Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید در ۲۲ استان و وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در سه استان هشدار داد و توصیه‌هایی را به کشاورزان، عشایر و ... ارایه کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وزش باد شدید تا خیلی شدید ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و خیزش گرد و خاک سه‌شنبه (۲۸ بهمن ماه) برای استان‌های اردبیل، ایلام، زنجان، همدان، کردستان و خوزستان، چهارشنبه (۲۹ بهمن ماه) برای استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، گلستان، بوشهر، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مرکزی، یزد، لرستان، شمال اصفهان و کرمان و پنج‌شنبه (۳۰ بهمن ماه) برای استان‌های اصفهان، یزد، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود و در این شرایط آسیب دیدن گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این شرایط جوی سازمان هواشناسی نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول‌پاشی و سم‌پاشی به‌ویژه روغن ولک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عایق‌بندی و محافظت از کندوها، تسریع در برداشت گوجه فرنگی و صیفی‌جات در جنوب کشور و استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستگی شاخه و تنه درختان و حتی ریشه‌کن شدن درخت توصیه می‌کند.

با توجه به باد و سرما در مناطق سردسیر، دامداری‌ها نسبت به خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب‌های سالن‌ها اقدام کنند. سالن‌های مرغداری برای تهویه و کنترل دما در شرایط باد اقدامات لازم را انجام دهند همچین خودداری از انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل وزش باد، پایش و مبارزه با آفت ملخ صحرائی در جنوب کشور و اطلاع‌رسانی به مراکز جهاد کشاورزی با توجه به باد جنوب غربی و مساعد شدن شرایط جوی برای هجوم ملخ از آفریقا و عربستان از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه، این هشدار از وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ چهارشنبه (۲۹ بهمن ماه) در استان خوزستان و پنج‌شنبه (۳۰ بهمن ماه) در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس خبر داده است و در این شرایط وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی به صاحبان مزارع و باغات نسبت به زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، استحکام سازه‌های باغی در برابر طوفان، مبارزه با آفت چوبخوار نخیلات بعد از شرایط ناپایدار جوی، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف و حفاظت از مزارع گوجه فرنگی در برابر تگرگ توصیه می‌کند.

تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها، استحکام و ترمیم سقف گلخانه‌ها در برابر طوفان و تگرگ، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و بارش از توصیه‌های ارایه شده برای صاحبان سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار و تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها و جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان‌آب به داخل سالن‌ها توصیه‌های ارایه شده برای صاحبان سالن‌های مرغداری و دامداری است.

سازمان هواشناسی به صاحبان استخر‌های پرورش ماهی نسبت به پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به رخداد بارندگی، جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر‌ها با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، عدم کوددهی به استخر‌های پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی و کاهش دما، به عشایر و زنبورداران نسبت به خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها‏، عایق‌بندی و محافظت از کندو‌ها در مقابل بارش، عدم چرای دام در مراتع و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع طوفان و تگرگ توصیه می‌کند علاوه بر آن محافظت از ماشین‏‌آلات و ادوات کشاورزی هنگام وقوع طوفان و تگرگ در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باد شدید هشدار نارنجی خراسان شمالی رگبار رعد و برق سازمان هواشناسی گلخانه ها استخر ها بهمن ماه سالن ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها