Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اسدی و محمد عسکری، به عنوان اعضای شورای مرکزی جدید ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ انتخابات مدیران مسئول عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم یکی از مهم‌ترین وقایع دانشجویی در هر سال تحصیلی به حساب می‌آید؛ انتخاباتی که پیش زمینه آن تشکیل کمیته‌های دانشجویی در دانشگاه‌هاست، منتخبان این کمیته‌ها به عنوان مدیر مسئول نماینده از یک دانشگاه، جهت نامزد شدن به عنوان عضو دانشجویی در شورای مرکزی وزارت علوم و یا رای دادن به نامزد مد نظر در انتخابات شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شور و التهاب این انتخابات به دلیل قرار گرفتن در مهم‌ترین جایگاه مسئولیتی در فضای مدیریت و سیاست گذاری بر نشریات دانشجویی و البته دیدار با رهبر انقلاب به عنوان نماینده نشریات دانشجویی کشور است که هر فعال دانشجویی را برای قرار گرفتن در این شرایط ترغیب می‌کند.

 

شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه برگزاری این انتخابات را که در خرداد ماه هر سال برگزار می‌شد، به تعویق انداخت؛ مهم‌ترین و اصلی ترین دلیل آن نیز برگزار نشدن انتخابات کمیته‌های دانشگاهی است که قرار شد در فصل بهار و حداکثر در پایان فصل تابستان توسط مسئولین دانشگاهی به صورت الکترونیکی برگزار شود؛ اما ناآشنا بودن بستر انتخابات الکترونیکی و تخلفات دانشگاه‌ها و دیگر شرایط این روند را به تاخیر انداخت تا زمانی که دانشگاه در فصل سوم سال انتخابات خود را به صورت کلی برگزار کرد. البته یک سری از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران با دارا بودن بیشترین تعداد نشریه فعال به گفته فعالین نشریات دانشجویی و مسئولین خود، به دلیل تخلف در نحوه و زمان برگزاری انتخابات، از داشتن حق رای در انتخابات شورای مرکزی محروم شدند.

 

انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم با وجود تمام مشکلات و تاخیرهای خود، بالاخره در ۲۵ بهمن ماه به صورت الکترونیکی برگزار شد؛ مدیر مسئولان واجد شرایط ثبت رای در انتخابات امسال، ۲۰۲ مدیر مسئول بودند که در روند این انتخابات، ۱۱۳ نفر از مدیر مسئولان رای خود را در بازه زمانی معین شده انتخابات ثبت کردند.

 

شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم شامل دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی‌البدل است؛ معاون فرهنگي وزارت علوم نیز به عنوان، رئيس شورا، مديركل فرهنگي وزارت علوم به عنوان، دبير شورا، معاون فرهنگی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها يا نماينده تام ‎الاختيار رئيس نهاد و يك نفر حقوقدان به انتخاب معاون فرهنگي وزارت علوم، دیگر اعضا این شورا هستند که برای یک سال به عنوان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم فعالیت خواهند کرد.


بنا بر نتیجه این انتخابات، علی اسدی، از دانشگاه علم و صنعت، با ۶۷ رای و محمد عسگری، از دانشگاه شاهد، با ۶۱ رای، دو نفر عضو اصلی دانشجویی این شورا انتخاب شدند؛ عضو علی البدل این شورا نیز فائزه اسدپور، از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با ۶ رای است.

 

این انتخابات که با تاخیر ۱۰ ماهه از سوی وزارت علوم برگزار شد، ۵۶ درصد آمار مشارکت در انتخابات را برای شورای مرکزی جدید ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریات دانشجویی وزارت علوم کمیته ناظر بر نشریات ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم شورای مرکزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اعلام کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۱۰۶۹ واحد رسیده و ۴۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دکتر عباس شیراوژن با بیان این مطلب در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: این واحد‌ها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده ایم و این ۲۶۹ آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل ۴۰ واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید ۲۰ واحد خوابگاه متاهلی با متراز ۴۵ تا ۷۰ متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال ۲۰ درصد به تعداد واحد‌های خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

دکتر شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

منبع: وبدا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی