Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری اظهار داشت: باید فرش‌بافی را به عنوان یک شغل و منبع درآمد مردم کردستان تقویت کنیم و با عبور از دوران سنتی، همگام با رویکردهای جدید بازارهای جهانی پیش برویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان (۲۶ بهمن ماه) در اولین جلسه کمیته فرش استان با اشاره به سابقه و کیفیت فرش دستباف در کردستان، گفت: در گذشته، فرشبافی نقش بسزایی در درآمد خانواده‌ها داشته اما امروز برخی دلایل از جمله افزایش سطح تحصیلات و افزایش توقع افراد جامعه، موجب کمرنگ شدن آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نیاز استان به اشتغال را یادآور شد و افزود: بخش دولتی و خصوصی باید در کنار هم تلاش کنیم فرشبافی را به عنوان یک شغل و منبع درآمد تقویت کنیم و با توجه به افزایش توان و سواد افراد به سمت ارتقاء کیفیت و بازاریابی در سطح جهانی گام برداریم.جعفری خاطرنشان کرد: اتحادیه ها و تعاونی های حوزه فرش می توانند در بحث آموزش، تامین مواد خام و بازاریابی موثر باشند.


معاون اقتصادی استاندار در ادامه تاکید کرد: باید همگام با رویکردهای جدید دنیا پیش برویم و با تقویت تمامی حلقه های فرش از طراحی و رنگرزی تا تولید و بازاریابی، حرکتی جدی در این صنعت ایجاد کنیم.


جعفری همچنین خواستار تلاش برای بهره مندی فرشبافان واقعی از بیمه و یارانه دولت برای حمایت از این قشر، تاکید کرد و افزود: در خصوص تسهیلات بانکی برای بافندگان فرش، هیچ محدودیتی نداریم فقط باید دقت شود این تسهیلات به فعالان واقعی این حوزه تعلق بگیرد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تاکنون فقط صنعت، معدن و تجارت متولی فرش بوده امروز می خواهیم در قالب این کمیته با تمام توان در کنار هم برای ایجاد حرکتی جدی در این حوزه پیش برویم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه حوزه فرش دستباف طی سال‌های اخیر تغییرات بسیاری داشته به طوری که زنجیره تولید فرش در استان تکمیل شده است، بیان کرد: چند سال قبل فراخوانی برای ایجاد یک شهرک تخصصی فرش با همکاری بخش خصوصی منتشر شد که متاسفانه مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان این حوزه قرار نگرفت.

 

محمد دره‌وزمی اعلام کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ لازم برای توسعه این صنعت در استان ایجاد نشده و تا زمانی که این صنعت مانند گذشته به چرخه خانوارهای کردستانی بازنگردد نمی‌توان توسعه این صنعت را شاهد بود.

 

وی  با بیان اینکه حمایت دولت می‌تواند در توسعه صنعت فرش تاثیر بسیاری داشته باشد، گفت: با پرداخت تسهیلات کم‌بهره از کسانی که به این حوزه ورود کرده می‌توان صنعت فرش دستباف کردستان را متحول کرد.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته در بحث اشتغال پایدار روستایی در کردستان 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به فرشبافان پرداخت شد و توانست تا حدودی این صنعت را توسعه دهد اما باز هم این میزان کافی نیست.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: بیمه فرشبافان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای توسعه فرشبافی است چرا که موجب امیدآفرینی در میان آنان می‌شود و بدون دغدغه تنها به دنبال هنرآفرینی باشند.

 

کمیته فرش استان‌ها طبق دستورالعمل وزارت کشور در راستای حفظ و ارتقاء جایگاه فرش دستباف در بازارهای جهانی و توسعه صادرات، تشکیل شده است.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: استانداری استان کمیته فرش کردستان فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود