Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منش بزرگ و منش کوچک متفاوت است، اگر کسانی با منش کوچک، بزرگ شوند برای مردم تهدید خواهد بود. امروز کسی نمی‌تواند گوشه‌ای بنشنید و تصور کند که بهترین تصمیمات را می‌گیرد. ۱۰۰ شرکت برگزیده در کشور وجود دارد که هر کدام می‌تواند در گروه خود به لوکوموتیو اقتصاد ایران تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مسئله دوم مسئولیت اجتماعی است. در نظر نگرفتن قاعده اجتماع اشتباهی است که باعث زمین خوردن شرکت ها خواهد شد. باید تولیدات در اختیار طبقه پایین قرار داده و حداکثر سود‌ها از طبقات بالا اخذ شود.

آقا محمدی گفت: مساله سوم تحولاتی است که اتفاق می‌افتد. ده سال آینده هیچ شباهتی با امروز نخواهد داشت. Iot کنار خواهد رفت و iob اجرایی خواهد شد. این که شرایط را نشناسیم یا iot را نشناسیم حداقل چیزی است که باید انجام شود. این اقدام روز گذشته در کشور انجام شد اما به همت شرکت‌ها بود نه دولت. موضوع عمود پروازها در دسترس است اما باید افرادی کنار هم جمع شوند.

او ادامه داد: در آینده موضوع غذا متفاوت خواهد شد؛ امروز پروتئین‌های گیاهی به گوشت تبدیل شده اند و سوسیس و کالباس‌هایی از تخم مرغ به دست می‌آید و این غذا‌ها به زودی بازار را در دست خواهند گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زنجیره نامحسوس از همه چیز مهم‌تر است و باید به آن توجه شود. سرمایه نامحسوس در برخی کشور‌ها ۷۵ درصد سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است اما ما هنوز توجهی به آن نداشته ایم. اطلاعات و تجارب به میزان کافی منتقل نشده و از بین می‌رود؛ باید تربیت نیرو بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

۵۰۰ شرکت برتر کشور ۸۴ درصد اشتغال ایجاد کردند

او گفت: امروز در ایران حداقل به ۵۰ هزار نیرو در حوزه هوش مصنوعی احتیاج داریم. در بسیاری از صنایع مشکلات ما در تکنسین‌هاست نه نیرو‌های سطح بالا. به کارگیری افراد مهم ترین اقدامی است که باید از طرف ما انجام شود اما کمترین توجه به آن شده است. ورزش جمعی که در انتها به قهرمانی می‌رسد؛ از مدرسه تخصصی آغاز می‌شود. باید مجموعه‌ها را با هم و در کنار هم ببینیم.

آقا محمدی بیان کرد: شناسنامه محصول امروز از همه چیز مهم‌تر است. مسئول گمنام در هیچ جایی از دنیا مفهومی ندارد. فروشگاه‌های غذا در آینده متفاوت خواهد بود و بدون شناسنامه محصولی در بازار قابل قبول نخواهد بود‌. با یک مقدار جابجایی غذا همه چیز تغییر خواهد کرد. قطعا یکی از خطر آینده آشفته کردن بازار غذا خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بر اساس تحقیقات بانک جهانی،  ایران می‌توان در طول ۸ سال نرخ رشد ۸ درصد به دست آورد بدون آن که هیچ سرمایه گذاری جدیدی انجام  دهد. معاونت علمی و بانک مرکزی در حال آمادگی و حرکت در جهات درست هستند. حفظ زنجیره حداقل ۵۰ درصد کاهش نیاز به نقدینگی خواهد داشت. چیزی گرانتر از عمر وجود ندارد و تولید کننده عمرش را برای تولید خواهد گذاشت. باید نگاه تازه‌ای داشته باشیم و به سمت تشکیل زنجیره حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات‌های یاد شده حدود ۲ هزار اقلام مصرفی جذب کننده مواد نفتی از سطح دریا و هشت هزار و ۸۰۰ لیتر امحاء کننده ترکیبات هیدروکربنی مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله اقدام‌های برجسته در فرایند پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ می‌توان به عملیات گسترده امحاء و جمع آوری آلودگی نفتی در اثر نشت نفت از یکی از خطوط لوله نفتی در آب‌های بندر گناوه اشاره کرد.

شکیبی نسب ادامه داد: آماده سازی بارج مخصوص جمع آوری و ذخیره مواد زائد نفتی و راه اندازی شناور تخصصی مقابله با آلودگی نفتی با نام دریا پاک یک و همچنین برگزاری مانورهای متعدد مقابله با آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌های برجسته برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در سال گذشته و در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی برای کودکان، پس از تدوین مطالب متناسب با سن جامعه هدف چهار جلد کتاب چاپ و در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اظهار کرد: در راستای اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی فعالیت‌های فرهنگی متنوع مانند تدوین و چاپ کتاب کودک، پاکسازی سواحل استان، خلق شخصیت‌های عروسکی متناسب برگرفته از کتاب‌های چاپ شده و برگزاری نمایش عروسکی در دستور کار قرار دارد.

شکیبی نسب ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به تخصیص یک دستگاه کامیون با مخزن هفت هزار لیتری و استقرار آن در بندر بوشهر جهت دریافت مواد زائد از کشتی‌های متردد در این بندر بود.

شکیبی نسب ادامه داد: از هدف‌های آتی در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و افزایش توان عملیاتی در آب‌های استان می‌توان به ارتقا تجهیزاتی شناور تخصصی مقابله با آلودگی شناور دریا پاک یک اشاره کرد.

وی گفت: همچنین این شناور به تجهیزات لازم جهت رسیدگی به دریانوردان در زمینه فوریت‌های پزشکی تجهیز خواهد شد.

کد خبر 6091319

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد