارسال رایگان محصولات وجود دارد. برترین‌های اسباب‌بازی هم در جشنواره قرار گرفتند و خانواده‌ها می‌توانند به آن اسباب‌بازی هم دسترسی داشته باشند.

دبیر جشنواره اسباب‌بازی گفت: برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه هم اسباب‌بازی‌ها و محصولات ویژه در سایت جشنواره وجود دارد و امیدوارم که برای این عزیزان مفید باشد.

کریمی‌صارمی درباره انیمیشن تاره تولید شده کانون پرورش فکری گفت: همچنین فیلم سینمایی ۳ دی انیمیشن هم طراحی شده و ۵۰۰ کالای جدید مرتبط با فرهنگمان تولید کردیم.

حامد رهنما در ادامه محصولات جانبی انیمیشن بچه‌زرنگ گفت: امیدوارم لوازم جانبی این انیمیشن تولید شود و برای مخاطبان و نوجوانان و کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5146046 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا کریمی صارمی اسباب بازی ایرانی شورای نظارت بر اسباب بازی انقلاب اسلامی ایران چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سازمان سمت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تازه های نشر ترجمه قاسم سلیمانی ادبیات داستانی کتاب و کتابخوانی جایزه کتاب سال گام دوم انقلاب رایزنی فرهنگی جشنواره اسباب بازی کانون پرورش فکری خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901138

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • دراین موزه حسابی بچگی کنید | نوستالژی هایی که هیچ کجا پیدا نمی شوند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد