Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل دفتر امورمجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی توانسته است از بودجه کمی که نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی دیگر در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد، ارزش افزوده بالایی را ایجاد نماید.

دکتر محمدابراهیم فقیه‌زاده، با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است بخش بسیار بسیار کمی از بودجه سالانه کشور به این نهاد اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی توانسته است از بودجه اختصاص یافته به این نهاد از سوی مجلس کارایی خوبی را ایجاد نماید، تصریح کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و همچنین کاهش درآمدهای جهاددانشگاهی در حوزه‌هایی همچون آموزش، این نهاد می‌تواند در سال ۱۴۰۰ در ظرفیت‌های جدیدی نقش ایفا نماید.

جهاددانشگاهی می‌تواند با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد در حل مشکل تحریم‌ها به کشور کمک نماید

مدیرکل دفتر امورمجلس جهاددانشگاهی عنوان کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک قطب علمی و تحقیقاتی در کشور محسوب می‌شود، این نهاد می‌تواند با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد در حل مشکل تحریم‌ها به کشور کمک نماید.

دکتر فقیه زاده با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند نقش موثر و بی بدیلی را برای رفع نیازهای کشور داشته باشد از اعتماد مجلس در طول دوره‌های مختلف به این نهاد خبر داد و گفت: افزایش بودجه جهاددانشگاهی نشان از اعتماد مجلس به این نهاد است.

 مقام معظم رهبری نگاه ارزشمندی را به مجموعه جهاددانشگاهی دارند

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نگاه ارزشمندی را به مجموعه جهاددانشگاهی به ویژه با حمایت از طرح‌های فناورانه این نهاد داشته‌اند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به جهاددانشگاهی نگاه امیدوارانه‌ای دارند و جهادگران این نهاد نیز توانسته‌اند در این حوزه به نحو موثری عمل کنند.

وی گفت: امیدورایم نگاه مقام معظم رهبری نسبت به جهاددانشگاهی در بین دولتمردان هم رایج شود و به ظرفیت‌های بالقوه این نهاد به نحو  شایسته‌ای توجه کنند.

 امیدواریم مجلس بودجه طرح‌های جهاددانشگاهی را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر بگیرد

مدیرکل دفتر امورمجلس جهاددانشگاهی از تصویب ۴ طرح جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی و کشاورزی در کمیسیون های تخصصی مجلس خبر داد و ادامه داد: امیدواریم مجلس بودجه این طرح‌ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر بگیرد.

وی به طرح حمایت از زوج‌های نابارور در کشور اشاره و عنوان کرد: امیدواریم با تصویب این طرح در مجلس برای سال ۱۴۰۰، شاهد توسعه مراکز ناباروری جهاددانشگاهی در کشور از جمله در استان خراسان رضوی باشیم.

 یکی از سیاست‌های ارزشمند جهاددانشگاهی، درمان زوج‌های نابارور کشور است

دکتر فقیه‌زاده با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب، زوج‌های نابارور کشور به کشورهای دیگر مراجعه می‌کردند،  افزود: یکی از سیاست‌های ارزشمند جهاددانشگاهی و مرحوم کاظمی آشتیانی رفع این نیاز از کشور بود که توانستیم با تلاش‌های ارزشمند ایشان، نسبت به حل این مشکل اقدام کنیم و از خروج ارز جلوگیری نماییم.

وی به سیاست‌های نادرست کشور در شروع جنگ مبنی بر جلوگیری از افزایش جمعیت اشاره و بیان کرد: امروزه در کشور با رشد منفی جمعیت روبرو هستیم و مقام معظم رهبری نسبت به این خطر بالقوه نگاه ارزشمندی دارند که نباید جمعیت کشور رو به پیری برود و در همین راستا نیز از سوی ایشان سند سیاست‌های جمعیتی کشور ابلاغ شده است.

به گفته مدیرکل دفتر امورمجلس جهاددانشگاهی ، بیش از ۲۰ درصد از زوج های کشور نابارور هستند که این میزان ۵ درصد از میانگین جهانی بالاتر است.

وی اظهار کرد: در سیاست های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به این نکته تاکید شده است از رشد منفی جمعیت جلوگیری کنیم  و بر همین اساس وزارت بهداشت اقدامات حمایتی خوبی را از زوج‌های نابارور دارد. 

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ۳۳ هزار سیکل درمان ناباروری در کشور در ۹ مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی صورت می گیرد، ادامه داد: حجم زیادی از این تعداد مربوط به توریسم سلامت است که از کشورهای همسایه به مراکز ناباروری جهاددانشگاهی مراجعه می‌کنند.

 داشتن پشتوانه علمی از مهمترین ویژگی‌های مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی است

دکتر فقیه‌زاده داشتن پشتوانه علمی را از مهمترین ویژگی های مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در کشور عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی های مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی رعایت قوانین شرعی و عمل نمودن به فتواهای مراجع تقلید است که این موضوع منجر به اعتماد مردم به این مراکز شده است.

وی یکی دیگر از طرح‌های مصوب جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس را در خصوص سرطان پستان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تصویب بودجه در این حوزه مراکز تشخیص و درمان سرطان پستان را در کشور توسعه دهیم؛ چراکه اعتقاد داریم با تشخیص به موقع می‌توان بسیاری از هزینه‌ها را در این زمینه کاهش داد.

وی تصویب ذخیره سازی گیاهان دارویی در مراحل کاشت، داشت و برداشت را از دیگر طرح‌های تصویب یافته جهاددانشگاهی در کمیسیون کشاورزی مجلس ذکر و خاطرنشان کرد: طرح دیگری از جهاددانشگاهی که در این کمیسیون به تصویب رسیده است طرح اصلاح و یا به‌نژادی دام سبک و سنگین است که منجر به توسعه پایدار و اشتغال در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ناباروری جهاددانشگاهی جهاد دانشگاهی لایحه بودجه 1400 درمان ناباروری جهاددانشگاهی زوج های نابارور مقام معظم رهبری فقیه زاده طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد.

مجید کیانی، در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطقی که خارج از نقاط جمعیتی، دارای تراز تجاری مثبت و محصور باشند از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و منطقه آزاد ارس از این سه الزام برخوردار است.‌

وی افزود: در صورت اعمال این معافیت که مقدمات اجرایی آن فراهم گردیده، واحدهای تولیدی از پرداخت ارزش افزوده در قبال خرید مواد اولیه از داخل کشور معاف خواهند شد و این امر تاثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید به حضور در ارس و کاهش قیمت تمام شده تولیدات منطقه برای ارتقاء توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این دیدار پس از بحث و بررسی موضوع، عنوان کرد: این سازمان پس از بررسی‌های لازم، معافیت ارزش افزوده در ارس را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین