Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:09:22 GMT

تشخیص سریع کرونا با اختراعی جدید

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۴۷۶۹

تشخیص سریع کرونا با اختراعی جدید

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اخبارالیوم، محققان دانشگاه نورث وسترن با همکاری آزمایشگاه شرلی ریان در شیکاگو، یک نوار چسب کوچک به اندازه یک بند انگشت را برای تشخیص کرونا ابداع کردند که روی گلو قرار می‌گیرد.

این نوار چسب کوچک می‌تواند میزان نمایان شدن علائم مانند سرفه و فعالیت تنفسی را کنترل کند و سپس در مجموعه‌ای از الگوریتم‌های توسعه یافته توسط تیم تحقیقاتی که می‌توانند علائم اولیه را شناسایی کنند، تغذیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون ۲۵ نفر پس از استفاده از این ابزار تشخیص، تحت نظارت قرار دارند تا اطلاعات اولیه در مورد کارآیی آن ارائه شود.

ویروس کرونا برای اولین بار در جهان در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین ظاهر و باعث شد بیش از نیمی از جمعیت جهان برای مقابله با موج اول خطر قرنطینه بهداشتی را تجربه کنند.

موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان به ده‌ها میلیون نفر رسیده و این تعداد همچنان بدون وقفه روبه افزایش است.

سازمان بهداشت جهانی همچنان از کشور‌ها می‌خواهد علاوه بر اقدامات بهداشتی و استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

بیشتر بخوانید

شناسایی دو گونه جدید کرونا که یکی از آن‌ها نگران کننده است آزمایش تشخیص کرونا در عرض یک ساعت در روسیه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تشخیص کرونا اختراع جدید درمان جدید کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • جهان احتمالا با ذراتی پر شده که سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟