Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان دبیر چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، علاوه بر اعلام خبر تمدید مهلت ارسال اثر تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۰، هیأت داوران این دوره از جشنواره را نیز معرفی کرد.

سیاوش گلشیری به ایسنا گفت: جشنوارۀ سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، رویدادی است که در تقویم فعالیت‌های فرهنگی ملی جهاد دانشگاهی ثبت‌شده و از سال ۱۳۹۴ تاکنون، دو سال یک‌بار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مخاطب این جشنواره، دانشجویان داخل و خارج از کشور هستند و در واقع، وجه تمایز آن با جشنواره‌های ادبی مشابه، دانشجو محوری است. کشف استعدادهای نو، حمایت از دانشجویان علاقه‌مند به ادبیات داستانی، پاسداری از زبان فارسی و نیز، زاینده‌رود، ازجمله اهداف برگزاری جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود است.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود با اشاره به اینکه مهلت ارسال اثر به این جشنواره تمدیدشده، اظهار کرد: پیش‌تر اعلام کرده بودیم که دانشجویان تا پایان بهمن‌ماه می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به نشانی reg.jdisf.ac.ir اقدام به ثبت‌نام و ارسال اثر کنند، اما با توجه به شرایط پیش رو، فصل امتحانات دانشجویان و استفاده از فرصت تعطیلی عید نوروز، تصمیم گرفتیم تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ پذیرای آثار علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره باشیم.

این نویسنده توضیح داد: تا کنون ۱۳۰ اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال‌شده و تجربه ثابت می‌کند که با تمدید مهلت ارسال آثار و نزدیک شدن به ‌روزهای پایانی، آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره گسیل خواهد شد.

گلشیری تصریح کرد: از بین ۱۳۰ اثر ارسال‌شده، ۸۶ داستان مربوط به بخش آزاد، ۱۴ داستان مربوط به بخش ویژه، ۲۹ داستان مربوط به بخش کوتاه کوتاه و یک داستان نیز از خارج کشور بوده و به ترتیب، استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی رکورددار بیشترین تعداد اثر بوده‌اند. ضمن اینکه حضور داستان‌نویسان دختر پررنگ‌تر از پسران بوده است.

او با اشاره به جوایزی که در چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود برای برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره در نظر گرفته‌شده گفت: در بخش آزاد، برای نفر اول ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۴۰ میلیون ریال و نفر سوم ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌شده و به نفرات چهارم تا دهم نیز جوایزی اهدا می‌شود. در بخش زاینده‌رود نیز ۴۰ میلیون ریال، داستان کوتاه، ۱۰ میلیون ریال و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، ۱۰ میلیون ریال به نفرات اول هر بخش اهدا خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود، با یادی از کوروش اسدی که در دو دورۀ گذشته با این جشنواره همراهی داشته، اسامی هیأت داوران را چنین اعلام کرد: دکتر ابراهیم سلیمی کوچی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، شاهرخ گیوا و سلمان باهنر که هر سه برای جامعه ادبی شناخته‌شده هستند، امسال برای داوری داستان‌های ارسال‌شده ما را همراهی می‌کنند.

گلشیری دربارۀ برگزاری نشست‌های جنبی جشنواره توضیح داد: شرایط فعلی امکان تصمیم‌گیری برای رسیدن به یک تاریخ دقیق را از ما گرفته اما قطعاً همکاران ما در دبیرخانه جشنواره تلاش می‌کنند که در اسفند یا فروردین‌ماه با حضور داوران یا مدعوینی دیگر، این نشست‌ها و کارگاه‌ها را برگزار کنند.

او با اشاره به اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود گفت: زمان برگزاری اختتامیه نیز متأثر از شرایط پیش روست و اگر تداخلی با زمان انتخابات ۱۴۰۰ یا امتحانات دانشجویان و موج جدید شیوع کرونا داشته باشد احتمالاً آن را به‌صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری داستان كوتاه جشنواره ادبي تمدید مهلت ارسال آثار دانشجويي زاينده رود جهاد دانشگاهی اصفهان میلیون ریال مهلت ارسال ارسال اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سید عباس دهقان گفت: با توجه به برگزاری نخسین المپیاد ملی آموزش هنر و استقبال و درخواست آموزشگاه‌های آزاد هنری سراسر کشور، مهلت ثبت نام در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه تمدید شد.
به گفته وی، این رویداد مهم هنری که برای نخستین بار برگزار می‌شود مختص همه آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در سرتاسر کشور می‌باشد که در رشته‌های هنری به رقابت می‌پردازند و مانند تمامی المپیاد‌ها نفرات برتر در سطح ملی جام و مدال قهرمانی هنر را به دست خواهند آورد.
 وی ادامه داد: علاقمندان به شرکت المپیاد ملی آموزش هنر پس از ثبت نام، با توجه به موارد تشریحی در فراخوان المپیاد و با توجه به رشته‌های هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی داوری و انتخاب خواهند شد و در نهایت منتخبین استانی با نظر و رای داوران در سطح ملی انتخاب و قهرمان المپیاد در هر رشته معرفی خواهد شد.
دهقان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این المپیاد شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های هنر‌های زیبای و هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری، همچنین تشویق و توسعه کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی، ایجاد همبستگی و نشاط، امید و انگیزه به خصوص در میان هنرجویان و هنرمندان مراکز آموزشی، کمک به توسعه عدالت اجتماعی، فرهنگی و آموزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ابزار‌های هنری و آموزشی است.
معاون هنری و سینمایی استان در پایان تاکید کرد: تیم‌های شرکت کننده در این رویداد بایستی شرایط عمومی که در فراخوان سامانه المپیاد درج شده را به طور کامل رعایت کنند و همچنین ضوابط تخصصی رشته ها‌ی هنری که در آن شرکت می‌کنند را نیز داشته باشند. برای اطلاع کامل از این شرایط علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://olympiart.ir/academy/ وارد سامانه المپیاد هنر شده و اطلاعات کامل را دریافت و با هماهنگی مدیران آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها نسبت به ثبت نام تیم‌ها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مهلت نامزدهای انتخاباتی برای معرفی نمایندگان خود تمدید نمی‌شود
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد